Legendarni Yugo postaja vse bolj prestižno vozilo
Le kdo ne pozna legendarno vozilo znamke Yugo, ki so ga skoraj štiri desetletja izdelovali v tovarni Crvena Zastava v Srbiji. Več kot dve desetletji je to vozilo kraljevalo tudi po naših cestah, saj skorajda ni bilo hiše, kjer ne bi bilo tam parkirano vozilo te znamke. Seveda je bil takrat prestiž, če si imel avto kakšne druge tuje znamke, tudi če je bil v tujini že za odpis. Tisti, ki si je to lahko privoščil, je bil na družbeni lestvici rangiran malo višje, za vse ostale pa so bili Yugoti in Stoenke, še prej pa Fiati 127 in še bolj legendarni Fičkoti (Zastava 750 in 850).
Po osamosvojitvi so našo državo preplavile številne tuje znamke avtomobilov in Yugo je počasi izginjal iz naših cest. Novih namreč zaradi evropskih standardov ni bilo možno več kupiti, starejši letniki pa so večinoma pristali na odpadih in v kakšnih garažah. Zgodba je sedaj malo drugačna, postal je namreč prestiž, če imaš v lasti to vozilo. Na Homcu smo srečali Staneta, seveda z Yugotom. V svoji zbirki ima kar dva; bele barve, ki je za vožnjo ob nedeljah in rdeče barve za med tednom.
Yugo so v tovarni Crvena Zastava izdelovali med leti 1980 in 2008. V tem času so jih izdelali skoraj 800.000. Avtomobili so bili na voljo poleg jugoslovanskega trga tudi v nekaterih evropskih državah in ZDA. Prvi avto te znamke, ki je bil narejen ročno, so leta 1977 podarili jugoslovanskemu predsedniku Titu. Yugo je bil zasnovan kot družinski avtomobil, vsa leta pa je vozilo ohranjalo bolj ali manj enako zunanjo podobo – v večini je šlo za kozmetične in manjše tehnološke popravke. O tem vozilu so krožile tudi številne šale, kot je na primer ta: »Zakaj ima Yugo ogrevano zadnjo šipo? Zaradi tega, da pozimi tistih, ki ga potiskajo, ne zebe v roke!«