Brezskrbno na vseh poteh

Večja in manjša prevozna sredstva, ki nam vsekakor omogočajo hitreje in precej bolj udobno prispeti do želenega cilja, so že od nekdaj izjemno priljubljena. Če bi zaupali občutku, bi lahko kaj hitro ugotovili, da so glede priljubljenosti v zadnjem času v ospredje nekako prišli tako imenovani e-skiroji. Le ti pogosto povsem tiho in nenadoma švignejo mimo nas, medtem, ko lahko mi samo presenečeno zremo in ugotavljamo, kako se vozniki e-skirojev med vožnjo pogovarjajo po telefonu ali celo kadijo. Se vozijo izjemno blizu pešcev, ter z visoko hitrostjo švigajo sem ter tja, brez upoštevanja in spoštovanja napisanih ali nenapisanih pravil, ki veljajo za vse udeležence v prometu.

Pogosto je težko, naporno in vprašanje, če se je sploh smiselno obremenjevati na zalogo s stvarmi, ki so onkraj našega dometa, saj je izjemno veliko stvari, ki jih lahko vzamemo v svoje roke in tako preprečimo morebitna neprijetna vprašanja in zaplete v prihodnje.

Pisalo se je leto 2018, ko je naš tokratni sogovornik, gospod Erik Meglič postal najuspešnejši univerzalni zastopnik Zavarovalnice Triglav. V tem času je še dodatno okrepil in razširil svojo zakladnico znanj ter izkušenj iz sveta zavarovalništva. Zahvaljujoč poklicni deformaciji opazi stvari, ki jih ostali spregledamo in z budnim očesom spremlja dogajanje, skozi prizmo verjetnosti, da se lahko vsakemu izmed nas, na izbrani poti, tudi kaj pripeti.

Erik Meglič, univerzalni zastopnik Zavarovalnice Triglav

Zgodi se v trenutku, ko med sprehajanjem po pločniku, mimo nas s povišano hitrostjo »prileti e-skiro«, nas oplazi, zaradi česar izgubimo ravnotežje in nerodno pademo ter si npr. poškodujemo roko. Kaj lahko naredi voznik e-skiroja, da ga tovrstna poškodba, ki jo je v nesreči utrpela poškodovana oseba, ne stane celega premoženja in kaj lahko naredimo mi, če smo se poškodovali v nesreči z voznikom e-skiroja, smo vprašali našega tokratnega sogovornika, gospoda Erika Megliča, ki nam je z veseljem odgovoril.

Ko se pripeti nezgoda, skušamo v trenutku zmedenosti in nenadnega šoka, kar se da hitro zbrati misli in poiskati informacije shranjene v spominu. Med preučevanjem nastale situacije, se nam začnejo porajati številna vprašanja, ki si jih pred tem, morebiti nikoli niti nismo zastavljali. Težko namreč premišljujemo na zalogo in se odločamo na osnovi hipotetičnih situacij, oziroma, roko na srce, včasih niti ne čutimo potrebe, da bi se še dodatno informirali. »Kupili smo e-skiro, sedaj se bomo lahko vozili in to je nekako to.«

Res je. Najpogosteje začnemo razmišljati o zavarovanjih v trenutku, ko se nam neka stvar že zgodi. Nikoli pa ne toliko vnaprej. Slovenci smo še zelo čustveno navezani na naše avtomobile, kjer imamo nekakšno percepcijo, da jih moramo kar se da »močno« zavarovat, medtem, ko na nas same niti ne pomislimo.

Foto: canva.com

Morebiti pa imajo odrasli, starši, vendarle drugačno percepcijo, ko se gre za otroke? Lažje in hitreje vzamejo v zakup potencialne prežeče nevarnosti ali se celo lažje odločijo za zavarovanja, ko premišljujejo, kdo bo novo prevozno sredstvo vozil?

Težko rečem, vendar sem prepričan, da bi vsak odgovoril drugače. Morebiti premišljujejo v smeri, da so že toliko odgovorni in pazljivi, da se jim kaj takšnega ne more zgoditi, medtem, ko so otroci vseeno toliko bolj nepredvidljivi. Tukaj imate morda kar prav. Sploh, če govoriva o kakšnih otroških nezgodah in o času, ko so otroci v šoli. V tem primeru jih kar zavarujejo.

E-skiroje in kolesa je na cesti pogosto težko slišati. Opazimo jih v trenutku, ko švignejo mimo nas in še to tako zelo blizu, da se lahko zahvalimo samo sreči ali naključju, da nas ravno v tistem trenutku ni nekaj zmotilo, da bi povsem instinktivno naredili nenaden in nepričakovan gib, ki bi zmotil voznika e-skiroja. Še huje, da bi mu naš nenaden gib »zaprl pot«.

Vsekakor se lahko zgodi, da oseba s skirojem nekoga »rukne«. Le ta izgubi ravnotežje, nerodno pade, ter si zlomi zapestje. Še toliko huje, če se zgodi padec na glavo in oseba utrpi poškodbo le-te. Če sva malce nekritična, je lahko že škoda, ko pade telefon po tleh takoj 1000 evrov in več.

Predstavljam si, da se vrste zavarovanj, police in raznorazne dodatne ponudbe, oblikujejo tudi na osnovi sprememb in dogajanja v družbi. Kot nekakšen odgovor nanje.

Nekaj je vsekakor to, kar se dogaja na tržišču. Tukaj pa ne smemo pozabiti na povečano prisotnost določenih stvari, s katerimi se potencialno veča tudi možnost, da se povzroči določena škoda.

Nenazadnje se lahko tudi z enim skirojem naredi škoda. Lahko na nekem vozilu ali celo osebi, če se jo po nesreči zadane. Sploh v primeru, če ta oseba pade po cesti, si polomi zapestje, roko. Tukaj je že nastala določena škoda, pa četudi govoriva samo o odgovornosti. Naša zavarovanja mikro – mobilnih prevoznih sredstev, nudijo tudi nezgodno zavarovanje, ki krije neko osnovno nezgodno zavarovanje voznika za težje zadeve. V mislih imam primer invalidnosti ali če gre za težje poškodbe.

Če uporabnik skiroja povzroči neko škodo tretji osebi, se lahko zavaruje na način, da ga to ne udari po žepu. Tovrstna škoda je lahko relativno kar visoka, sploh, če govoriva o zlomih. Odškodninske zadeve se lahko v tem primeru vrtijo tudi okoli nekaj tisočakov. Kar visok znesek, kajne?

Nekaj drugega je škoda, ki se jo lahko povzroči na avtomobilu. Ko gre samo za poškodbo »pleha«, kjer je strošek poliranja na koncu nekaj 100 evrov, kar je lažje plačati, kot pa v primeru telesnih poškodb. Ko so v igri višji zneski, se zgodba kaj hitro spremeni.

Če se za trenutek oddaljiva od e-skirojev, koles in ostalih mikro vozil. Osebno sem mnenja, da bi moral imeti vsak zavarovanje odgovornosti. Ker nam tovrstno zavarovanje krije stroške, ki bi nas drugače lahko kar krepko udarili po žepu, če bi jih morali plačati sami. Včasih nam lahko celo zamaje naš finančni obstoj.

V primeru nesreče, začnejo udeleženci kaj hitro ugotavljati, kdo je najverjetnejši povzročitelj. Sledi izpolnjevanje potrebne dokumentacije. In če je pri prometnih nesrečah, kjer so udeležena vozila, postopek nekako jasen, se pri nesrečah, kjer je udeležen e-skiro, stvari kaj hitro zakomplicirajo. V kolikor se ena stran ne strinja s predlagano ugotovitvijo ali se skuša izognit priznanju odgovornosti oziroma se celo odpelje naprej, kaj lahko naredimo? E-skiroji namreč nimajo »registrske tablice«, s pomočjo katere se lažje identificira udeleženca?

Udeleženca morata najprej ugotoviti in oceniti, kdo je dejansko odgovoren za povzročeno škodo. Če se lahko dogovorita in je stvar jasna, potem bosta to opravila brez policije. V primeru prometnih nesreč, kjer so udeleženi avtomobili, so nam te stvari jasne. Podobno je tudi tukaj. Če se bosta lahko dogovorila, bosta napisala evropsko poročilo, v primeru e-skirojev pa govorimo o odškodninskem zahtevku po prijavi škode. Če sta se dogovorila, potem bo zavarovalnica cel postopek korektno izpeljala naprej.

Foto: canva.com

Če pa se ne moreta dogovoriti, ali jima ni jasno, kdo bi lahko bil za kaj odgovoren, potem bo to ugotavljala policija. Nenazadnje bo na koncu to ugotavljala tudi zavarovalnica.

So situacije, o katerih se do trenutka, ko se nam pripetijo, dejansko ne premišljujemo. Ko se zgodijo, pa se stvari pogosto zataknejo. Ugotavljanje povzročitelja v primeru, da so okoliščine precej nejasne oziroma je poznavanje zakonodaje pomanjkljivo, agresivno vztrajanje glede »nedolžnosti« na drugi strani pa insistentno postane razrešitev situacije precejšen zalogaj. Gre za situacije, ko se nesreča pripeti na nejasno označenih odsekih ali, ko je voznik e-skiroja med vožnjo tik pred srečanjem telefoniral, morebiti med vožnjo s pomočjo slušalk poslušal glasbo, etc.

Absolutno.

Kaj lahko naredimo in na kaj naj bomo pozorni, da rešimo situacijo brez nekih hudih komplikacij? Namreč, v tovrstnih situacijah, ljudje pogosto pomislijo, česa nimajo in zakaj tega nimajo?

Če se bosta dva lahko dogovorila, ne bo nekih hudih komplikacij, Če izpostavim primer, ko pešec nenadoma stopi tam, kjer ne bi smel, potem je neka odgovornost tudi na pešcu.

Če se vrneva korak nazaj, kako se imenuje zavarovanje, ki ga priporočate in kako se ga lahko sklene?

Tovrstno zavarovanje lahko skleneva v sklopu avtomobilskega zavarovanja, kot neka dodatna postavka na polici za avtomobilsko zavarovanje, ki se jo lahko sklene ali pa tudi ne. Pravilno se temu reče Zavarovanje odgovornosti asistence in nezgodno zavarovanje uporabnikov mikro prevoznih sredstev.

Več kot dobrodošlo in priporočljivo za vse, ki premišljujejo, da bodo v prihajajočem poletju (pogosteje) uporabljali kolesa, e-skiroje, etc.

Res je.

Imamo pa še produkt zavarovanje osebne zaščite, ki je zavarovanje odgovornosti, se pravi osebne odgovornosti do tretjih oseb, kjer se lahko potem doda to zavarovanje mikro mobilnost. Zavarovalne vsote so nekoliko višje, tudi nezgoda se lahko poviša, kar se pri avtomobilu ne more.

Avtor: Petra Petravič

Tagi