Testiranih 50 otroških varnostnih sedežev, med njimi tudi slovenski izdelek

Neodvisen in temeljit test otroških varnostnih sedežev se je v več kot 30 letih uveljavil kot pomemben pripomoček za starše, ki želijo svoje otroke v avtih prevažati čim bolj varno in ki se znajdejo pred nepregledno izbiro sedežev. Avto-moto zveza Slovenije je v sodelovanju s partnerskimi avtomobilskimi klubi in organizacijami za varstvo potrošnikov v letu 2023 opravila test 50 otroških varnostnih sedežev vseh velikosti oziroma razredov.

Večina sedežev je preskus uspešno opravila, so pa med njimi tudi izjeme. AMZS uporabo sedežev, ki so dobili oceno slabo, odsvetuje. Med preskušenimi je bil tudi sedež galaxy blagovne znamke FreeON slovenskega podjetja Apollo, ki je dobil oceno zadovoljivo.

Na testu je bilo leta 2023 vključenih 50 otroških varnostnih sedežev. Kar 32 sedežev je dobilo oceno dobro, 15 zadovoljivo, trije pa oceno slabo, kar pomeni, da AMZS njihovo uporabo odsvetuje. K tovrstni oceni je pripomogla pogosta težava – prevelika vsebnost škodljivih snovi. Spomladi je AMZS objavil rezultate prvega dela testa, kjer so strokovnjaki v prevleki Besafovega sedeža iZi twist M zaznali preveliko količino naftalena (poznamo ga tudi pod imenom naftalin), ki ga izdelovalci uporabljajo za sintezo sintetičnih barvil in za zaščito izdelkov, v previsokih koncentracijah pa velja za kancerogeno snov. V drugem oziroma jesenskem delu testa pa so strokovnjaki zaznali preveliko vsebnost naftalina v materialih za prevleko pri Maxi-Cosijevih sedežih pebble 360 Pro + familyfix 360 pro in pebble 360 pro.

Vse od časov otroškega varnostnega sedeža Bob slovenskega izdelovalca Čenča iz Žirov na testih otroških varnostnih sedežev ni bilo sedežev slovenskega izdelovalca. Tokrat so partnerji na pobudo AMZS v preskus vključili tudi sedež galaxy blagovne znamke FreeON, ki je v lasti ptujskega podjetja Apollo. Pri merilih varnosti je sedež dobil oceno 2,4 (dobro), pri upravljanju 3,1 (zadovoljivo), pri ergonomiji 2,7 (zadovoljivo) in pri škodljivih snoveh 1,8 (dobro) – skupaj zadovoljivo.

Vsi sedeži, ki so naprodaj v trgovinah, morajo ustrezati standardom na tem področju, vendar je test evropskih avtomobilskih klubov in potrošniških organizacij strožji od osnovnih varnostnih standardov, na kar je opozoril odgovorni urednik AMZS Motorevije Blaž Poženel, zaradi česar tudi prihaja do razlik v ocenah.

V državah Evropske unije se končuje obdobje prodaje novih sedežev, ki so bili homologirani po »starem« standardu R 44. Od lanskega septembra namreč sedežev po tem standardu ni več dovoljeno izdelovati in homologirati, od septembra 2024 pa bo prepovedana tudi prodaja takšnih novih sedežev. Do takrat je dovoljena le še prodaja iz zaloge novih sedežev po standardu R 44. Seveda pa lahko te sedeže uporabniki še naprej uporabljajo v svojih avtih.

Poleg samih rezultatov testa, je pred nakupom otroškega varnostnega sedeža vsekakor smiselno preveriti, ali se lahko izbrani model varnostnega sedeža sploh namesti v lasten avto in kako udobno se v sedežu počuti otrok, kateremu je namenjen.

Podrobnejša predstavitev rezultatov je dostopna na spletni strani AMZS, kjer so ločeno na voljo rezultati testa 20 otroških varnostnih sedežev in 30 otroških varnostnih sedežev 2023.

Petra Petravič; Foto: AMZS

 

Tagi