Ponedeljkov klicaj – Vožnja v nasprotno smer, koliko časa še?

Če sem se pred štirinajstimi dnevi razpisal o tovornjakih in o vse večji nevarnosti, ki jih predstavljajo na slovenskih cestah, bi pravzaprav tudi tokrat lahko razpredal o tem, kaj vse se še dogaja s temi velikimi pošastmi.

Tokrat v svojem razmišljanju ostajam na cestah, točneje na avtocestah, tudi o tistem delu, ki poteka skozi domžalsko občino. Imamo torej določen in precej obremenjen del avtoceste med Ljubljano in Trojanami oziroma če ta del nekoliko zožimo – med Šentjakobom in Blagovico.

Kar nekaj primerov nesreč, ki so se zgodile v zadnjem času na gorenjskem oziroma štajerskem koncu, kaže, da postaja pojav vožnje v nasprotni smeri skorajda vsakdanja praksa. Žal zelo žalostna praksa, kajti nesreče, ki so se zgodile, bi lahko imele mnogo hujše posledice.

Ni mi sicer jasno, kako lahko voznik kljub ustreznim prometnim znakom in drugim opozorilom (dlan s prometnim znakom, ki prepoveduje vožnjo) zapelje na nasprotno stran ceste. Iz preteklosti so znani primeri, da so se nekateri vozniki na tak način odločili in z vožnjo v nasprotno smer naredili samomor. Že sama odločitev, da se nekdo zavestno odloči in enkrat za vselej konča s svojim življenjem, je kruta. A dejstvo, da v to nečedno dejanje vključi še nekoga drugega, povsem nedolžnega človeka, je neopravičljivo.

Ostajajo torej še drugi razlogi, o katerih lahko razmišljam samo hipotetično: pijanost, zadrogiranost, za vožnjo jemanje neprimernih zdravil ali tablet, nezbranost ter osebne čustvene, družinske ali delovne razmere. Skratka, razlogov, da nekdo zavestno ali morda celo podzavestno zapelje na nasprotno smer vožnje, je nešteto.

So znaki, tudi tista črna dlan z napisom STOP in Napačna smer, dovolj, da bi zbistrile nekoga, ki bi se slučajno zmotil in zapeljal v nasprotno smer? Kot kažejo primeri, očitno ne. Slovenski upravljavci cest sicer s cestninami in vinjetami poberejo ogromno denarja, toda najmanj pozornosti namenjajo varnosti v cestnem prometu prav na avtocestah. Res je, vožnja po avtocestah je po svoje udobna in varna, a še vedno ne toliko, da bi se lahko vozili brezskrbno.

Nisem sicer inovator, čeprav verjetno prav vsak udeleženec v prometu razmišlja, kaj bi se dalo narediti, da ne bi prihajalo do vožnje v nasprotno smer. Menim, da bi bile rešitve zelo enostavne in ne tako drage. Čeprav se že kar precej časa dogaja, da vozniki zapeljejo v napačno smer, pa se do danes s strani Darsa ni zgodilo nič. Stanje je kaotično, ker ne gre za posamezne primere, saj skorajda dnevno slišimo in beremo, da je nekdo zapeljal v nasprotno smer. Hvala bogu imamo vsaj dovolj dobro mrežo obveščanja, da smo pozornejši na to, če se nekdo pač zmoti. A v tem primeru pregovor, ki pravi, da se je motiti človeško, pač ne more veljati. Zato pozivam upravljavce avtocest, da končno naredijo red in ustrezno z najbolj rigoroznimi in tehničnimi metodami ukrepajo. 

Avtor: Primož Hieng; Foto: Siol
Tagi