Več kot 30 podjetij odprlo vrata mladim na Kariernem sejmu v Domžalah

Na Srednji šoli Domžale je včeraj potekal drugi Karierni sejem Domžale, ki ga je organizirala Obrtna zbornica Domžale v sodelovanju z Občino Domžale in Srednjo šolo Domžale. Dogodek je med 10. in 16. uro pritegnil širok krog obiskovalcev, od dijakov in študentov do iskalcev prve zaposlitve in tistih, ki razmišljajo o spremembi kariere.

Neposreden stik s podjetji kot ključna prednost kariernega sejma

Na sejmu se je predstavilo več kot trideset podjetij, med njimi velika in uveljavljena imena, kot so SPAR, Kansai Helios, Petrol, Tosama, Terme Snovik, Telekom Slovenije, Lidl, AMZS, Sintal, McDonald’s, Goodyear, zaposlitvene agencije, študentski servis Mjob, pa tudi manjša lokalna podjetja, ki iščejo nove sodelavce.

Karierni sejem Domžale se je otvoril s pevskim nastopom zbora Srednje šole Domžale, ki je s svojo izvedbo poskrbel za sproščen uvod v dogodek. Zbrane je nato nagovoril ravnatelj šole Primož Škofic, ki je poudaril opazno spremembo v trendih vpisa med mladimi. Kot je dejal, se zanimanje za strokovne programe iz leta v leto povečuje, medtem ko zanimanje za gimnazijske programe nekoliko upada. Če so bile pred leti omejitve vpisov večinoma povezane z gimnazijskimi programi, se danes slika obrača – omejitve vpisov so vse pogostejše prav na srednjih šolah s strokovnimi smermi.

Primož Škofic, ravnatelj Gimnazije Domžale, Dragica Ribnikar, Urad za delo Domžale, Karolina Kalan, direktorica Obrtne zbornice Domžale na otvoritvi Kariernega sejma Domžale 2025

Dragica Ribnikar z Urada za delo Domžale je poudarila, da Karierni sejem predstavlja dragoceno priložnost za vzpostavljanje neposrednega stika med iskalci zaposlitve in delodajalci. Brezposelni, prijavljeni na Zavodu za zaposlovanje, so sicer v stalnem stiku s svojimi svetovalci, preko katerih redno prejemajo koristne informacije za ponovno aktivacijo na trgu dela. Ob obisku sejma pa od zavoda pričakujejo tudi usmeritve glede tega, kateri delodajalci bi najbolj ustrezali njihovim znanjem in kompetencam.

Direktorica Obrtne zbornice Domžale Karolina Kalan poudarja, da karierni sejem iskalcem zaposlitve ponuja edinstveno priložnost za neposreden stik s kadroviki podjetij. Dogodek je po njenem mnenju idealen za samopredstavitev in ustvarjanje prvega vtisa o delodajalcih, hkrati pa obiskovalcem omogoča tudi vpogled v potrebe trga dela prek zaposlitvenih agencij.

Obiskovalci so imeli priložnost za osebne pogovore s kadroviki, kar je omogočalo sproščeno in neposredno izmenjavo informacij, ki jih spletni oglasi pogosto ne razkrijejo. Prav ta osebni pristop je bil tisti, ki so ga obiskovalci posebej pohvalili.

Program predavanj za karierno rast

Sejem ni bil namenjen le mreženju, ampak je ponudil tudi spremljevalni program v obliki predavanj. Jerneja Cedilnik iz CDI Univerzum je dan odprla s predavanjem o pripravi življenjepisa, ki prepriča delodajalce. Poudarila je pomen jasnosti, konkretnih dosežkov in prilagoditve posameznemu delovnemu mestu.

Opoldne je Andreja Glavač iz Kariernega placa, Cene Štupar – CILJ, predstavila, kako vedenjski tipi vplivajo na izbiro kariere, sodelovanje s sodelavci in dolgoročno zadovoljstvo pri delu. Predavanje je obiskovalcem ponudilo vpogled v njihove lastne vzorce vedenja in jih spodbudilo k razmisleku o tem, kakšna delovna okolja so zanje najprimernejša.

Popoldanski del je nadaljevalo predavanje Ane Mutec in Tanje Požaršek iz Zavoda za zaposlovanje, ki sta razkrili, na kaj morajo biti kandidati pozorni na zaposlitvenem razgovoru ter poudarili, da prav malenkosti pogosto odločajo o uspehu ali neuspehu na razgovorih.

Za zaključek je Barbara Grintal iz podjetja GeRi spregovorila o tem, kako prepoznati dobrega delodajalca. Poudarila je, da kakovostno delovno okolje ni samoumevno in da je pri izbiri zaposlitve pomembno iskati delodajalce, ki vlagajo v svoje zaposlene, skrbijo za dobre odnose in omogočajo osebni ter strokovni razvoj.

Pozitivni odzivi obiskovalcev in razstavljavcev

Na Kariernem sejmu Domžale so se mladi v večini strinjali, da je obisk dogodka zanje dragocena priložnost za spoznavanje ponudbe na trgu dela. Poudarili so, da jih poleg same vsebine dela posebej zanimajo tudi urniki. Predstavnik študentskega servisa Mjob je izpostavil, da študentom nudijo podporo pri iskanju ustreznih del, jih povezujejo z delodajalci ter jim svetujejo, kako se najbolje predstaviti na razgovorih in izkoristiti pridobljene izkušnje za nadaljnjo karierno pot.

Sejem kot naložba v prihodnost

Drugi Karierni sejem Domžale je pokazal, da je v regiji veliko zanimanja za tovrstne dogodke. Z udeležbo številnih podjetij in praktično uporabnimi predavanji je presegel okvir običajnega zaposlitvenega sejma in postal pravo stičišče zaposlitvenih priložnosti.

Organizatorji so zadovoljni z odzivom in že razmišljajo o prihodnjih izvedbah. Njihova želja je, da se sejem uveljavi kot tradicionalen dogodek, ki povezuje mlade, iskalce zaposlitve in podjetja ter prispeva k razvoju lokalnega trga dela.

Foto: S. O.

Tagi