Tudi starostniki se želijo doma počutit varne

Vse več je starejših, ki pretežni del dneva bivajo sami in nimajo nikogar, ki bi jim v primeru slabega počutja, padca in raznih nevarnosti, nemudoma priskočil na pomoč. Otroci v skrbi za lastno družino in krmiljenju med številnimi vsakodnevnimi obveznostmi, navkljub želji s težavo spremljajo in skrbijo za potrebe staršev, ki se tako znajdejo večji del dneva prepuščeni sami sebi. Svoji iznajdljivosti in presoji. Številni se v jeseni življenja dobro znajdejo, mnogim pa zdravje, pešanje moči in zmanjšana okornost ne nudijo občutka varnosti za zidovi lastnega doma.

Verjetno si vsak od nas težko predstavlja, kako se bo na določeno situacijo v prihodnosti odzval ali kaj bo takrat čutil in naredil, kljub temu, da gre za povsem verjetne in pričakovane dogodke, ki se lahko starejšim pripetijo kadarkoli.

Pogovarjali smo se z gospo Ano, ki je pred leti praznovala abrahama in se še dandanes slikovito in podrobno spominja dogodka, ki se je pripetil mami. »Navkljub vitalnosti ter samostojnemu načinu življenju, ki ga mama ohranja v zavidljivi starosti prekoračenih 80 let ( sama kuha, pospravlja in načeloma (po)skrbi zase) je prišel dan, ko…” je »nepričakovan« dogodek našo sogovornico povsem pretresel in spodbudil k drugačnem pogledu na poznano situacijo.

»Moja mama pred dogodkom nikoli ni pomislila, da bi se ji lahko karkoli zgodilo. Vedno je vse zmogla sama.Tudi, ko je slišala za primere manjših padcev ali nesreč, ki so se pripetile kolegicam in kolegom, nam ni nikoli dajala občutka, da jo karkoli skrbi zase. Vedno nam je govorila, naj ne skrbimo zanjo, saj, ko ne bo več zmogla, nam bo že povedala. Ne glede na to, da se ji je kdaj pa kdaj tudi zavrtelo ali se je morala usesti, je to skušala pred nami vedno nekako skriti. Včasih se je tudi izgovorila, da je precej utrujena.”

In čeprav je mama različne znake in situacije vseskozi minimizirala oziroma z njimi ni želela obremenjevati hčerke, morebiti je resnost le teh skrivala tudi pred samo seboj, so se naši sogovornici določene misli in skrbi občasno vendarle pojavile.

»Večkrat sem pomislila, kako bom speljala situacijo, ko sama ne bo več zmogla? Misli sem hitro preusmerila in se potolažila, da saj bo, saj nismo še tam, bomo že nekaj ukrepali takrat, ko bo potrebno. Žal pa je tempo življenja takšen, da pogosto sploh ne registriramo, da je ta čas že prišel. Nesrečni mamin padec pa nas je vse zdramil.«

»Prišel je dan, ko je mama padla in 4 ure sama ležala doma, dokler je nismo našli.«

Z današnjo razširjenostjo in dostopnostjo mobilnih telefonov, ko so le ti naši zvesti spremljevalci praktično od jutra do večera, si težko predstavljamo, da med starostniki niso tako zelo priljubljeni. Da je zanje lahko njihova uporaba včasih prevelik zalogaj in da jih nimajo neprestano pri sebi. Pogosto jih nekje pozabijo ali celo založijo, včasih se nanje težko navadijo tudi zaradi želje po ohranitvi lastnih življenjskih navad. So pa tudi starejši, posamezniki, ki potrebe po neprestani dosegljivosti in pa želje po mobilnem telefonu, zaradi osebnostnih lastnosti ali navad, preprosto ne čutijo.

Podoben odnos do mobilnega telefona ima tudi mama naše sogovornice. »Z leti je za mamo telefon postal zahtevna naprava. Sicer se mi je vedno javila, sama pa skoraj ni več poklicala.«

Helpic asistenca – pomoč v stiski

Včasih se tudi sami znajdemo v situaciji, ko starše o svojih morebitnih pomislekih ali skrbeh ne želimo obremenjevati. Morebiti nas navdaja upanje, da se naši strahovi vendarle ne bodo uresničili, v kolikor o njih ne bomo spregovorili in zato morebitno skrb projiciramo v daljno prihodnost. Tudi starostniki o svojih skrbeh, negotovostih in morebitnih nevarnostih težko spregovorijo. S težavo namreč sprejmejo, da sami niso več sposobni poskrbeti zase in za svojo varnost.

Kako pristopiti k reševanju nastale sitaucije, saj otroci vendarle ne morejo biti neprestano dosegljivi in zmožni v trenutku priskočiti na pomoč, smo vprašali Andrejo in Marka Faletič, Mengšana, ki sta pred nekaj meseci snovala obliko opomoči poimenovano Helpic asistenca. “Ideja je nastala na podlagi lastne izkušnje, ko sva iskala rešitev za svojo mamo. Ugotovila sva, da obstajata dve vrsti pomoči. Nujna medicinska pomoč v primeru življenjske ogroženosti (oz. hujše poškodbe), ter vnaprej dogovorjena dnevna pomoč, ki jo organizirajo razni zavodi. Za ljudi, ki potrebujejo pomoč le občasno, oziroma ob določenih nepredvidljivih situacijah, pa je veliko pomanjkanje. Poleg tega je težko najti nekoga, ki bo v času vaše odsotnosti, npr. dopusta, poskrbel za svojce,” sta si bila enotna sogovornika.

Pomoči v sklopu podjetja Helpic asistenca ne ponujajo samo v primeru padca, ampak se nemudoma odzovejo tudi na mnoge druge situacije. To je lahko prevoz k zdravniku, obisk lekarne in/ali trgovine. Pomoč nudijo tudi pri hišnih in gospodinjskih opravilih, vzdrževanju osebne higiene in še mnogih drugih situacij, v katerih se lahko znajde posameznik.

Podjetje Helpic tako ponuja širok obseg takojšnje oblike pomoči, tudi kot intervencija na domu za starejše, invalide in za vse, ki tovrstno pomoč potrebujejo. S pomočjo SOS naprave, ki se samostojno sproži v primeru padca, ali s pritiskom na gumb v obesku, se vzpostavi takojšnja povezava z asistenčnim centrom.

Asistent na drugi strani oceni nastalo situacijo in glede na ugotovitve primerno organizira pomoč. Po potrebi se odpravijo tudi na dom.

»Ko je mama padla, sem imela zelo slabo vest, ker sem se odločila poiskati pomoč šele na podlagi situacije, ki se je pripetila. Še danes si očitam, da nisem prej prišla do informacije, da obstaja pomoč v trenutku, ko jo potrebuješ. Ker me je skrbelo, da se takšne situacije ne bi ponovile, sem poiskala rešitev, « svoje doživljanje po maminem padcu opisuje naša sogovornica.

»S Helpic asistenco sem hitro ugotovila, da je moja mama varna. Če se ji karkoli zgodi, ji takoj nekdo priskoči na pomoč. Ključni element, da sem se odločila za takšno obliko pomoči, je bil definitivno obesek – pomoč v obliki naprave, saj lahko v sili, v nevarnih situacijah, sproži klic.«

Obesek z SOS gumbom

Ljudje smo pogosto občutljivi in ljubosumni na svoje stvari. Še toliko bolj so na osebne stvari občutljivi starejši. Zanje je kakršnakoli sprememba, pa četudi majhna, izjemna novost. Potrebujejo čas, da se nanjo navadijo. Jo vključijo v svoje vsakdanje življenje in sprejmejo kot nekaj svojega in dobrodošlega.

»Ko sem se sama prepričala, da je takšna oblika pomoči za mojo mamo najbolj primerna, sem mami razložila, kaj vse omogoča takšna pomoč. Tudi njej se je vse skupaj zdelo ok, le sama naprava – obesek za okoli vratu, ji ni bil najbolj po godu. Sicer je potrebovala nekaj časa, ampak se je na to navadila. Nosi ga pod tušem, ko gre v klet, na sprehod, skratka obesek sname šele zvečer, ko se uleže v posteljo. Včasih se zgodi, ko greva skupaj po nakupih, da ga povsem naravno vzame s seboj.«

Izjemno ličen in priročen obesek se polni od 4-7 dni (odvisno od uporabe). Sistem, ki je v napravi, tudi samostojno in pravočasno opozori, predno se popolnoma izprazni. Drugega vzdrževanja ne potrebuje. Naprava ima tudi funkcijo za zaznavanje padcev, kar pomeni, da v primeru padca osebe, samostojno sproži klic v sili. Glede na želje in potrebe, je v napravi tudi funkcija za možnost sledenja in možnost obveščanja, v kolikor oseba zapusti določeno območje.

»Odkar ima mama pri sebi ves čas ta obesek, sem vendarle bolj pomirjena. Nesreča se še vedno lahko zgodi, vendar vem, da ji bo zdaj takoj nekdo priskočil na pomoč. Poleg tega, me o vseh dogodkih sproti takoj obveščajo.«

Posebna ugodnost

Posebna ponudba za Helpic asistenco, v mesecu aprilu in maju! Namesto 65 eur, boste za varnost svojih najbližjih, odšteli le 50 eur mesečno.

Avtor: Petra Petravič; Foto: Helpic Asistenca

 

Tagi