Na koga čakaš, da se ti zgodi knjiga?

Podjetniški bralni klub - kdo in zakaj?

“Rada berem in se družim z zanimivimi ljudmi. Moja varuška iz mladosti, gospa, ki kljub svojemu 95. letu še vedno rada in veliko bere, mi je dala idejo, naj vodim seznam prebranih knjig in tako imam zadnjih pet let res vse zabeleženo in, da ne bo pomote, še vedno me v številu letno prebranih knjig močno prekaša. Pa saj branje knjig ni tekmovanje … Zame je to predvsem čas zase, da malo vihram desno polovico možganov, da vidim dlje in tudi tisto nevidno. Učijo me, da je vedno prostor za več … Iz knjig, ki so mi bile posebej všeč, si izpišem misli, ki so mi dale misliti. Na koncu leta, ko potegnem bralno črto, se nasmehnem sama sebi, saj okvirno 40 prebranih knjig s skupaj več kot 10.000 stranmi na leto v meni pušča nič koliko zavednih in nezavednih uvidov, nasvetov, idej tudi za moje življenje, za življenje po moje.

Ne spomnim se, kje in kdaj sem zasledila novičko o Podjetniški bralni znački. Vem le, da je bila odločitev hipna in dokončna. Pritegnilo me je že samo ime in me malo hudomušno popeljalo v osnovnošolske čase bralne značke. Pridevnik podjetniška mi je bil takoj ljub in napovedoval po eni strani koristne knjige za podjetnike in po drugi strani druženje z ljudmi z zanimivimi osebnimi in poslovnimi zgodbami. Kot smetana na torti, dodatek k verodostojnosti, je bila navedba pokroviteljstva Obrtne zbornice Domžale. Voditeljice Ajde Vodlan nisem poznala, a danes po več kot dveh letih redne mesečne udeležbe lahko rečem, da so izbrali izvrstno osebo – pravo knjigoljubko, ki očara s širino in zanosom ter odlično modelira skupino, »nevidno« vodi in pušča razpravo tudi o temah, ki se nam spontano odpirajo. V skupini smo zbrani posamezniki različnih starosti, poklicev in življenjskih zgodb, ki nas kljub vsej hitrosti življenja in digitalizaciji, druži čuječnost. Da, znamo si vzeti čas zase in v tem času tudi kaj prebrati, kljub vsesplošni evforiji življenja ob zaslonih prisegamo na stare dobre knjige. Všeč mi je, da je koncept Podjetniške bralne značke zelo prilagodljiv. Sestavljajo ga knjige, ki jih je treba prebrati (na koncu leta je, kot se spodobi😊, uradna podelitev diplom Bralne značke v knjižnici Domžale), knjige, ki jih po navdihu vzamemo v knjižnici Obrtne Zbornice Domžale, kjer se srečujemo, in knjige, ki smo jih prebrali in bi jih radi predstavili. Ne beremo samo podjetniških knjig, je pa res, da vedno v vsem prebranem iščemo povezavo s podjetništvom in v zadnjem času tudi z vlogo umetne inteligence in trajnostnega razvoja v našem osebnem in poslovnem življenju.

Včasih vsi beremo enako knjigo in to je še posebej vredno, saj na druženju lahko komentiramo in ugotavljamo kako različni so naši uvidi, kako so nas navdihnili različni citati … Prav te različnosti so, vsaj zame, kot iskra, kot nekaj neprecenljivega, kot razširitev vidnega polja, kot obogatitev razumevanja, kot nekaj, s čemer te lahko obogati samo skupina. Še posebej všeč mi je bil naloga 2 knjigi, 2 bralca, skupna predstavitev podobnosti in ločnic obeh knjig. Nalogo sva z Anžetom vzela zelo resno in ob načrtnem viharjenju možganov v zeleni okolici Domžal ustvarila predstavitev s pomočjo miselnih vzorcev. Knjigi Phil Knighta, knjiga Nike o boginji zmage in Petra Florjančiča, slovenskega inovatorja, Skok v smetano sva predstavila kolegom bralnega kluba kot zgodbi dveh P-jev, ki vsak zase in hkrati oba skupaj navdušita s strastjo ustvarjanja in življenja, tudi na veliki nogi. Svetovljanstvo, ki vodi do več, pa ne samo več materialnega. Na srečanjih, kjer vsak predstavi svojo knjigo, vidim vrednost tudi v tem, da začutim kaj bi lahko bil naslednji naslov na mojem seznamu.

In še nekaj: vrednost knjig ostaja, pa četudi niso najnovejšega datuma. Ali pa ravno zato.

Obenem pa smo seveda v duhu časa, iz radovednosti in da smo v trendu, še v istem mesecu prebrali aktualno poslovno knjigo leta po izboru Združenja Manager.

Bralni klub mi pomeni več kot le dvourno mesečno srečanje. Smo odlična skupina, pravzaprav kar skupnost, ki ima osnovno sidrišče, sestavljeno iz nekaj deset stalnih članov, obenem pa skoraj na vsako srečanje prihajajo novinci in prinesejo svežino. In pravzaprav nas ne družijo več samo knjige.

Skupaj ustvarjamo zaupno okolje, kjer se lahko spregovori o vsem, kjer ni tabu tem, kajti včasih knjige izvabijo zatirane spomine in čustva, ki privrejo na dan.

Navzven se zdi, da samo delimo prebrano in urimo retorične sposobnosti (predvsem jasno izražanje, saj običajno v prvem krogu predstavimo knjigo v enem stavku), navznoter pa se dogaja zavedna ali ‘tiha’ preobrazba razmišljanja, čustvovanja, sprejemanja, vrednotenja …

Vredno je biti del bralne skupine (sprejeli so me tudi kot Ljubljančanko😊), hvaležna sem vsem članom in knjigam, ki so me v teh letih navdihovale, usmerjale in navsezadnje tudi nasmejale. Predvsem pa sem prebrala knjige in spoznala ljudi, ki jih sicer verjetno ne bi.”

Nataša Okorn

Podjetniška bralna značka je nastala leta 2021, kot plod sodelovanja Obrtno – podjetniške zbornice Domžale pod vodstvom Karoline Kalan in domžalske knjižnice pod vodstvom direktorice Barbare Zupanc Oberwalder. Istega leta je bila namreč v prostorih domžalske obrtne zbornice odprta prva podjetniška knjižnica v Sloveniji, nastal pa je tudi Podjetniški knjižni klub, ki ga že tretjo sezono vodi Ajda Vodlan. 

Na Območni obrtno-podjetniški zbornici Domžale se zavedajo, kako dragoceno je ustvarjanje novih osebnih in poslovnih stikov, zato v okviru Spot svetovanje Osrednjeslovenska regija organizirajo dogodke mreženja v okviru Podjetniškega bralnega kluba. Na ta način se podjetniki in vsi ostali povezujejo skozi izmenjavo mnenj in pogledov glede podjetniških knjig in ustvarjajo nova poznanstva in razvijajo mrežo stikov tako med podjetniki kot tudi podpornim okoljem in lokalno skupnostjo.

Klub, ki se sestaja enkrat mesečno, postaja vse popularnejši in kot pravi vodja kluba gospa Vodlan: “Vse več nas je, me pa izjemno veseli, da je kar nekaj članov rednih in so torej z menoj že od samega začetka. Vsako leto imamo nov seznam knjig za branje, ki združuje strokovne knjige in tudi romane, tematika pogovora pa se vedno začne in konča pri podjetništvu. Namen kluba in značke je spodbujanje branja med podjetniki ter širitev poznavanja podjetniške tematike med že obstoječimi bralci, kar odlično dopolnjuje sicer že bogat program knjižnih klubov Knjižnice Domžale. Vabljeni, da se nam pridružite – beremo do konca poletja, potem pa se že veselimo nove sezone!” 

 

Tagi