Jana Benda: “Treba je delati premišljeno, včasih tudi impulzivno, vendar skromno in na dolgi rok”

Jana Benda je ženska mnogih talentov, ki se odlično znajde kot direktorica podjetja TEROXAL. Dokazuje, da nam lahko vsako znanje, ki ga pridobimo, nekoč pride prav. Hkrati pa je s svojo energijo navdih dekletom, da ne obstajajo “ženski in moški” poklici – pač pa le poklici za tiste, ki so željni znanja in uspeha.

Eloksacija aluminija. Kako se je zgodila ta zgodba? Najbrž to niso bile otroške sanje – ali pač?

Ne, to vsekakor niso bile moje otroške sanje, ampak splet naključij oziroma karma. Dejavnost je kot eden izmed prvih v Sloveniji pričel moj dedek, nato je posel nadaljeval njegov sin, moj oče, nato pa sem prevzela jaz. V resnici nikoli ni bila moja želja nadaljevati družinsko dejavnost, saj sem se izobrazila za čisto drugo področje dela. Ampak življenje me je pripeljalo sem.

Ste oseba z več talenti. Kako vam različna znanja pridejo prav pri vodenju podjetja?

Kot vodja podjetja moraš znati dobro presojati in spremljati dogajanje okoli sebe. Odnosi v podjetju so skorajda najpomembnejši faktor uspešnosti podjetja, zato znanje s področja odnosov, ki ga kot teologinja in psihoterapevtka imam, zagotovo pripomore k vodenju. Mi pa morda manjkajo kakšna bolj managerska znanja, organiziranje procesov in druge poslovne veščine. Tudi znanje jezikov in medkulturno sodelovanje pripomoreta k uspešnosti, saj tičanje v strogih okvirjih ne pripelje daleč.

Vaš največji podjetniški ‘AHA’ moment? Glede poslovne ideje, rešitve izziva ali novega pogleda na situacijo.

Nimam kakšnega posebnega spomina na situacijo ali rešitev problema, ki bi se ga spominjala s posebnim navdušenjem. Odzivam se boj spontano in na trenutke tudi tvegam, kar se kdaj izkaže za pravilno odločitev. Zaupati je treba, da se bo vse dobro izteklo in misliti pozitivno. To je morda posledica moje teološke naravnanosti, čeprav nisem religiozna v smislu institucionalnega verovanja. Če rešitve ne najdem blizu, jo grem pa iskat malo dlje od domačega ognjišča.

Kje vidite svoje podjetje čez nekaj let? Kako si sicer postavljate cilje in kakšne strategije ubirate, da do njih pridete?

Upam, da bo podjetje ostalo kjer je, morda bi se lahko prostorsko še malo razširilo, predvsem pa bo treba optimizirati procese in vpeljati več avtomatizacije in digitalizacije. Tudi z vidika okoljske trajnosti bomo morali še veliko postoriti in izboljšati procese. Moj moto je razvoj, tako moj osebni kot tudi poslovni. Če se nehaš razvijati, začneš propadati in veneti. Spremembe so zoprne, ampak nujne.

Se vam kdaj zgodi “ženska v moškem poslu” moment? Kako gledate na take situacije?

Res sem kot ženska v manjšini. Tako v svojem podjetju, kjer sem edina ženska med samimi fanti, kot tudi na sestankih s kupci in dobavitelji. Včasih si želim več ženskih sogovornic, vendar moram priznati, da imam kar nekaj privilegijev na podlagi dejstva, da sem ženska. Lahko se preprosto izgovorim, da česa ne razumem in potem gredo sogovorniki lažje naproti in naredijo še kakšno zadevo kot dodatek.

Kako mora razmišljati sodobni podjetnik?

Ni hitrih uspehov. Treba je delati premišljeno, včasih tudi impulzivno, vendar skromno in na dolgi rok. Imaš veliko svobode, kar je včasih tudi zelo obremenilno, saj si odgovoren za mnogo drugih ljudi. S svobodo se moraš naučiti rokovati.

Kaj bi sporočili podjetnikom, ki šele začenjajo svojo poslovno pot?

Bodoči podjetniki, če nimate res dobre ideje in koristne storitve, raje še enkrat premislite. Vodenje svojega podjetja od vas zahteva 100-odstotno vključenost, tudi med dopustom in vikendom, če je treba. Zaupajte v dober konec in takrat, ko je težko, ne obupajte, ampak vztrajajte. Pot se začne s prvim korakom. Tudi če poti ne vidiš, se začne sama oblikovati med hojo.

Foto: Osebni arhiv Jane Benda

 

Tagi