V središču Domžal bo zaživel nov sistem parkiranja
Če se po opravkih v središče Domžal odpravljate z avtomobilom, potem dobro veste, da je med delovnikom med tednom najti prosto parkirno mesto skorajda misija nemogoče. Zaradi tega je mnogokrat treba zaokrožiti po središču mesta, s čimer se na avtomobilu nabirajo dodatni kilometri, v glavi pa slaba volja. Dejstvo je, da se v središču Domžal utapljamo v pločevini, trenutni parkirni sistem na javnih površinah pa ne sledi več rasti motorizacije in naši izraziti uporabi avtomobila. Vizija Občine Domžale, ki jo vodi županja mag. Renata Kosec, je, da bi bilo središče mesta dostopnejše in prijaznejše za občanke in občane ter druge uporabnike. S tem namenom so pristopili k celoviti ureditvi mirujočega prometa. Prvi korak k temu pa je nov Odlok o določitvi parkirnin na javnih površinah v občini Domžale, ki ga je Občinski svet Občine Domžale na seji sprejel junija letos.
Plačljivo parkiranje v centru Domžal je naslednji korak za dostopnejše in prijaznejše mestno središče občine, so prepričani na Občini Domžale.
Občina Domžale pristopa k celoviti ureditvi mirujočega prometa v središču Domžal
Občina Domžale se je leta 2019 z imenovanjem posebne komisije lotila z načrtovanjem aktivnosti celovite ureditve mirujočega prometa v centru Domžal. Pobuda je bila podana zaradi slabe dosegljivosti oziroma izmenljivosti parkirnih mest. V mestnem središču so ključne površine rezervirane za mirujoči promet z namenom, da omogočajo dostop do javnih služb oziroma storitev, npr. do zdravstvenega doma, upravne enote, občine in drugih institucij. Uporabniki omenjenih storitev, obiskovalci, pa danes težko najdejo prosta parkirna mesta. V septembru 2021 je bila izdelana Študija ureditve mirujočega prometa v centru Domžal, ki jo je izdelal izvajalec OMEGA consult, projektni management, d. o. o. Študija je vsebovala tudi nekaj predlogov, na podlagi katerih ter z upoštevanjem same specifike Domžal se je občinska uprava lotila priprave Odloka o določitvi parkirnin na javnih površinah v občini Domžale. Omenjen odlok je Občinski svet Občine Domžale potrdil letošnjega junija. Ureditev parkirišč in sistema parkiranja pa je tudi eden izmed naslednjih korakov za vzpostavitev mestnega središča, s katerim se bomo lahko identificirali.
Sistem v občini Domžale je trenutno izrazito navezan na uporabo osebnega vozila
Na območju središča Domžal so že vrsto let problemi s parkiranjem motornih vozil, kar je posledica vrste različnih dejavnikov. Kot prvo je treba izpostaviti rast motorizacije in hkraten upad javnega potniškega prometa, kar vodi v vse večjo uporabo osebnega vozila. Število opravljenih poti z osebnim avtomobilom se vse bolj povečuje in številne storitve, ki smo jih v preteklosti opravili nemotorizirano, jih danes opravimo z osebnimi vozili, obenem pa se lokaciji bivanja in dela v zadnjih desetletjih vse bolj oddaljujeta. Kot drugo je treba izpostaviti še podeželsko poselitev, ki ima zelo slabo ali pa sploh nima javne potniške povezave, bližino avtoceste in koncentracija javnih služb oziroma storitev v središču mesta. Kot tretje pa je treba izpostaviti, da iz samega središča mesta poteka dobra povezava javnega potniškega prometa z Ljubljano, ki jo uporabljajo tudi občani iz drugih predelov domžalske občine ter sosednjih občin. Posledica vsega naštetega je, da prihaja do vsakodnevnih zgostitev parkiranih avtomobilov v središču mesta. To se vidi v visoki zasedenosti parkirišč v središču mesta, kar uporabniki občutijo kot nezmožnost najti prosto parkirno mesto ali dolgotrajno iskanje.
Pomemben dejavnik parkirne problematike so tudi parkirni normativi, ki v preteklosti niso upoštevali dejanske rasti motorizacije
Zaradi tega so težave s parkiranjem tudi na večstanovanjskih območjih, kjer je število parkirnih mest pogosto prenizko, prav tako pa tudi lastništvo pripadajočih zemljišč ni urejeno. V prostorskem načrtu občine Domžale je opredeljeno, da je treba parkiranje v ožjem mestnem središču omejiti in nameniti prostor javnim dejavnostim in nemotoriziranemu prometu, hkrati pa omogočiti parkiranje stanovalcem.
Parkiranje je privilegij in ne pravica
Če izvzamemo garažno hišo na Masljevi ulici, ki je v uporabi od leta 2015, in parkirišče ob Tuš centru, kjer je zasebni lastnik parkirni sistem uvedel letošnjega maja, je v središču mesta parkiranje brezplačno, saj se parkiranje ne zaračunava na javnih parkirnih mestih. V središču Domžal je mirujoč promet urejen z območji kratkotrajnega parkiranja (modre cone), s katerimi se omogoča dostop do javnih služb oziroma storitev ter s površinami brez časovne omejitve. Lahko bi rekli, da je parkiranje v občini Domžale privilegij, saj je vsepovsod zastonj. Ta privilegij nekateri uporabniki uveljavljajo kot svojo pravico, ki se odraža z dolgotrajnim oz. trajnim parkiranjem, pri tem pa se ne ozirajo na druge uporabnike, saj jim s tem onemogočajo dostop do parkirnih mest. Tipičen primer sta parkirišči med tržnim prostorom in Tuš centrom ter za Zdravstvenim domom Domžale, kjer običajno uporabniki, med katerimi jih je veliko iz drugih občin, svoja vozila parkirajo za dlje časa. Nekateri med njimi so zaposleni v javnih ali zasebnih ustanovah oz. podjetjih v središču mesta, nekateri pa se nato z javnim prevozom na delo odpravijo v Ljubljano ali kakšen drug kraj. Veliko je bilo tudi že primerov, ko so na javnih površinah parkirna mesta zasedala neregistrirana vozila, vršile pa so tudi prodaje rabljenih vozil …
Upravnik in lastnik objekta Tuš centra v Domžalah na svojem parkirišču že uvedel parkirni sistem
Korak k povečanju dostopnosti parkirnih mest je v maju letošnjega leta storilo podjetje Engrotuš, d. o. o., saj je na parkirišču, ki se nahaja za Tuš centrom, namestilo parkirni sistem. Kdaj bodo na tem parkirišču, ki je v zasebni lasti, uvedli omejitev parkiranja, je bilo samo še vprašanja časa, korak k temu pa je logičen, saj so želeli v prvi vrsti svojim strankam in pa strankam najemnikov poslovnih prostorov v veleblagovnici zagotoviti možnost parkiranja, kar je bilo do zdaj bolj ali ne velik problem. Posledično se je to poznalo tudi na samem obisku centra. Po novem bo tam možno parkirati do 1,5 ure brezplačno, kar je več kot dovolj za nakup ali kakšen drug opravek. Vsaka nadaljnja ura pa je plačljiva v višini 2 evra. V zvezi z uvedbo parkirnega sistema na parkiriščih za veleblagovnico Tuš so nam v podjetju Engrotuš, d. o. o., povedali, da je upravnik in lastnik objekta na pobudo najemnikov zaradi težav z zagotavljanjem brezplačnega parkiranja za obiskovalce namestil parkirni sistem, ki prek prepoznavanja registrske tablice vozila obiskovalcem omogoča 1,5 ure brezplačne uporabe parkirišča, da v tem času lahko brez skrbi obiščejo Center in opravijo nakupe.
Uvedba parkirnega sistema na tem parkirišču je vznejevoljila marsikaterega stanovalca iz bližnjih večstanovanjskih objektov, saj je imel marsikdo za svojega jeklenega konjička tam ‘zasebno’ parkirišče. Danes ima namreč skorajda vsako gospodinjstvo po dva ali več osebnih vozil, parkirnih prostorov okrog večstanovanjskih objektov pa ni dovolj, saj so bili ti objekti zgrajeni v časih, ko je bilo osebnih vozil v uporabi veliko manj kot danes. Je pa parkirni sistem pred veleblagovnico razveselil marsikaterega občana, saj lahko zdaj za svoje opravke v središču mesta brez težav tam najde prosto parkirno mesto.
Skozi leta z novimi lokacijami in modrimi conami zagotavljali potrebe po parkiranju
Na Občini Domžale so nam povedali, da so se aktivnosti na področju zagotavljanja zadostnega števila parkirnih mest začele že pred mnogimi leti, ko so od Slovenskih železnic za dobo 20 let vzeli v najem zemljišče med železniško postajo in stanovanjsko-poslovnim objektom SPB-1, kjer je parkiranje nekaj časa potekalo nemoteno. Skozi leta so na določenih mestih v središču mesta uredili modre cone, uredili pa so še nekatere lokacije, kjer je možno parkirati (za Zdravstvenim domom Domžale, Češminov park …). Na ta način so skozi leta zagotavljali potrebe po parkiranju. Rast motorizacije, prenova dela Kolodvorske ulice pred leti, ki je uvedla mirujoči promet brez parkirnih mest, ter ukinitev dosedanjega parkirišča med železniško postajo in objektom SPB1 s strani Slovenskih železnic zaradi temeljite prenove železniške postaje in nove funkcije tega zemljišča, je pokazala, da bo treba na tem področju narediti korak naprej, tudi z uvedbo plačljivega parkiranja, kar poznajo že v večini slovenskih mest.
Na območju strogega centra Domžal se nahaja 6000 parkirnih mest
Študija ureditve mirujočega prometa v centru Domžal, ki je bila izdelana leta 2021, je pokazala, da je na relativno majhnem območju strogega centra Domžal 6000 parkirnih mest. Prost dostop je do 3600 parkirnih mest, omejen dostop pa je do 2300 parkirnih mest. Od tega je 5000 parkirnih mest brezplačnih. V to kvoto spadajo tudi modre cone, kjer je parkiranje brezplačno, a časovno omejeno. Sedaj je že plačljivih 643 parkirnih mest, z uveljavitvijo Odloka o določitvi parkirnin na javnih površinah v občini Domžale, pa bo plačljivih še 142 parkirnih mest na javnih površinah.
Plačljivo parkiranje v centru Domžal je naslednji korak za dostopnejše in prijaznejše mestno središče občine
V juniju je Občinski svet Občine Domžale sprejel Odlok o določitvi parkirnin na javnih površinah v občini Domžale v drugem branju, ki določa, da bo v središču občine Domžale vzpostavljenih 142 plačljivih parkirnih mest in osem uličnih parkomatov. Odlok deli mestno središče v dve coni, ‘cona 1’, ki obravnava parkirna mesta na Ljubljanski cesti, Kolodvorski ulici, Ulici Matije Tomca in Masljevi ulici, kjer se bo plačljivo parkiranje uvedlo v letu 2023, ter ‘cono 2’, ki jo predstavljajo vsa ostala območja v centru Domžal. V coni 2 se bo začelo z obračunavanjem parkirnine postopoma, oziroma če bi se ob spremljanju tokov mirujočega prometa v bodoče izkazalo, da so tudi ostale parkirne površine preobremenjene in ni zagotovljena zadostna izmenljivost parkirnih prostorov. »V coni 1, kjer je največja gostota motornega in mirujočega prometa, uvajamo dva parkirna režima, enega na parkiriščih ob omenjenih ulicah, kjer gre za t. i. odprt sistem, kjer bo ob vzpostavitvi prometne signalizacije in uličnih parkomatov uvedeno plačevanje za vsako začeto uro parkiranja, ter drugega na velikem makadamskem parkirišču med Tuš centrom in tržnico, kjer bo vstop in izstop iz parkirišča mogoč le prek zapornice z blagajno. Odločili smo se tudi za izdajo dovolilnic za stanovalce,« je pojasnila mag. Renata Kosec, županja Občine Domžale.
Študija ureditve mirujočega prometa v centru Domžal opredelila tri skupine uporabnikov, stanovalce, zaposlene in obiskovalce
Po imenovanju projektne skupine z nalogo ureditve mirujočega prometa v centru občine Domžal je bila septembra 2021 izdelana raziskava mirujočega prometa z naslovom Študija ureditve mirujočega prometa v centru Domžal. V študiji, ki jasno opredeljuje, da je parkiranje na javnih površinah privilegij in ne pravica, so bile kot ključni uporabniki parkirnih površin v centru občine Domžale opredeljene tri skupine: stanovalke in stanovalci, zaposleni na območju centra ter obiskovalke in obiskovalci.
Analiza podatkov o zasedenosti parkirnih mest je pokazala, da stanovalke in stanovalci koristijo parkirna mesta predvsem pozno popoldan in ponoči, zaposleni v centru uporabljajo parkirišča za daljše parkiranje čez dan, medtem ko obiskovalke in obiskovalci parkirišča v večji meri koristijo do dve uri oziroma največ do štiri ure.
V okviru študije je bilo oblikovanih več predlogov, ki ponujajo različne rešitve, vse pa so bile povezane z uvedbo plačljivega sistema parkiranja v občini Domžale. Županja mag. Renata Kosec je ob tem povedala, da so se odločili za rešitve, ki najmanj posegajo v naše obstoječe navade in za katere pričakujejo, da bodo povečale dostopnost parkirnih mest: »Tako uvajamo dva režima plačljivega parkiranja, na conah ob najbolj obremenjenih ulicah predvidoma za obiskovalke in obiskovalce ter na makadamskem parkirišču za stanovalke in stanovalce ter zaposlene.«
Predlog za uvedbo sistema plačljivega parkiranja potrdile tudi občanke in občani
Pri pregledu različnih rešitev za ureditev sistema plačljivega parkiranja v Občini Domžale je bil konec aprila oblikovan predlog, ki so ga v anketi, izvedeni takoj po prvomajskih praznikih, potrdili tudi občanke in občani Domžal ter v enaki meri tudi stanovalke in stanovalci centra Domžal. »Anketo smo organizirali tako, da smo lahko spremljali stališča vseh treh skupin, ki jih je opredelila študija. Prebivalke in prebivalce centra Domžal smo identificirali kot krajanke in krajane treh krajevnih skupnosti v centru Domžal, druge pa smo opredelili kot obiskovalke in obiskovalce, ki smo jih ločili na občanke in občane naše občine ter drugih občin,« je pojasnila županja mag. Renata Kosec. Izkazalo se je, da prebivalke in prebivalci drugih občin, ki so uporabniki makadamskega ali asfaltiranega parkirišča ob Tuš centru, plačljiv sistem parkiranja podpirajo v manjši meri kot prebivalke in prebivalci centra ter občanke in občani Domžal.
Anketa je bila izvedena na terenu, na omenjenih dveh parkiriščih, z dvostopenjsko izbiro vzorca prek telefona in dopolnjena s spletnim vzorcem, ki je zajel mlajše, po telefonu težje dosegljive socio-demografske skupine. Anketiranih je bilo 228 prebivalk in prebivalcev centra Domžal, 328 občank in občanov ostalih krajevnih skupnosti (skupaj 556 občank in občanov Domžal) ter 92 prebivalk in prebivalcev drugih občin.
Obravnava prvega predloga sistema plačljivega parkiranja na Občinskem svetu prinesla nov razmislek o dovolilnicah
Predlog sistema plačljivega parkiranja v centru Domžal je bil najprej predstavljen vodjem svetniških skupin Občinskega sveta Občine Domžale, nato pa so ga obravnavala še pristojna delovna telesa Občinskega sveta. Na 6. redni seji sveta, maja 2023, so svetnice in svetniki obravnavali in potrdili Odlok o določitvi parkirnin na javnih površinah v občini Domžale v prvi obravnavi.
Pri obravnavi predloga se je postavilo vprašanje porasti motornih vozil na gospodinjstva oziroma ugotovitev, da ima več gospodinjstev dve motorni vozili, kar pomeni, da na zemljiščih ob večstanovanjskih stavbah, ki so bila načrtovana za eno motorno vozilo na stanovanje, ni dovolj prostora za parkiranje stanovalk in stanovalcev. »Naša želja je vzpostaviti sistem, ki bo odgovarjal na potrebe vseh treh skupin iz študije o mirujočem prometu, zato smo se določili, da stanovalkam in stanovalcem v strogem centru omogočimo izdajo dovolilnic proti plačilu takse,« je pojasnila županja mag. Renata Kosec.
Predlog Odloka o določitvi parkirnin na javnih površinah v občini Domžale za drugo obravnavo predstavljen predsednikom krajevnih skupnosti centra Domžal ter članom Sveta za preventivo in vzgojo v cestnem prometu
Sistem plačljivega parkiranja je bil konec maja predstavljen predstavnicam in predstavnikom krajevnih skupnosti v centru Domžal, v juniju pa še članicam in članom Sveta za preventivo in vzgojo v cestnem prometu. Jure Kostanjšek, član Sveta za preventivo in vzgojo v cestnem prometu, je opozoril, da bo uvedba sistema plačljivega parkiranja na ravni občine prinesla pomembno novost, ureditev mirujočega prometa v centru Domžal: »Stanovalci centra, ki nimajo zagotovljenih parkirišč in bodo po novem sistemu parkirali z dovolilnicami, pa bodo svoje vozilo parkirali malo dlje od doma, kot so bili vajeni do zdaj – pa še vedno znotraj sprejemljive peš razdalje, ki znaša med 300 in 500 m.«
Na obeh srečanjih je bilo postavljenih več vprašanj v zvezi z razlikovanjem dovoljenih ur za parkiranje oziroma zakaj dva parkirna režima in v zvezi z asfaltiranim plačljivim parkiriščem ob veleblagovnici Tuš. Po besedah županje mag. Renate Kosec je asfaltirano parkirišče ob Tuš centru v zasebni lasti in zato njihov režim parkiranja ni povezan z občinskim in je drugačen. Ob tem je še pojasnila, da se z lastnikom pogovarjajo o možnostih prostega dostopa do Športne dvorane Domžale.
Sistem plačljivega parkiranja v Občini Domžale
V občini Domžale se uvaja sistem plačljivega parkiranja na Ljubljanski cesti, Kolodvorski ulici, Ulici Matije Tomca in Masljevi ulici. Parkiranje bo plačljivo vsak dan med 7. in 17. uro, razen ob sobotah, nedeljah in praznikih. Na območju sistema plačljivega parkiranja se uvajata dva parkirna režima, prvi režim, ki je bila do zdaj t. i. modra cona ob omenjenih ulicah, kjer gre za t. i. odprt sistem, kjer bo ob vzpostavitvi prometne signalizacije in uličnih parkomatov uvedeno plačevanje za vsako začeto uro parkiranja, in drugi režim na velikem makadamskem parkirišču med veleblagovnico Tuš in tržnico, kjer bo del parkirišča namenjen parkiranju stanovalk in stanovalcev z dovolilnicami, del parkirišča pa bo zaprt z zapornico in se bo obračunal po urah. Strošek parkiranja na Kolodvorski ulici, Ljubljanski cesti, Ulici Matije Tomca in Masljevi ulici bo 0,60 evra na uro. Parkiranje na makadamskem parkirišču bo prvo uro brezplačno, vsaka naslednja ura pa 0,50 evra.
S plačevanjem parkirnine se bo začelo, ko bo nameščena prometna signalizacija, postavljeni parkirni avtomati in vzpostavljena tehnična oprema za podporo, ki bo jasno sporočala vrsto in način parkiranja, dovoljeni čas parkiranja, obvezno plačilo parkirnine in njeno višino. Na Občini Domžale ocenjujejo, da bo sistem plačljivega parkiranja vzpostavljen jeseni 2023. Na območju plačljivega parkiranja bodo označena tudi posebna parkirna mesta za invalide, mlade družine in starejše.
Režim plačljivega parkiranja v centru Domžal
Parkirišča, ki so bila do zdaj označena z modro barvo in se nahajajo na Kolodvorski ulici, Ljubljanski cesti, Ulici Matije Tomca in Masljevi ulici so parkirišča, ki bodo označena z ustrezno prometno signalizacijo ter opremljana z ulični parkirnimi avtomati. Organizirane so oziroma bodo po celotnem območju centra Domžal, blizu javnih služb oziroma javnih storitev, npr. zdravstvenega doma, upravne enote in drugih institucij. Strošek parkiranja bo 0,60 evra na uro. Sistem plačljivega parkiranja ponuja rešitev za kratkotrajno parkiranje in se tako prilagaja potrebam obiskovalk in obiskovalcev, ki parkirišča v večji meri koristijo do dve uri oziroma največ do štiri ure. »Cilj uvedbe plačljivega parkiranja je po eni strani povečati ‘obrat’ parkirnih mest, po drugi strani pa vzpostaviti red, da bodo motorna vozila parkirana le na označenih parkirnih mestih – ne pa tudi na pločnikih ali zelenicah,« je izpostavil Jure Kostanjšek, član Sveta za preventivo in vzgojo v cestnem prometu.
Režim plačljivega parkiranja na makadamskem parkirišču
Sistem plačljivega parkiranja na makadamskem parkirišču ponuja rešitev za dolgotrajno parkiranje in se tako prilagaja potrebam stanovalk in stanovalcev ter zaposlenim v centru Domžal. »Nova parkirna politika občine Domžale se z uvedbo plačljivega sistema parkiranja dotika tako pretočnosti prometa kot urejanju mirujočega prometa. Predlagan in potrjen sistem je treba zdaj uveljaviti v praksi,« je pojasnil Robert Piščanec, predsednik Sveta za preventivo in vzgojo v cestnem prometu. Opozoril je tudi, da se lahko, če obstoječi sistem ne bo prinesel želenih rezultatov, tudi spremeni oziroma dopolni z novimi rešitvami oziroma režimi.
Režim plačljivega parkiranja na makadamskem parkirišču z dovolilnicami
Za stanovalke in stanovalce mestnega središča, ki nimajo zagotovljenih parkirnih mest v okviru zemljišč ob večstanovanjskih stavbah, bo občina rezervirala del makadamskega parkirišča ob veleblagovnici Tuš, kjer bo dostop mogoč le z dovolilnicami. Županja mag. Renata Kosec nam je ob tem povedala, da bodo dovolilnice za parkiranje na makadamskem parkirišču ob Tuš centru izdane občankam in občanom, ki imajo stalno prebivališče na območju ‘Cone 1’. Število izdanih dovolilnic bo omejeno, zato dovolilnice ne bodo omogočale rezervacije določenega parkirnega mesta, ampak bodo predstavljale možnost parkiranja na posebej rezerviranem območju makadamskega parkirišča brez dodatnega plačila parkirnine. Na občini pričakujejo, da bo izdanih približno 150 dovolilnic. Vsebina obrazca za vloge, postopek izdaje dovolilnic, obrazec dovolilnice ter območje, kjer bo možno parkiranje z dovolilnico, bodo določeni do uvedbe sistema, predvidoma jeseni oziroma do konca leta 2023.
Režim plačljivega parkiranja na makadamskem parkirišču za zapornico (brez dovolilnice)
Parkiranje na makadamskem parkirišču bo mogoče na posebej urejenem in označenem prostoru za zapornico. Parkiranje bo prvo uro brezplačno, vsaka naslednja ura pa 0,50 evra. Parkiranje na makadamskem parkirišču za zapornico (brez dovolilnice) ponuja rešitev za vse, ki se bodo odločili za dolgotrajno parkiranje v centru Domžal.
»Ocenjujemo, da se bodo za dolgotrajno parkiranje v centru Domžal odločali predvsem zaposleni v centru Domžal. V prihodnosti si bomo prizadevali za boljšo dostopnost do centra Domžal, tako s postavitvijo Centra trajne mobilnosti, ki bo ponujal izposojo koles na različnih lokacijah v mestu,« je pojasnila županja mag. Renata Kosec. Na občini ocenjujejo, da se bo z vzpostavitvijo Centra trajne mobilnosti, organizacijo novih navad, vzporedno z zmanjševanjem motornega prometa v centru Domžal zmanjševala tudi potreba po dolgotrajnem parkiranju v centru ali v neposredni bližini centra Domžal.
Sistem plačljivega parkiranja je usmerjen v večjo dostopnost do parkirnih mest in ureditev mirujočega prometa v središču Domžal
Na Občini Domžale pa so že napovedali, da v primeru, da bodo ob spremljanju tokov mirujočega prometa zasledili, da so ostale parkirne površine v centu Domžal preobremenjene in ni zagotovljena zadostna izmenljivost parkirnih prostorov, razmislili o plačljivem parkiranju tudi na drugih območjih oziroma organizirali dolgotrajno parkiranje na posebnih površinah izven mestnega središča oziroma centra Domžal.
Če želimo imeti v prihodnosti boljšo dostopnost do središča Domžal, potem je ta korak nujno potreben
Novost na področju urejanja mirujočega prometa v začetni fazi zagotovo ne bo razveselila vseh uporabnikov, saj ljudje neradi sprejemamo nova pravila, sploh če ta spreminjajo naše navade. Če se v prihodnosti ne želimo utapljati v pločevini in če želimo imeti boljšo dostopnost do središča Domžal, potem je ta korak nujno potreben. Pri tem imejmo v mislih tudi ostale uporabnike, saj nismo samo mi tisti, ki koristimo javne površine. Nenazadnje, če se odpravimo v druga mesta, se nikoli ne pritožujemo, da moramo plačati parkirnino. V prvi vrsti smo veseli, da smo našli prosto parkirno mesto in da se lahko brez skrbi odpravimo po opravkih. Kako bo nov sistem parkiranja v središču Domžal zaživel v praksi, se bo pokazalo kmalu po uveljavitvi. Morda bodo potrebne še kakšne korekcije ali dopolnitve z novimi rešitvami oziroma režimi. Bo pa nov sistem parkiranja korak naprej za dostopnejše in prijaznejše mestno središče, so prepričani na Občini Domžale.
Avtor: Miha Ulčar