Ivan in Katarina Hribar, Terme Snovik: “ V podjetništvu je treba vztrajati.”

Ivan Hribar, oče Term Snovik, in njegova hči Katarina nam kažeta, kako se od preproste ideje pride do posla, ki združuje dobre ljudi, naravo in skrb za zdravje. Ideja o trajnostnem turizmu se je rodila že v devetdesetih letih prejšnjega stoletja in se razvila v zgled, kako lahko v sodelovanju z lokalnim okoljem zgradimo nekaj, kar je dobro za domačine, goste in naravo.

Kako se je zgodba Term Snovik pravzaprav začela?

Ivan Hribar: Prav voda, pravzaprav topla voda, katere izvir je bil odkrit že pred 50 leti v neposredini bližini term, le kilometer stran, je tista, ki je v največji meri zaznamovala tisti ključni moment pričetka naše zgodbe. Še dobro se spomnim časov, ko smo se s prijatelji kopali v zajetju termalne vode in skupaj sanjali, načrtovali, kako bodo nastale terme. Vsi smo verjeli v projekt, imeli smo znanje s področja energetike in željo po uresničitvi sanj, da v Tuhinjski dolini postavimo terme. Vsem je znano, da ima ta termalna voda naravni zdravilni faktor. To je naše zlato, naš življenjski eliksir, saj je bogata s kalcijem in magnezijem. Črpamo jo iz več sto metrov globokih vrtin.

Še danes boste vsak dan pri izviru v vasi Vaseno videli ljudi, ki si natakajo vodo, marsikokdo si je v tej vodi ozdravil roke zvite od revme, pa tudi želodčne težave. Zaradi te zdravilne vode je bil Kamnik, polega Bleda, že v 19. stoletju priljubljeno letovišče Avstro-Ogrske monarhije. Obiskal ga je celo cesar Franc Jožef 1. Potem pa je vse skupaj sčasoma zamrlo, vse do 50. let prejšnjega stoletja, ko so ponovno opravili analize tal in vode. Leta 1994 smo z domačini zgradili prvi pilotni bazen, začel se je razvoj Term Snovik. In tako je se pričela razvijati naša zgodba. Začelo se je s termalnimi bazeni, nato se je razširila ponudba v smeri gostinstva in wellnessa; nato namestitev, Kneippa in ostalih produktov za zdrav življenjski slog. Že prihodnje leto bomo dodali kamp, lotili se bomo razširitve wellnessa, načrtujemo pa tudi dodatne hotelske kapacitete. To vse bo dodatno obogatilo ponudbo Tuhinjske doline in kamniške destinacije.

Terme Snovik so najvišje ležeče terme v Sloveniji, ki slovijo po zdravilni termalni vodi. Ta brez dvoma privablja obiskovalce; predvsem družine se verjetno izredno rade odločajo za počitnikovanje pri vas. Kaj bi rekli, s čim še pridobite zaupanje gostov, ki se radi vračajo?

Katarina Hribar: Zaradi narave in odlične lege v osrednjem delu Slovenije so naše terme idealna turistična destinacija za družine z otroki v času počitnic, med letom pa odličen kraj za sprostitev. Z zdravo, aktivno in zeleno ponudbo spodbujamo zdrav način življenja po Kneippu. V ospredju je skrb za okolje in dobro počutje gostov, tako tudi krajanov in zaposlenih, s katerimi soustvarjamo našo zgodbo, zato nam je pomembno, da se vsi v njej dobro počutijo. Naši gostje zelo cenijo naravo, umirjenost, prijaznost zaposlenih in domačinov. Radi imajo zdrav, preprost pristop k odlični izkušnji, ki si jo želijo ponoviti in nas ponovno obiskati. Gradimo osebni pristop in storitve z nasmehom, goste želimo razvajati – tako jim ponujamo programe dobrega počutja in aktivnega preživljanja prostega časa, vse, kar jim najbolj ustreza. Razvijamo tudi nove programe doživetij ponovnega stika z naravo, s čimer krepimo celovito ponudbo po Kneippovih petih stebrih zdravega življenja (voda, gibanje, prehrana, zelišča, zdrav življenjski slog). Redno spremljamo mnenja in želje gostov ter jih skušamo tudi v najkrajšem času uresničiti in nadgraditi.

Ena od usmeritev Term Snovik je tudi trajnostna naravnanost. Kaj vse delate na tem področju?

Ivan Hribar: Trajnostna naravnanost je glavno vodilo poslovanja družbe že od samih pričetkov delovanja. Že leta 2008 smo smo prvi v Sloveniji prejeli EKO marjetico za trajnostno nastanitev. Ko smo pričeli s projektom, smo že jasno opredelili, da bomo v Tuhinjski dolini gradili eko terme. Že od idejnega načrta dalje se zavedamo bogastva narave, ki nas obdaja, zato smo krenili na pot ohranjanja čistega, zdravega okolja in povezovanja z okoliškim prebivalstvom.

Katarina Hribar: Že od pričetkov smo zaznali svetovne trende pomembnosti trajnostne usmerjenosti in danes so vsa njihova prizadevanja potrjena, naše aktivnosti se tudi skladajo s krovno strategijo Slovenske turistične organizacije, ki je trajnostna usmerjenost slovenskega turizma.
Pri svojem delu mislimo in delujemo trajnostno, pri čemer se prilagajajo razmeram na turističnem trgu in v lokalnem okolju. Zato spodbujamo zelene rešitve: kratke nabavne verige in e-mobilnost. Zavzemamo se za kvaliteto življenja prebivalcev (telovadnica v naravi, postavitev vadbenih elementov v naravnem okolju, urejanje pohodnih in kolesarskih poti …).

Naj vam še bolj nazorno orišem naše trajnostne projekte:

  • ekološki otoki za ločeno zbiranje odpadkov v apartmajskem in termalnem kompleksusistem inteligentnih sob/apartmajev, ki varčujejo z energijo
  • 70 % uporabe eko čistil
  • gradnja iz naravnih materialov (apartmajsko naselje iz jesenovega lesa)
  • obnovljivi viri energije (toplotne črpalke, sončni kolektorji, lesna biomasa)
  • za ogrevanje vode in zraka v bazenskem in nastanitvenem kompleksu uporabljamo 100 % obnovljive vire energije, od tega kar 84 % biomasa, 12 % toplotni črpalki voda – voda in voda – zrak, 4 % sončni kolektorji. Posledično izpustimo v zrak 650 ton na leto manj CO2.
  • spodbujanje javnega prevoza
  • električne polnilnice za avtomobile v naselju
  • spodbujanje izposoje električnih koles za raziskovanje okoliških krajev
  • spodbujanje lokalnih prehrambnih verig (lastni zelenjavni in zeliščni vrt, povezovanje z eko turističnimi kmetijami na destinaciji …)
  • sobivanje v lokalnem okolju in sodelovanje z društvi in občani
  • povezovanje z deležniki na destinaciji (srednjeveško mesto Kamnik, zdravilni Gaj Tunjice, Botanični vrt Arboretum, Velika planina …)
  • izobraževanje in osveščanje gostov o naši eko usmerjenosti

Skokovit napredek in poglobitev eko zgodbe v zadnjih dveh letih pa smo uspeli izpeljati s celovito digitalno transformacijo družbe. Resnično smo ponosni, da smo lahko vzor in primer dobre prakse tudi za druga (turistična) podjetja.

Za področje turizma je bil čas korona krize zagotovo izredno zahteven. Kako ste se s tem soočali in kakšen je vaš recept za uspešno krmarjenje skozi turbulentne čase?

Ivan Hribar: Korona kriza nas je vse prej kot ustavila, krizo smo sprejeli kot priložnost. Priložnost za razvoj, pregled in planiranje za naprej. V zadnjih dveh letih smo v veliki meri obnovili nastanitvene kapacitete, zamenjali dotrajane garderobe s sodobnimi garderobami, odprli dodatno večnamensko dvorano, s katero smo odprli široko novo ponudbo MICE storitev z organizacijo porok, seminarjev, poslovnih srečanj, teambuildingov. Uredili smo zunanje dvorišče s teraso restavracije Potočka pred termami, le-ta pa bo posvečen Sebastianu Kneippu. Z dodatno ponudbo vstopamo na trg kongresnega turizma.
Svoje investicije nadaljujemo z izgradnjo kampa. Naredili smo nadaljnje kratkoročne kot srednjeročne načrte družbe za ustvarjanje novih priložnosti za razvoj Tuhinjske doline. Zazrti smo v prihodnost in razširitev ponudbe tudi z izgradnjo svoje kogeneracije na lesno biomaso za proizvodnjo električne energije in toplotne energije z razširitvijo wellness centra, dodatnim bazenom in terapevtskim delom, s sodobnim hotelom ter pokritim olimpijskim bazenom. Z vsemi novimi investicijami želimo privabiti tudi najbolj petične goste s celega sveta, ter tudi graditi nov segment ponudbe – športni turizem. V pripravi je tudi že projekt za izgradnjo vrtca v naselju, prednostno za otroke zaposlenih ter tudi domačine.

Katarina Hribar: Kot vidite, imamo številne načrte, ki jim sledimo, so pa mnogo bolj turbulentni in zahtevni časi sedaj v času energetske krize v primerjavi s korona krizo.

Ob vzponih v poslovnem svetu vedno pridejo tudi padci. O neuspehih Slovenci ne govorimo radi, a ravno ti so največje priložnosti, da se naučimo novih stvari. Kateri so bili vaši največji oz. kaj ste se iz njih naučili?

Ivan Hribar: Kakšnih prav izrazitih neuspehov nismo doživljali, saj smo k celotni zadevi pristopili strateško, tako da smo vedno imeli neke podvariante. Izzivi pa vedno so. Če govorimo o Termah Snovik, so bili začetni izzivi predvsem ti, da se je o tej termalni vodi veliko časa govorilo, zgodilo pa se ni nič. Od začetka je bilo tudi nekaj skepse in dvomov, ali bo vse skupaj pozitivno sprejeto ali ne. Ker pa smo šli v akcijo s pilotnim bazenom, smo na izzive dobili pozitivne odgovore, saj so ga gostje oziroma obiskovalci pozitivno sprejeli. To so bile potem potrditve za naslednji korak. To je neko načelo previdnosti, seveda pa je včasih v podjetništvu treba iti malo bolj direktno, če ne ne prideš do cilja.

Katarina Hribar: Mogoče bi dodala le to, da se je ob izzivih ali pa padcih najbolje obrniti h gostom, ker so oni tisti, ki nam res dajejo energijo. Ko je težko, se preprosto oglasiš na recepciji in dobiš pozitivne odzive, tako da spet veš, zakaj delaš. To te dvigne in ti je dobra popotnica za naprej.

Ivan Hribar: Dva največja izziva sta bila do sedaj kovid in energetska kriza. Vendar nismo nikoli razmišljali, da bi odnehali. V času kovida smo poslušali še več investirati, opravili smo več vzdrževalnih aktivnosti in tako smo bili še bolj zanimivi, ko so gostje spet prišli nazaj. Tako so opazili, da smo zanje naredili nekaj novega. Pri energetiki pa nas rešuje to, da smo že od samega začetka usmerjeni k trajnostnim virom energije. Kar se tiče toplote, smo že zdaj 100 % na obnovljivih virih, kriza z elektriko pa nas spodbuja, da bomo tudi na tem področju čim prej neodvisni in da bo naša elektrika iz obnovljivih virov. To zmeraj bolj cenijo tudi gosti, saj je klima v svetu takšna, da spodbuja ekološko zavest.

Katarina Hribar: Moram reči, da je to celo nek sekundarni filter, po katerem nas gostje najdejo, saj ima marsikatera agencija in tudi portal Booking trajnostna potrdila, ki gostom veliko pomenijo. To opazimo tudi pri nas, saj vsak gost dobi vprašalnik o bivanju, na katerem je vprašanje, kaj opazijo pri nas trajnostnega. To vprašanje nikoli ne ostane prazno. Gostje nanj vedno odgovorijo. Tudi na spletni strani lahko v glavni vrstici najdete zavihek EKO, kjer lahko preberete, kaj vse se pri nas dogaja v povezavi ekologijo in trajnostnim načinom življenja.

Odločilna poteza, ki je vašo pot spremenila v zgodbo o uspehu?

Ivan Hribar: Odločilno je bilo predvsem to, da smo že od začetka vedeli, da želimo zgraditi EKO terme. Takrat sta bila motivacija za to odločitev predvsem dva ključna razloga: termalna voda s svojo temperaturo in neokrnjena narava, v katero smo umestili terme. To nas je gnalo, da smo temu ekološkemu cilju vseskozi sledili. Veliko težo pa ima tudi sodelovanje z okoljem in z domačini, ki smo jih vljučevali v svojo zgodbo. Tako delamo skupaj in organiziramo številne prireditve, ki dajejo dodatno kakovost bivanju za domačine in predstavljajo zanimivo ponudbo za obiskovalce. To sožitje nam vsem prinaša nekaj pozitivnega.

Kaj bi sporočili podjetnikom, ki šele začenjajo svojo podjetniško pot?

Ivan Hribar: Rekel bi tisto, kar večkrat govorim. Treba je imeti idejo, znanje in predvsem vztrajnost in še enkrat vztrajnost. Če pride do nekega zastoja, da iščeš novo pot in spet vztrajaš in vztrajaš in tako prideš do cilja.

Katarina Hribar: Pomembno pa je tudi, da si najdeš ekipo, ki sledi viziji, ki si si jo zastavil. Ekipa te mora podpirati, da ustvarite skupno zgodbo. Sploh v turizmu. Ker turizem smo ljudje in tu je še posebej pomembno, da imaš okrog sebe ljudi, ki te podpirajo in s tabo gradijo zgodbo. Turizem temelji na storitvah in te so za vsakega gosta unikatne, drugačne in odvisne od vsakega posameznika.

 

Tagi