Poslovanje ZD Domžale uspešno

Ob pridobitvi novih programov pridobili tudi certifikat kakovosti Domžale

Zdravstveni dom Domžale je lansko leto po besedah direktorice mag. Renate Rajapakse, dr. med, spec., zaključil s pozitivnim izidom, pridobitvijo novih programov, vrsto vlaganj ter s Certifikatom kakovosti ISO 9001:2015. »Za to gre zahvala vsem zaposlenim, saj brez slehernega posameznika in njegovega prispevka, uspeh v takšnem obsegu ne bi bil dosežen. Ponosni smo, da kljub številnim izzivom v zadnjem času, delujemo enotno in težimo k doseganju skupnih ciljev. Trudimo se, da se naši zaposleni v delovnem okolju dobro počutijo in da bi se pozitivna delovna klima ohranila in krepila tudi v prihodnjih letih.« izpostavlja direktorica ZD Domžale Renata Rajapakse.

Pomočnica direktorice za poslovne zadeve in namestnica direktorice v ZD Domžale Anja Ocepek pove: »Zdravstveni dom, ki ima okoli 400 zaposlenih in pokriva 5 občin z okoli 62.000 prebivalci, je imel od januarja do decembra 2023 nekaj čez 22 milijonov evrov prihodkov ter nekaj več kot 21 milijonov evrov odhodkov, pri čemer predstavlja presežek prihodkov v višini preko 1.100.000 evrov. Z rezultati in poslovnim poročilom so se na včerajšnji seji seznanili člani Sveta zavoda. Uspešen poslovni rezultat nam bo pomagal, da se bomo v kratkoročnem in srednjeročnem obdobju lažje soočali z izzivi, ki se napovedujejo.«

Novi programi

Spremembe na področju zdravstveni storitev so bile v letu 2023 povezane s širitvami programov, z vpeljavo novih programov, kot tudi z izpopolnitvijo kadrovskih normativov v posameznih dejavnostih. »V letu 2023 smo vzpostavili 2 novi ambulanti družinske medicine, ter po eno ambulanto na področju pediatrije, odraslega in mladinskega zobozdravstva. Veselimo se tudi pridobitve novega programa velikega integriranega centra za krepitev zdravja, ki bo lahko z raznoliko kadrovsko strukturo še uspešneje deloval na področju preventive,« dodaja direktorica Rajapakse.

Področje kadrov

Število zaposlenih se je na račun omenjenih širitev povečalo za cca 10%, največ na področju specializantov ter drugih zdravstvenih delavcev in sodelavcev ter zdravnikov. Ob tem opažajo, da je pomanjkanje vse bolj prisotno predvsem pri zdravstvenih sodelavcih, kot so logopedi, socialni delavci, specialni pedagogi ter pri ne zdravstvenih delavcih. »Pri nas imamo zaposlenih osem specializantov družinske medicine, ki jih želimo zadržati v našem zavodu, a moramo zato v bližnji prihodnosti zagotoviti tudi dovolj ustreznih prostorov. Pomanjkanje zdravnikov specialistov družinske medicine predstavlja sistemski problem. Zato smo ponosni, da smo bili v letu 2023 uspešni tudi na področju širitve programov ambulant družinske medicine, ki so takoj polno zasedeni. Ponosni in veseli smo, da smo dve specializantki, ki sta specializacijo opravljali in v februarju letos tudi zaključili prav pri nas, lahko obdržali in bosta nadaljevali delo ob odhodu in upokojitvi dveh zdravnic,« komentira Rajapakse.

Preurejanje prostorov

Pri preurejanju prostorov je ZD Domžale sodeloval z več občinami ustanoviteljicami: v Moravčah so preuredili prostore v ZP Moravče in postavili dvigalo, v Mengšu preuredili prostore za 2 družinski ambulanti in patronažno službo ter nato prenovili fizioterapijo po avgustovskih poplavah. V Trzinu so vzpostavili začasne prostore za delovanje Centra za krepitev zdravja. Prenovili so tudi prostore v centralni stavbi zaradi širitve v dejavnosti otroškega in šolskega dispanzerja, razvojne ambulante, ginekologije ter ambulant družinske medicine. Zaradi prostorske problematike so investicijske aktivnosti v pretežnem delu usmerjene v preureditev prostorov v različnih dejavnostih. »Širimo programe, ki nam omogočajo, da našim prebivalcem nudimo zdravstvene storitve v skladu s potrebami in usmeritvami zdravstvene politike,« še omeni pomočnica direktorice za poslovne zadeve in namestnica direktorice Anja Ocepek.

Prostorske stiske in delovni pogoji

Zaradi naštetega so bili primorani hitro pristopiti vsaj k delnemu povečanju prostorskih kapacitet zdravstvenega doma in k zagotovitvi ustreznih delovnih pogojev. V letu 2023 je v ta namen že potekala prenova prostorov, ki so jih uspeli pridobiti skupaj z občinami ustanoviteljicami v obsegu približno 600 m2. Z začasnimi aktivnostmi tako poskušajo vsaj nekoliko ublažiti prostorski problem zdravstvenega doma, tudi za nezdravstvene službe, vendar se ob tem zavedajo, da bo za reševanje prostorske problematike kmalu potrebno sprejeti bolj dolgoročne ukrepe. »Pozdravljamo nadaljnje korake, ki so stekli v Občini Domžale, s podporo ostalih občin soustanoviteljic zavoda, v smeri iskanja dolgoročne rešitve, ki bo zagotovila dostopno in kvalitetno zdravstveno varstvo prebivalcev tudi za vse naslednje generacije. Vse naše občine ustanoviteljice se zavedajo prostorske problematike zdravstvenega doma ter podpirajo in usmerjajo vse moči v iskanje dolgoročne rešitve. Demografske spremembe in usmeritve zdravstvenih politik na evropski ravni vplivajo na to, da se v prihodnje čim več zdravstvenih storitev izvaja v skupnosti oziroma na lokalni ravni, tako pa tudi na potrebe in obseg ter vrsto zdravstvenih storitev v okviru našega zavoda. Pri tem ne mislimo le na rast števila prebivalstva na območju, ki ga oskrbujemo, temveč tudi na druge demografske spremembe kot so staranje prebivalstva, višja izobrazbena struktura celotne populacije, povečane migracije in drugo,« pojasni direktorica Rajapakse.

Nakupi opreme

V začetku leta 2023 so bili uspešni pri zaposlitvi specialistke ginekologije in porodništva in zato so investirali v dodatno opremo večje vrednosti: ultrazvočni aparat in ginekološki stol. Kupili so tudi sterilizator, mikroskop za diagnostični laboratorij, EKG aparata, opremo za dejavnost fizioterapije in drugo manjšo medicinsko opremo. Širitev dejavnosti in dotrajan vozni park je zahteval nakup petih dodatnih električnih vozil za patronažno službo, pri čemer upoštevajo Zeleno javno naročanje. Prisiljeni so bili v preureditev okolice za zagotovitev parkirnih mest, vključno z izdelavo zapornic. Ves čas potekajo nujna in redna vzdrževalna dela na vseh lokacijah, predvsem v matični stavbi.

Pridobili certifikat ISO 9001:2015

V ZD Domžale so ponosni tudi, da so po uspešno opravljenem certifikacijskem postopku pridobili certifikat za sisteme vodenja kakovosti skladno z zahtevami ISO 9001:2015. »Pomembno je, da zagotavljamo kakovostne zdravstvene storitve našim občanom, ki jih oskrbujemo, zato se bomo trudili in prizadevali, da vzdržujemo in izboljšujemo kakovostni nivo naših storitev. V procesu pridobivanja certifikata kakovosti so sodelovali vsi zaposleni, ki so se trudili s svojimi predlogi izboljšati svoje delovne procese,« ob tem še pojasni pomočnica direktorice za poslovne zadeve in namestnica direktorice Anja Ocepek.

Izboljševanje procesov s pomočjo digitalizacije

Prizadevajo si, da ZD Domžale vse bolj postaja digitalna platforma, usmerjena v podporo uporabniku. V zadnjih dveh letih postopno pri vseh dejavnostih uvajajo eKarton, ki omogoča strukturiran vpogled v najpomembnejše zgodovinske podatke o pacientu v enem preglednem oknu in avtomatsko kreiranje povzetka ob zaključku obravnave v obliki, skladni z regulativo in standardi dolgoročne e-hrambe medicinskih podatkov. Ob koncu lanskega leta so testirali in začeli uvajati tudi elektronsko diktiranje. »Naši cilji vsekakor ostajajo na prvem mestu rešitev prostorske problematike, stabilna kadrovska struktura s pozitivnim delovnim vzdušjem, posodobitev medicinske opreme, nadaljnja digitalizacija ter zagotovitev potrebnih sredstev za nemoteno in kakovostno izvajanje zdravstvenih dejavnosti. Sočasno želimo skrbeti za rast in razvoj zavoda z racionalizacijo in posodobitvijo delovnih procesov kot tudi za strokovni razvoj zavoda z usposabljanjem in izobraževanjem zaposlenih,« še zaključuje direktorica Renata Rajapakse.

Avtor: Zdravstveni dom Domžale; Foto: Arhiv domžalec.si

 

Tagi