PROJEKT D 7

Redkokatero slovensko mesto se ponaša s tako velikim številom prodornih mladih glasbenikov kot Domžale z okolico. Sedem izbranih solistov klasične glasbe se bo v soboto, 29. septembra 2018, ob 19. uri v Kulturnem domu Franca Bernika Domžale prvič skupaj predstavilo domači publiki.

Njihova glasbena pot se razprostira širše kot le po evropskem prostoru. Koncert predstavlja prerez umetniških delovanj vsakega sodelujočega posameznika, ki se zaradi komorne zasnove večera prepletajo in tako ustvarjajo edinstveno kombinacijo različnih mnenj, a enega – domžalskega  jedra. Na koncertu se bodo predstavili v raznolikih komornih zasedbah, od dua do septeta. Nenavadna kombinacija violončel, flavte, klarineta, roga in kitare ter strastna želja po skupnem ustvarjanju bosta z izbranih del odstrli nove zvočnosti.

Zasnova projekta in umetniško vodstvo: Sebastian Bertoncelj. Sodelujejo: Vita Peterlin, Katarina Kozjek, Jerca Pavli, Miha Kosec, Erik Košak, Nejc Pirnat in gost Lorenzo Cossi. Produkcija: Kulturni dom Franca Bernika Domžale.

»Cilj Projekta D7 je kot funkcija dominantnega septakorda: odpira nove možnosti in kliče po nadaljevanju. Domžale dobivajo »novo ekipo«. Ta bo drugačna od dosedanjih, ki so redna tema pogovorov na Ljubljanski cesti, vendar naši cilji niso tako različni. Želimo si stati, obstati in ponašati domžalsko ime v svet ne le občasno, temveč vedno znova. To pa ne bo mogoče brez vas, cenjeni ljubitelji kulture,« je v povabilu na koncert zapisal Sebastian Bertoncelj.

Program:
  • Hector Villa-Lobos: The Jet Whistle za flavto in violončelo
  • Manuel de Falla: Suite Populare Espagnole
  • Johannes Brahms: Trio za klarinet, violončelo in klavir v a-molu, op. 114
  • David Popper: Rekvijem za tri violončela in klavir op. 66
  • Wilhelm Fitzenhagen: Koncertni valček v D-duru op. 31
  • Antonin Dvořák: Gozdni mir (prir. Sebastian Bertoncelj)
  • Georges Bizet: Carmen fantazija (prir. Miha Kosec)

V soboto, 29. septembra 2018, ob 19. uri vabljeni v Kulturni dom Franca Bernika Domžale, da skupaj počastimo mlade prodorne domžalske glasbenike.

Vita Peterlin

Vita Peterlin je glasbeno pot začela v Domžalah pod mentorstvom Almire Hamidulline in izobraževanje nadaljevala na Konservatoriju pri Karmen Pečar, nato pa v razredu Juliana Arpa na  Univerzi za upodabljajočo umetnost in glasbo v Gradcu diplomirala z odliko. Trenutno je študentka magisterija v razredu Enrica Bronzija na Mozarteumu v Salzburgu. Večkrat je zmagala na državnem tekmovanju TEMSIG in prejela številne mednarodne nagrade (Salieri, Val tidone, Grand Prize Virtuoso, »Premio citta’di Padova«, SVIREL) . Oktobra 2016 je nastopila v newyorški Carnegie Hall s pianistko Lianhua Chi.

Kot solistka je igrala s Komornim orkestrom Slovenske filharmonije, s pihalnim orkestrom v dvorani Union Maribor, z Les Violons de France v Parizu, z akademskim orkestrom v Trstu in s Simfoničnim orkestrom Domžale-Kamnik. Sodeluje v različnih komornih sestavih, med drugim je izvedla znani Beethovnov septet, sodelovala je z znanim dirigentom Nikolausom Harnoncourtom,  na različnih komornih festivalih v Sloveniji in Evropi pa je nastopila s priznanimi glasbeniki, kot so Vladimir Mendelssohn, Alissa Margulis, Razvan Popovici,  Frédéric Moreau…

Kot solistka se je dodatno izobraževala pri priznanih umetnikih, kot so: Marc Coppey, Valter Dešpalj, David Grigorian, Laszlo Fenyo, Christian Poltéra, Franz Bartolomey, Wen-Sinn Yang, Antonio Meneses, Wolfgang Emanuel Schmidt.

Jerica Pavli

Jerica Pavli se je po maturi na Srednji glasbeni in baletni šoli v Ljubljani vpisala na študij flavte v razredu prof. Irene Grafenauer na Univerzi Mozarteum v Salzburgu, kjer je leta 2009 diplomirala, leta 2013 pa tudi magistrirala v razredu prof. Michaela Martina Koflerja. Leta 2010 se je preko programa »Erasmus« za eno leto udeležila študentske izmenjave na Conservatoire national supérieur de Paris, v razredu profesorjev Pierre Yvesa Artauda, Florence Souchard Delepine in Pierra Dumaila.

Kot strastna izvajalka komorne glasbe je sodelovala v najrazličnejših zasedbah, med njimi OENM (Österreichisches Ensemble für neue Musik)Ensemble Acrobat Salzburg, Sinfonietta da Camera Salzburg, Collegium Musicum Salzburg, Philharmonie der Nationen ter Orchestre du Conservatoire de Paris z zasedbo l’Ensemble Intercontemporain.

Od leta 2011 je stalna članica Orchestre de la Suisse Romande v Ženevi, kot druga flavta in piccolo solo. Igranje pikola poučuje na Haute école de musique v Ženevi ter kot gostujoča profesorica po Evropi.

Miha Kosec

Miha Kosec je diplomant salzburškega Mozarteuma, kjer je študiral v razredu nekdanjega solo klarinetista Berlinske filharmonije, prof. Aloisa Brandhoferja. Leta 2015 je z odliko zaključil magistrski študij. Svoje znanje je izpopolnjeval pri članih in solistih nekaterih največjih evropskih orkestrov kot so Wenzel Fuchs, Matthias Schorn, Calogero Palermo, Olivier Patey, Luigi Magistrelli, Robert Spring, Jože Kotar, Mate Bekavac idr.

Je dobitnik 1. nagrade Mednarodnega tekmovanja solistov INTERMUSICA Birkfeld, dobitnik 1. nagrade na Mednarodnem tekmovanju klarinetistov v Krškem ter dobitnik 2. nagrade na Mednarodnem tekmovanju klarinetistov v Carlinu v Italiji. Bil je polfinalist Mednarodnega tekmovanja in festivala Praška pomlad ter polfinalist Mednarodnega tekmovanja klarinetistov »Jacques Lancelot« v francoskem Rouenu. Je dobitnik dveh zlatih plaket na državnih tekmovanjih TEMSIG ter prejemnik posebne nagrade Društva slovenskih skladateljev. V študijskem letu 2011/2012 je bil prejemnik štipendije Hüblovega sklada Univerze Mozarteum Salzburg.

Kot komorni in orkestrski glasbenik je sodeloval s priznanimi glasbeniki kot so dirigenti Mario Venzago, Hans Graf, Simone Fontanelli, pianisti Pavel Gililov, Konstantin Bogino, violinist Pavel Vernikov, violisti Vladimir Mendelssohn, Thomas Riebl, čelist Alexander Chaushian, klarinetista Wenzel Fuchs, Andreas Schablas in drugimi. Bil je član komornih orkestrov Festival Oper im Berg Salzburg, Theater im Kunstquartier ter opernega festivalnega orkestra Gut Immling. Od leta 2008 je 1. klarinetist orkestra Bläserphilharmonie iz Salzburga. Je ustanovitelj skupine Slovenski Klezmer Band. Od leta 2016 vodi Godbo Tuhinjska dolina, trenutno pa poučuje klarinet in komorno igro na glasbenih šolah v Kočevju in Litiji.

Katarina Kozjek

Katarina Kozjek je obiskovala Glasbeno šolo Domžale pri prof. Almiri Hamidullin. Šolanje je nadaljevala na Konservatoriju za glasbo in balet Ljubljana, v razredu prof. Karmen Pečar Koritnik. Kasneje se je vpisala na Akademijo za glasbo v Ljubljani, sprva kot študentka  prof. Igorja Škerjanca, trenutno pa se izobražuje v razredu prof. Miloša Mlejnika. Udeležuje se številnih tekmovanj, tako v Sloveniji, kot v tujini. Izpopolnjuje pa se tudi pri  violončelistih in pedagogih kot so Damir Hamidullin, Karmen Pečar Koritnik, David Gregorijan, Julian Arp, Aleksander Latcković, Konstantin Pfiz, Jörg Widmann, Valery Sokolov, Wen –Sinn Yang, Werner Bärtschi.

Je članica mnogih komornih zasedb, s katerimi sodeluje v različnih projektih. Priložnostno igra tako z akademskim in drugimi orkestri, kot tudi z orkestri državnih ustanov, doma in drugod po Evropi in Aziji. Kot solo čelistka redno igra v Slovenskem ljudskem gledališču Celje, Slovenskim komornim glasbenim gledališčem, Simfoničnim orkestrom Domžale Kamnik.

Erik Košak

Erik Košak je študij roga zaključil leta 2015 na Univerzi Mozarteum v Salzburgu, v razredu prof. Hansjörga Angererja. Med študijem se je še dodatno izobraževal pri priznanih profesorjih in pedagogih (Boštjan Lipovšek, Johannes Hinterholzer, Radovan Vlatković, idr.). Glasbeno se udejstvuje kot orkestrski in komorni glasbenik. V letih 2012 in 2013 je bil akademist Orff-orkestrske-akademije orkestra Radia München. Sodeluje z Orkestrom Slovenske filharmonije, Orkestrom RTV, RSO Wien, Nürenberger Symphoniker, Philharmonie Salzburg, ter drugimi.

Med študijem je vzljubil igranje na historični naravni rog, s katerim se udejstvuje v številnih baročnih zasedbah v Avstriji, Nemčiji in Italiji.

Od sezone 2014/15 je zaposlen v orkestru SNG Opera in balet v Ljubljani.

Nejc Pirnat

Nejc Pirnat (1996) je srednješolsko izobrazbo končal na Konservatoriju za glasbo in balet v Ljubljani. Med izobraževanjem na Konzervatoriju je osvajal nagrade v solo ali duo zasedbi tako na domačih, kot mednarodnih tleh.

V kitarskem duu z Jonom van Muldersom je osvojil 3. mesto ter 3. nagrado na tekmovanju TEMSIG, 1. nagrado v Krškem ter 1. nagrado na mednarodnem tekmovanju v Moskvi.

Tudi v solo zasedbi je dosegal izjemne rezultate, pri katerih se posebej izpostavi 1. nagrada ter 1. mesto na tekmovanju TEMSIG z 98,66/ 100  doseženih točk.

Po uspešno zaključeni srednješolski izobrazbi je bil Nejc Pirnat sprejet na Akademijo za glasbo ter upodabljajočih umetnosti na Dunaj v razred k svetovno priznanemu pedagogu Alvaru Pierriju, pri katerem študira že četrto leto.

Sebastian Bertoncelj

Violončelist Sebastian Bertoncelj (1992) je reden gost na domačih in tujih odrih – v preteklosti je nastopal z orkestri Slovenske Filharmonije, RTV Slovenija, Akademije za glasbo in Festivala Bled ter sodeloval z dirigenti, kot so Philipp von Steinaecker, Uroš Lajovic, En Shao, Loris Voltolini, Simon Dvoršak in Nenad Firšt. Solistično se je predstavil v okviru ciklov Glasbene mladine ljubljanske, Glasbene mladine Slovenije, Grajskih harmonij, Festivala Lent, Societá del concerti Trieste, festivala Nei Suoni dei Luoghi, Talenti al Teatro Bon idr., prav tako intenzivno se posveča komorni glasbi v Duu Longyka-Bertoncelj, Triu Isontius in drugih projektih, v okviru katerih si je oder delil z glasbeniki, kot so Miloš Mlejnik, Boštjan Lipovšek, Wonji Kim Ozim, Emma Steele, Christopher Tun Anderson, Johannes in Erwin Kropfitsch ter Luz Leskowitz.

Sebastian se je poleg dolgoletnega študija pri prof. Milošu Mlejniku v Ljubljani izpopolnjeval v Stuttgartu, Luzernu in Salzburgu pri Conradinu Brotbeku, Christianu Poltéri in Enricu Bronziju, na njegovo glasbeno pot pa so vplivala tudi pedagoška srečanja s svetovnimi glasbenimi osebnostmi, med katerimi omenimo Heinricha Schiffa, Roberta Nagya, Danjulo Ishizaka, Petra Langa in Thomasa Carrolla.

Poleg številnih prvih nagrad na domačih in mednarodnih tekmovanjih je prejemnik Prešernove nagrade Akademije za glasbo ter nagrade Yamahinega glasbenega sklada.

Lorenzo Cossi

Tržaški pianist Lorenzo Cossi je študiral na mestnem konservatoriju pri prof. Giuliani Gulli, dodatno pa se je izpopolnjeval pri priznanih pedagogih – Ninu Gardi, Elissi Virsaladze, Joaquinu Achucarru, Williamu Grant Naboreju in Jeromu Lowenthalu. Svoje znanje je nadgrajeval tudi na Mednarodni klavirski akademiji “Lago di Como” in “Accademii Chiagana” v Sieni.

Leta 2011 je bil eden od desetih izbranih pianistov na festivalu “Music Academy of the West” v Santa Barbari (Kalifornija).

Njegov repertoar sega od baroka do sodobne glasbe s posebnim poudarkom na jazzu in drugih stilih.

Kot zaželen komorni glasbenik redno sodeluje z umetniki, kot so Johannes Moser, Marianna SingaraFederico Agostini, Geoff Nuttal, Amanda Roocroft in Sebastian Bertoncelj.

Lorenzo je zmagovalec mednarodno odmevnih tekmovanj – “Rina Sala Gallo” v Monzi, “G. Pečar” v Gorici idr. Dvakrat je bil tudi finalist na tekmovanju Ferrucia Busonija v Bolzanu.
Nedavno tega je bil imenovan za enega od petih finalistov na tekmovanju “Honens” v Calgaryu (Kanada), kjer je z velikim uspehom pod taktirko Roberta Minczuka izvedel Brahmsov prvi klavirski koncert v d-molu s Simfoničnim orkestrom Calgarya. Od študijskega leta 2017/18 Lorenzo Cossi deluje kot profesor klavirja na Koroškem deželnem konservatoriju v Celovcu.

Miha Ulčar; Foto: KD Franca Bernika Domžale

Tagi