Pavle Resnik, REAM: “Celotno poslovanje je podrejeno našemu kupcu”
Direktor podjetja REAM d.o.o. Pavle Resnik verjame, da je v podjetništvu ključna prilagodljivost, stalen pregled nad gospodarsko in politično situacijo ter pravočasno implementiranje dobrih idej. Prav tako brez korektnega, strokovnega in pozitivno naravnanega odnosa do strank ne gre – in prav to je tisto, s čimer kupce prepričajo, da se k njim vedno znova vračajo.
Vaša podjetniška pot se je začela pred skoraj natanko 30. leti z ustanovitvijo podjetja Ream d.o.o. Kako se je vse skupaj začelo in kako je prišlo do odločitve za udejstvovanje na področju ogrevalne in hladilne tehnike?
Vse skupaj se je pričelo verjetno tako kot večino ustanovljenih družb v tistem obdobju. Nezadovoljstvo v sistemu, ki ni omogočal nagrajevanja po učinku in seveda v mladostni zagnanosti, ko imaš občutek da lahko narediš več in bolje in si za svoje delo tudi nagrajen. Sama ustanovitev družbe ni imela v začetku popolnoma nič skupnega s področjem klimatizacije. S prodajo klimatskih naprav smo pričeli najprej kot dodatno oz. dopolnilno področje osnovni dejavnosti, ki je bila prodaja rezilnega orodja za lesno industrijo in izdelava lesenih hrastovih polproizvodov za izdelovanje masivnih kuhinjskih frontnih elementov. Na začetku leta 1995 se je pokazala priložnost za sodelovanje s podjetjem Termal, ki je zastopal Japonskega proizvajalca Mitsubishi Heavy Industries in sama aktivnost na področju klimatizacije se je zelo povečala. Po podpisu pogodbe o distribuciji smo postopoma opustili prvotne dejavnosti podjetja, ki so zaradi zapiranja in propada lesne industrije postala finančno nezanimiva. Popolnoma smo se posvetili trženju klimatskih naprav in sistemov. Zaradi spremembe v prodajni strategiji podjetja Termal, smo v začetku leta 2000 navezali stike tudi s ‘’sorodnim’’ proizvajalcem Mitsubishi Electric in kasneje z njimi podpisali pogodbo za distribucijo klimatskih naprav in sistemov na slovenskem tržišču. Danes smo kot zastopnik proizvajalca Mitsubishi Electric na našem trgu prisotni že 20 let.
Korona kriza je bistveno vplivala na prav vse panoge, v veliki meri zagotovo tudi na področje klimatizacije, ogrevanja in prezračevanja. Kako ste se s tem soočili v podjetju Ream in kakšen je vaš recept za uspešno krmarjenje skozi turbulentne čase?
Samo leto ‘’korone’’ je bistveno spremenilo naše navade in popolnoma spremenilo utečene poslovne dogovore. Tudi na področju klimatskih in ogrevalnih naprav ni bilo nič drugače. Če smo se pri prvem šoku eskalacije virusa Covid 19 srečali z omejitvami poslovanja (predvsem mislim na onemogočeno delo monterjev oz. montažo klimatskih naprav in toplotnih črpalk pri strankah) in s strahom, kaj lahko sploh delamo, smo v nadaljevanju ugotavljali, da prihaja do povečanja naročil tako na področju klimatskih naprav in toplotnih črpalk kot tudi izrednega povečanja povpraševanja po prezračevalnih napravah z rekuperacijo. V dogovoru s pogodbenimi partnerji in našimi kupci; tu mislim predvsem monterje klimatskih naprav in toplotnih črpalk, smo družno usklajevali želje končnih strank z razpoložljivostjo blaga in seveda ob upoštevanju zakonskih omejitev v korona času. Ne glede na to, da smo s sodelavci opravljali delo po določenem urniku (delo od doma in iz pisarne) smo uspešno koordinirali prejem in dobavo vseh naročil v tem obdobju. Ker me sprašujete za ‘’recept’’, kako krmariti v teh čudnih časih, ga nimam. Mislim, da je za vsako izredno dogajanje v poslovnem svetu potrebna hitra analiza in pregled trenutne situacije. To ne velja le za nas, temveč tudi širše. Predvsem je pomemben temeljit razmislek o vseh dejavnikih, ki vplivajo na situacijo in razmere, predvideti kako bo “jutri”, iskati konkretne rešitve in se čim hitreje prilagoditi dani situaciji in razmeram z jasno definirano strategijo delovanja družbe.
S čim bi rekli, da pridobite zaupanje strank, ki se vračajo?
S korektnim, strokovnim in pozitivno naravnanim odnosom, hitro odzivnostjo in prijazno komunikacijo. Celotno poslovanje je podrejeno našemu kupcu in skrbi za kakovost na vseh področjih poslovanja.
Nudimo strokovno svetovanje, kjer želimo strankam predstaviti in zagotoviti najbolj racionalne rešitve na vseh področjih klimatizacije, ogrevanja s toplotnimi črpalkami in prezračevanja. Naša velika skrb v podjetju Ream d.o.o. je usmerjena tudi k poprodajnim storitvam, ki jo opravljajo strokovno usposobljeni serviserji z močno tehnično ekipo v ozadju, saj želimo, da naprave, ki jih prodajamo, brezhibno in učinkovito delujejo na dolgi rok.
Ob vzponih v poslovnem svetu vedno pridejo tudi padci. O neuspehih Slovenci ne govorimo radi, a ravno ti so največje priložnosti, da se naučimo novih stvari. Kateri so bili vaši največji oz. kaj ste se iz njih naučili?
Tudi sam sem doživel skoraj popolni padec zaradi propada lesne industrije oz. drastičnega zmanjšanja le te in zaradi izgube trgov v bivši Jugoslaviji. Se je pa ravno v tem času pokazala nova priložnost in intenzivna usmeritev na področje klimatizacije.
Vaš največji podjetniški ‘AHA’ moment? Glede poslovne ideje, rešitve izziva ali novega pogleda na situacijo?
Celotno podjetništvo in vodenje družbe je en sam ‘’AHA’’ moment. Če želiš biti konkurenčen in prisoten na tržišču ter pri tem poslovati pozitivno, moraš imeti vseskozi pregled nad celotno situacijo, tako gospodarsko kot politično in biti prilagodljiv. Pomembno je pravočasno implementirati ideje, ki se porajajo tako pri tebi samem kot v timu sodelavcev, ki jim zaupaš in oni zaupajo tebi. Nikoli se ne smeš bati še tako težkega izziva oz. situacije.
Kaj bi sporočili podjetnikom, ki šele začenjajo svojo podjetniško pot?
Začeti in vztrajati pri uresničitvi ideje. In še enkrat vztrajati. Rezultati bodo slej ko prej prišli.