Ponedeljkov klicaj – Kdaj temeljit nadzor nad tovornjaki?
Sobotna huda prometna nesreča poljskega tovornjaka na AC Ljubljana-Domžale pri Šentjakobu ponovno kliče k temu, da bo treba enkrat za vselej nekaj spremeniti. Nesreč je dovolj, žal pa so posledice vse hujše.
Slovenci imamo relativno dobre in vzdrževane avtoceste, toda kaj, ko postajajo te dvopasovnice vse ožje grlo za normalen pretok prometa. Če se boste ob delavnikih peljali po enem od odsekov AC – zelo obremenjen je na primer primorski krak –, boste z lahkoto ugotovili, da vozne pasove zasedajo tovornjaki, medtem ko ves ostali promet, torej z osebnimi vozili, kombiji in avtobusi poteka po prehitevalnem pasu. Sem in tja se najdejo vozniki tovornjakov, ki v na določenih odsekih zapeljejo na odstavni pas, a to je veliko premalo. Skratka, na AC v republiki Sloveniji je v tem trenutku povsem nemogoč promet, ki je hkrati nevaren.
Tovornjaki, za katere niti ne vemo, kaj prevažajo, razen cistern, močno ogrožajo vse udeležence v cestnem prometu. Prihajajo od vse povsod in prav nobena izjema niso tovornjaki iz Ukrajine, Romunije, Bolgarije in drugih podobnih držav. Kar se seveda odraža tudi na opremljenosti tovornjakov, da o usposobljenosti voznikov in spoštovanju prometnih predpisov niti ne govorim. Mnogim voznikom je prav vseeno za varnost ostalih udeležencev, saj se po moje v glavnem zanašajo na svojo moč, velikost in težo. Čeprav imajo na prikolicah oznake o omejitvi oz. najvišji dovoljeni hitrosti, pa sem prepričan, da nihče več ne spoštuje omejitev. Da ne govorim o zlizanih gumah, nepravilno naloženem tovoru in še kaj.
Menim, da bi imeli slovenski policisti dovolj dela (trenutno so pač veliko bolj zasedeni na mejnem območju s sosednjimi državami na jugovzhodu Slovenije), kajti ob neskončni množici tovornjakov postajajo naše ceste več kot nevarne. Nevarne so tudi zaradi tistih voznikov, ki jih ni malo, ki se skušajo izogniti plačilu cestnine, pa zato uporabljajo druge, torej magistralne in regionalne ceste.
Priznam, strah me je teh tovornjakov, kajti hudih prometnih nesreč, kjer gre v glavnem za krivdo voznikov ali slabo opremljene tovornjake, je vse več. Upam, da se bodo migrantske zadeve kmalu uredile do te mere, da bomo lahko z veseljem zaploskali policistom, ki bi lahko, če ne drugega, z ostrejšim nadzorom tovornjakov in voznikov dodobra napolnili državni proračun.