Latinski ritmi z Bossa de Novo zapolnili Križanke

Včerajšnji vroč ponedeljek je obetal visoke večerne temperature … Toda ne samo zaradi vremenskih obetov, ampak tudi zaradi napovednika letošnjega Ljubljana Festivala.

Malce po 20.30, ko je bil na sporedu koncert, je na oder Križank stopila 5-članska zasedba Bossa de Novo. Ime zveni znano? Kako ne bi bilo, ko pa je na las podobno glasbeni zvrsti, ki jo ta skupina igra. Bossa nova je tradicionalna brazilska zvrst glasbe, ki se giblje med džezovskimi in samba ritmi.

Bossa de Novo je bila ustanovljena leta 2003, posveča pa se podobnoimenski bossi novi iz Brazilije, ki ji dodaja kanček slovenskosti skozi številna slovenska besedila.

Tokrat je bila – kot tudi na njihovem lanskem koncertu v sklopu Ljubljana Festivala – zasedba okrepljena z Césarjem Camargom Marianom, brazilskim pianistom, ki je Slovenijo znova obiskal prav iz razloga nastopa na sinočnjem koncertu, tako da smo na odru na kitari spremljali Aljošo Kosorja, ki je igral klasično kitaro, in Marka Gregoriča za električno bas kitaro, tolkala je vihtel Mitja Vrhovnik Smrekar, za bobni se je oglašal Sergej Ranđelovič, vokalno pa se je pomeril Primož Vitez.

Večer je kmalu začel dobivati povsem brazilske konotacije, ko je vokalist Primož Vitez odpel prvo pesem v portugalščini. Le-teh je bilo še veliko, vseeno pa je skupina ostala do neke mere zvesta tudi slovenščini in njihovim domačim uspešnicam. Ta stol in Twist sta doživeli največja aplavza, ne gre pa zanemariti tudi številnih pesmi v – za bossa novo – značilni portugalščino, ob katerih so gledalci zaradi latinskih ritmov pošteno zmajevali s stoli.

Gostu koncerta Césarju Camargu Marianu so člani zasedbe Bossa de Novo posvetili nekaj posebnih sentimentalnosti in se mu na odru zahvalili za njegov povratek v Slovenijo. Vokalist Vitez je dodal, da jim je uspelo ob tej priliki posneti tudi nov album. Z odra se je oglasil tudi pianist Mariano, ki se je zahvalil skupini, da predstavljajo njegovo (op. a. tradicionalno brazilsko) glasbo, na koncu pa je hitel dodati tudi, da je vesel, da je v Ljubljani, tem lepem mestu, s toliko prijetnimi ljudmi in za konec kar v slovenščini pridal: »Najlepša hvala!«

Omeniti gre, da bossa nova datira v 50. leta prejšnjega stoletja; prve kritike na račun novega gibanja so bile, da je slog ustvarjen za vokaliste s slabim vokalnim dometom. Ena prvih uspešnic v tej glasebni zvrsti je bila Garota de Ipanema izvajalca Toma Jobima. Po zgledu te pesmi je Bossa de Nova posnela pesem Lepotica iz Ipamene. Zanimivost bosse nove, po kateri jo prepoznava obča javnost in zaradi česar se bistveno razlikuje od praktično vseh preostalih glasbenih zvrsti, je sila umirjeno petje, ki po enostavnosti meji na vsakanji govor. Kot je dejal César Camargo Mariano kar sinoči na odru, je bossa nova enostavna zvrst glasbe, toda sočasno opozoril, da je najenostavnejše stvari najtežje početi.

Vidno ganjeni so se glasbeniki po bučnem aplavzu in stoječih ovacijah, ki so jih pričakali ob večeru osorej, vrnili na oder in odpeli še tri pesmi, glasbeni del večera pa so zaključili nekaj čez deseto zvečer, ko so se skorajda povsem polne Križanke počasi začele prazniti.

Na ožjem sprejemu, ki ga je Ljubljana Festival organiziral neposredno po koncu koncerta, je bilo poleg članov skupine Bossa de Novo zaznati kar nekaj slavnih imen. Na Plečnikovem Peklenskem dvorišču v Križankah sta bili opaženi Ana Maria Mitič in Danica Lovenjak, ki sta prišli skupaj in se družili ves večer, na prizorišču pa se je mudil tudi glasbenik Boštjan Gombač, ki je z Bossa de Novo v preteklosti profesionalno sodeloval. Med gosti je bilo nekaj novinarjev, med drugim Alenka Sivka, uveljavljena publicistka, ki pogosto objavlja v Jani, Obrazih in Lady.

Avtor: Rok Učakar Grašič; Foto, video: Rok Učakar Grašič

Tagi