| Aleksandra, ste ustanoviteljica Zadruge Jarina, ki oskrbuje šole, vrtce in druge zavode s sezonsko in lokalno pridelano hrano. V trgovini Jarina smo lahko že pred časom kupili liofilizirano sadje vašega poslovnega partnerja. Se je morda že tukaj skrivala ideja po razvoju prehrambenega izdelka pod lastno blagovno znamko SitaUla?
Naše juhe so čisto naš koncept – od ideje do žlice. V zadrugi smo sicer vedno veseli kakovostnih izdelkov in sodelovanj, a ideja za juhe SitaUla se je rodila povsem neodvisno. Hoteli sva ustvariti juho, ki ohrani popoln okus domače zelenjave tudi takrat, ko ni časa za kuhanje. Zato sva raziskovali, testirali in razvili svoj postopek – rezultat pa so juhe, ki združujejo domačnost in inovacijo.
Andreja, kdaj ste se vi vključili v mamin projekt in kaj vas je najbolj pritegnilo v to zgodbo?
V zadrugi sem pomagala že kot študentka – in hitro začutila, da gre za poslanstvo, ne le posel. Zadruga je mamin srčni projekt, juhe SitaUla pa so najin zares skupni dosežek. V njih se prepletata mamina izkušenost in moja radovednost. Navdušuje me, da združujemo tradicijo domače juhe in sodobnost – okus, toplino in praktičnost v enem lončku.
Kako sta pri projektu združili svoje izkušnje in znanja – kaj vsaka od vaju prispeva?
Aleksandra: Najina moč je v tem, da sva različni, a se dopolnjujeva. Jaz skrbim za koncept, mrežo dobaviteljev in razvoj. V projekt prinašam izkušnje, vztrajnost in občutek za povezovanje ljudi.
Andreja: Kot vodja blagovne znamke skrbim za kakovost, proizvodnjo in podobo. Mama postavlja temelje, jaz pa dodam tisti »ulala« trenutek.
Mati in hči v poslu – to zna biti poseben izziv. Kako vama uspeva usklajevati družinsko in poslovno dinamiko?
Aleksandra: V poslu se razumeva skoraj brez besed – na to, kar je nujno urediti, pogosto pomisliva istočasno! To je posebna vrsta zaupanja.
Andreja: Družina in delo se pri nas res pogosto prepletata, a znava druga drugi postaviti meje. Mama mi zna prepustiti prostor, jaz pa cenim njeno izkušenost. To ravnotežje je najina odlika.
Običajno se pri vsakem poslovnem začetku naleti na oviro, ki jo le redki zmorejo premagati in narediti korak naprej. Kaj je bila največja ovira, ki sta jo morali premagati na poti do končnega produkta? Gre le za prehrambeni izdelek, ki mora ustrezati predpisani zakonodaji.
Aleksandra: Največ izzivov je bilo pri recepturah – hoteli sva, da so juhe po okusu res take, kot da bi jih pravkar skuhali doma. Veliko smo testirali z različnimi kuharji, ključni preboj pa je prišel s Terezo Poljanič in kuharsko mojstrico Gino Veselič. Velik izziv je bila tudi odločitev za lastno proizvodnjo in ne za delo z zunanjimi izvajalci, saj lahko imamo le tako popoln nadzor nad kakovostjo. Gre res za veliko prelomnico, saj je to prvi izdelek, ki ga v Zadrugi Jarina razvijamo in proizvajamo za končnega kupca.
Andreja: Ogromno dela je bilo z izpolnjevanjem ali še raje – s preseganjem standardov in predpisov. Vzpostaviti lastno proizvodnjo, sistem HACCP in vse nadzore je bilo res zahtevno. A smo vse uredili!
Juhe SitaUla temeljijo na lokalni zelenjavi in sezonskih presežkih. Kako poteka sodelovanje z lokalnimi pridelovalci? Se v juhah nahajajo sestavine vedno enakih pridelovalcev?
Aleksandra: Imamo razvito široko mrežo pridelovalcev po vsej Sloveniji. Dobavitelji posamezne sestavine niso vedno isti, so pa vedno tisti, s katerimi že dolgo sodelujemo in jim zaupamo. Poznamo njihove njive, njihove pridelke in način dela. Z odlično mrežo pridelovalcev zagotavljamo stalne in zanesljive dobave sveže in kakovostne zelenjave n sadja za šole, vrtce in druge ustanove. V času, ko pridelki dozorijo in jih je največ, pa se seveda pojavijo tudi presežki. Namesto da bi jih zavrgli ali konzervirali na klasične načine, jih zdaj vključujemo v naše juhe SitaUla.
Zakaj sta se odločili prav za liofilizacijo? Kakšne prednosti ima ta način priprave hrane, če jih primerjamo z drugimi instant juhami, ki jih najdemo na trgovskih policah? Kako poskrbita, da juhe ohranijo pristnost okusa domače zelenjave?
Aleksandra: Liofilizacija odstrani vodo pri nizkih temperaturah in ohrani vitamine, vlaknine, barvo in okus. Naša juha je res skuhana kot doma – le vodo ji dodamo nazaj.
Andreja: Postopek je kar zahteven, zato pa je rezultat popoln. Zelenjavo pripravimo ročno, juho skuhamo kot doma, nato jo posušimo. Tako ohranimo pristnost, svežino in polnost okusa.
Na voljo so zaenkrat trije okusi: bučna, gobova in grahova. Zakaj ste se odločili ravno za te?
Andreja: Za začetek sva želeli ponuditi okuse, ki so nam vsem res domači in prepoznavni – takšni, ki bi si jih želeli, ko bi juhe kuhali sami doma. Bučna, gobova in grahova juha so klasika med juhami, a vsaka ima svoj značaj. Grahovo juho sva vključili tudi zato, da ponudimo obrok, ki ima nekoliko več beljakovin.
Pri projektu Štartaj Slovenija, v katerega je vključena znamka SitaUla, pripisujeta velik pomen porabi presežkov sezonske zelenjave. Kako pomemben vidik trajnosti je to za vaju?
Aleksandra: Zelo. Pridelke uporabimo, ko so najbolj zreli, okusni in hranljivi. S tem spoštujemo delo pridelovalcev: nič, kar je zraslo s trudom in ljubeznijo, naj ne gre v nič. To je trajnost v praksi – ne le lepa beseda, ampak način razmišljanja, ki povezuje ljudi, naravo in odgovornost do okolja.
Kakšne možnosti odpira sodelovanje v Štartaj Slovenija ali je pri prijavi potrebno zadostiti določenim kriterijem, ki vplivajo na izbor sodelujočih v projektu?
Andreja: Ključna je inovativnost – da na trg prineseš nekaj svežega in drugačnega. Štartaj Slovenija išče pristne zgodbe z dodano vrednostjo, in naša zgodba z juhami SitaUla to vsekakor je.
Aleksandra: Pomembna pa je tudi pripravljenost, da presežeš butičnost. Naenkrat si v velikem sistemu z visokimi kriteriji in tempom. A ravno to je potrditev, da tvoj izdelek zmore stati ob boku najboljšim.
Katera odločitev v razvoju projekta vama je bila do zdaj najbolj nagrajujoča – kdaj sta začutili, da se trud res izplača?
Andreja: Verjetno je bila najboljša odločitev lastna proizvodnja. Zame je bil najbolj nagrajujoč trenutek tisti, ko smo v Sparovo skladišče dostavili prvo pošiljko – 2.340 juh, ustvarjenih v lastnih prostorih in na lastni opremi. To je bilo 58,5 kilogramov liofiliziranih juh, ki smo jih z ogromno adrenalina in srčnosti ustvarjali skoraj cel mesec.
Aleksandra: Mene pa razveseljujejo odzivi ljudi. Ko slišim, da jih juhe presenetijo s pristnim okusom, vem, da smo ustvarili nekaj posebnega. To je največja nagrada.
Kje lahko bralci najdejo in kupijo juhe Sita Ula? Jih je morda možno poskusiti trgovini Jarina?
Aleksandra: Juhe SitaUla so na voljo na spletni strani www.sitaula.si, v 13. trgovinah Interspar po Sloveniji in v naši trgovinici Jarina v Dobu pri Domžalah. Vsak torek in petek, od 8.00 do 17.00 ure lahko juhe degustirate v naši trgovinici.
Ali so morda na vidiku že kakšne nove ideje v povezavi z razvojem blagovne znamke SitaUla?
Andreja: Seveda! SitaUla je za naju tudi ustvarjalka, ki nikoli ne neha snovati novosti! Razvijamo nov okus, ki ga bomo razkrili januarja – in tudi ta bo, tako kot vse naše juhe, ustvarjen iz domačih sestavin, brez umetnih dodatkov in z veliko spoštovanja do narave. |