Koledar dogodkov
-
ned18Jun2023
-
ned18Jun2023
-
ned18Jun202316:00Mestni kino Domžale
Passepartout je mlada in učena opica, ki ves čas sanja o tem, da bi postal raziskovalec. Nekega dne sreča Phileasa, lahkomiselnega in pohlepnega žabca, ki stavi, da bo v 80 dneh obkrožil svet in pri tem zaslužil 10 milijonov školjk. Da bi izkoristil življenjsko priložnost za raziskovanje sveta, se Passeparout s svojim novim prijateljem poda na noro in vznemirljivo pustolovščino, polno preobratov in presenečenj.
-
ned18Jun202318:00Mestni kino Domžale
V mestu, kjer skupaj živijo elementi ognja, vode, zemlje in zraka, bosta ognjevito mlado dekle Žarna in pogumni vodni fant Val odkrila nekaj elementarnega: koliko imata pravzaprav skupnega, ne glede na to, da sta ogenj in voda.
-
ned18Jun202320:00Mestni kino Domžale
podnapisi
Po ponovni združitvi z Gwen Stacy se prijazni človek-pajek iz Brooklyna katapultura v multivesolje, kjer naleti na ekipo sorodnih pajčjih ljudi, zadolženih za zaščito njegovega obstoja. Toda ko se med junaki vname spor o tem, kako naj se spopadejo z novo grožnjo, se Miles znajde v boju z drugimi pajki in mora na novo opredeliti pomen junaštva, da bo lahko rešil ljudi, ki so mu najbolj pri srcu.
-
pon19Jun202318:30Mestni kino Domžale
Ko je Nobelov nagrajenec Luigi Pirandello leta 1936 umrl, je v oporoki zapustil natančna navodila: nobenih slovesnosti in formalnosti. »Naj moja smrt mine v tišini.« Toda veliki sicilijanski dramatik je imel nazadnje kar tri pogrebe.
Film pripoveduje nenavadno zgodbo o potovanju žare s Pirandellovim pepelom iz Rima v Agrigento, kjer se je več let po pisateljevi smrti zgodil njegov zadnji pokop. Za konec pa uprizori še novelo Žebelj, v kateri mladega Bastianedduja – iztrganega iz materinega naročja in prisiljenega slediti očetu na drugo stran Atlantika – nezaceljene rane poženejo v nerazumno dejanje …
Podrobnejše informacije o filmu so dostopne tukaj
Nagrade
Berlinale (nagrada FIPRESCI), srebrni trak Nacionalnega združenja italijanskih filmskih novinarjev za izvirno glasbo -
pon19Jun202320:30Mestni kino Domžale
Domžalska premiera z režiserjem Žigo Vircem
Arhivski dokumentarec Žige Virca (Houston, imamo problem!) prinaša nov in neobremenjen vpogled v vsakdanjik prebivalcev Slovenije na križišču zgodovine. Film, nastal s pomočjo obsežne akcije, v kateri so ljudi povabili, naj jim pošljejo svoje domače posnetke, postavi gledalca v avdiovizualni časovni stroj in ga ponese v kaotično obdobje pred in med osamosvojitvijo Republike Slovenije ter po njej.
Podrobnejše informacije o filmu so dostopne tukaj.
Iz prve roke
»Junija 1991 sem bil star štiri leta. Spominjam se zaskrbljenih staršev, ki si ob kavi šepetata nekakšne novice. Poletje je že v polnem razmahu. Vroče je. Od zunaj se zasliši meni neznan zvok. Sem sredi igre. Oče me vzame v naročje, z mamo hitro pobereta nekaj nujnih stvari. Ni mi jasno, zakaj moramo bežati iz bloka – jaz pa še vedno v pižami. Celo blokovsko naselje kot bežeče mravlje drvi proti čudnemu podzemnemu mestu, v katerem je na stopnišču poleg ogromnih železnih vrat zaskrbljen fant v uniformi s puško. V tem podzemlju pa so zbrani vsi sosedje, tudi nekaj prijateljev iz vrtca. Od dogodka mi je ostalo v spominu tudi, da je ena od mam s seboj prinesla kruh, namazan z marmelado, ki smo si ga razdelili. To je eden mojih prvih spominov na otroštvo.
Morda ravno iz te bežne izkušnje in hkratne distance do vojne izvira moje zanimanje za obravnavo vojnih tematik, še posebej osamosvojitvene vojne. V Sloveniji je ogromno arhivskega avdiovizualnega gradiva iz osamosvojitvenega obdobja. Po mojih večletnih izkušnjah brskanja po zakladnici arhiva na RTV Slovenija, kjer hranijo tudi nemontirane originalne posnetke, sem ugotovil, da se tam skrivajo še neodkriti biseri obdobja osamosvajanja. Drugi del materiala, ki smo ga uporabili v filmu, pa je dosti bolj bistven – videogradivo posameznikov, ki so vzeli v roke kamero in zabeležili vsakdan.
Ljudske veselice, naivne zabave, nazdravljanja ob rezultatu plebiscita, razglasitve samostojnosti, dopusti, na katerih se ljudje niso ozirali na vojno dogajanje, ter poroke, krsti, bežanje v zaklonišče, goreče hiše. Zato je bil najpomembnejši del našega filma projekt iskanja domačih posnetkov, ki so še toliko bolj razgalili duh časa. Vsekakor bolj od posnetkov že velikokrat videnega uradnega dogajanja v Cankarjevem domu. /…/ O tako kompleksnem obdobju naše zgodovine je bilo napisanih že mnogo knjig in posnetih mnogo filmov, kljub temu pa je še vedno ogromno tem nejasnih in neraziskanih. Zato tudi naš celovečerni film ni poskušal odgovoriti na prav vsa vprašanja. Lahko pa z distanco in celostnim pogledom na to obdobje ponudimo gledalcu vpogled v duh in emotivna stanja prebivalcev Slovenije tistega časa.« Žiga Virc -
tor20Jun202320:30Mestni kino Domžale
Damir in Bruno sta brata. Damir je pravkar poskušal narediti samomor, a mu ni uspelo. Zdaj se mama in Bruno trudita zaščititi Damirja ne le pred njim samim, ampak tudi pred vse prej kot sočutnim sistemom v podobi nesramnih in sumničavih policistov ter brezosebnega, pogosto celo arogantnega zdravstvenega osebja.
nagrade
Locarno 2022 – Filmski ustvarjalci sedanjosti (najboljši prvenec, najboljši igralec)»Film sem zasnoval na osebni izkušnji. Kot ustvarjalca me nekako celo prevzame, da je grozodejstvo, ki se mi je zgodilo, sploh mogoče. Do tega dogodka se nisem zavedal, da lahko stvari tako hitro, tako radikalno, brez kakršnega koli opozorila in pojasnila, uidejo izpod nadzora. Nekoč so Slavoja Žižka vprašali, kako to, da toliko objavlja. Odgovoril je, da si, medtem ko piše, govori, da tega ne bo nikoli objavil. Mislim, da sem podobno pisal ta film – govoreč si, da ga nikoli ne bom posnel. Končalo se je tako, da zdaj celo igram v njem.« Juraj Lerotić
-
sre21Jun202310:00Knjižnica Domžale
Spletni prevaranti so izjemno izpopolnjeni v tehnikah pridobivanja podatkov, zato je dobro, da skušamo uporabnike interneta kar se da zaščititi, predvsem pa starejše, ozaveščati in jim pomagati.
Občina Domžale in Zavod za digitalno opismenjevanje starejših v Knjižnici Domžale v sredo, 21. junija 2023, ob 10. uri organizirata predavanje na temo ozaveščanja o aktualnih spletnih prevarah.
Predavanje bo izvedel Zavod za digitalno opismenjevanje starejših – predavatelj Tilen Blažko. Predstavljeni bodo aktualni primeri spletnih prevar, ki so usmerjene v populacijo starejših.
Skupaj si boste pogledali aktualne primere spletnih prevar in starostnikom približali pasti interneta, jih seznanili z različnimi orodji, ki so jim lahko v pomoč v prepoznavanju zlonamernih dejanj in kako prevaro prepoznati in ukrepati ter varno uporabljati splet.
Lepo vabljeni.
Pogovor s Tilnom Blažkom, v katerem nam je približal projekte, za katere si želi, da bi bili starostnikom vse bolj dostopni ter v pomoč, si lahko ogledate v prispevku spodaj.
https://domzalec.si/novice/opozarjamo/pri-preprecevanju-in-resevanju-spletnih-prevar-vse-bolj-pomembna-medgeneracijska-pomoc/
-
sre21Jun202318:30Mestni kino Domžale
V zgodnjih šestdesetih letih je Zvezna republika Nemčija iz Anatolije in drugih delov Turčije novačila tako imenovane gostujoče delavce. Te je od vsega začetka spremljala tudi glasba – košček dóma v tuji deželi. Z leti so se v Nemčiji razvile samostojne glasbene smeri, ki v matični državi v takšni obliki niso obstajale. Slikovit dokumentarni esej o malo znani glasbeni kulturi turških gastarbajterjev v Nemčiji – od nostalgičnih pesmi prvih let do hip-hopa druge in tretje generacije. Nagrada občinstva za najboljši dokumentarec v sekciji Panorama na Berlinalu.
Iz prve roke
»Kaj pravzaprav sodi pod turško glasbo v Nemčiji ali pa je že sam izraz nejasen? Mar ne poznamo nešteto stilov turške glasbe? Kaj pa glasba tukaj živečih Kurdov, Grkov, Armencev in turških Jezidov? O homogeni turški glasbeni kulturi v Nemčiji je težko govoriti, saj je zelo raznolika. Razlike so tudi med posameznimi regijami. Glasbene scene v Berlinu, Frankfurtu in Hamburgu je treba obravnavati ločeno, tako kot tiste na Nizozemskem, v Belgiji in Franciji. Kljub temu pa so vse del medžanrske evropske popkulture, ki je v ZRN ubrala povsem drugačno smer kot v matični Turčiji. Ta glasba je izvirna, ima svoj sleng, rituale in ustvarja lastne zvezde.Prav zaradi svoje neodvisnosti je bila zame še posebej zanimiva. Bolj kot podobnosti sem iskal razlike. Kaj je bilo tu v Nemčiji drugače in zakaj? Tukajšnji umetniki so pesmi, običaje in plese interpretirali v skladu s svojim okoljem. Turška ali kurdska poroka v osemdesetih letih v telovadnici nekje v Porurju je imela povsem drugačno družbeno vlogo kot primerljiv dogodek v Turčiji. To je bila hkrati obletnica mature, koncert in prireditev za samske, gostje pa so prihajali iz vse Evrope. Obredi, kot je zažiganje rakije, turškega janeževega žganja, so bili nemške posebnosti, ki jih v Turčiji nihče ni poznal. Poročni muzikantje v Nemčiji so morali znati igrati sloge vseh turških regij, saj so priseljenci prihajali iz vseh delov Turčije. Zvok se je v Nemčiji spremenil tudi zaradi hitrega dostopa do tehnoloških novosti, na primer semplov klaviatur, ki so se pojavili na nemških glasbenih sejmih.
Glasbena scena je z leti rasla, se spreminjala, sledila modi in narekovala trende, toda večini Nemcev je ostala neznana. Zunaj skupnosti je bila komaj opazna. Ne nemški mediji ne nemška družba niso kazali večjega zanimanja. Zato ljudje radi govorijo o subkulturi. S filmom Ljubezen, nemške marke in smrt se želim temu odločno zoperstaviti. Naš dokumentarec govori o glasbeni socializaciji treh milijonov ljudi turškega porekla v Nemčiji. To ni underground, to je najbolj veličasten pop.« Cem Kaya
Odmevi medijev
»Ritmična in živahno napisana filmska enciklopedija turške glasbe v Nemčiji.« Berlinale