Ponedeljkov klicaj – Poziv Darsu za preprečitev vožnje v nasprotno smer

Tokrat se lotevam teme, o kateri bi morali odgovorni zelo hitro ukrepati in zadevo tudi temeljito urediti. Gre namreč za povečano število tistih voznikov, ki zaradi takšnega ali drugačnega razloga zapeljejo na nasprotno stran avtoceste. Zadeva je aktualna tudi za domžalsko občino oziroma tisti del AC, ki poteka skozi občino, torej nekako med Lukovico in Šentjakobom.

V zadnjem času smo bili priča kar nekaj hudim prometnim nesrečam, med katerimi še posebej izstopa tista na gorenjski avtocesti pri Jesenicah, v kateri sta umrla krivec in nedolžni voznik. Ne dolgo tega smo o taki prometni nesreči na domžalskem delu avtoceste poročali tudi na našem portalu, čeprav je šlo zgolj za razbito pločevino dveh vozil.

Najprej je treba razčistiti vzroke, zakaj prihaja do tega pojava. Teh je lahko več: od stanja pijanost, neprimerne doze najrazličnejših tablet pa vse do osebnih stisk. Da, tudi primere samomorov, ko so si za konec lastnega življenja izbrali vožnjo v nasprotno smer, so zaznali na slovenskih avtocestah.

Očitno prometni znaki, ki prepovedujejo voznikom vstop na nasprotno stran avtoceste, niso dovolj. Dars se bojda koplje v lepih dobičkih, pa vendar za večjo varnost v prometu na slovenskem avtocestnem križu ne naredi prav veliko. Res je, da posamezne cestne odseke redno obnavljajo, a to je več kot premalo. Kaj ti pomaga lep in hiter avto, če pa voznik ne sodi za volan.

Kako torej preprečiti, da bi voznike, ki se zmotijo in zapeljejo v nasprotno smer, zelo hitro in učinkovito ustavili? To je torej temeljno vprašanje, in ponavljam – ko prometni znaki in živo odsevajoče table z obrisom dlani – niso dovolj učinkoviti. Avtocesta tudi ni prostor za tiste, ki so se odločili končati s svojim življenjem, saj s takim početjem ogrožajo tiste voznike, ki peljejo pravilno. Torej, zagotovo obstaja sistem, ki bi voznike FIZIČNO ustavil v naslednjem trenutku, ko bi zapeljali v nasprotno smer. Da, to je samo eden od načinov, a to tudi stane. A je vsak strošek zanemarljiv, ko gre za ceno človekovega življenja. Predvsem nedolžnega človeka.

Vemo, da je bilo na našem cestnem križu veliko samomorov, ko so vozniki zavestno zapeljali v odstavno nišo, ki so v vsakem predoru. Zdaj so tam namestili posebne blažilnike, ki preprečujejo smrtne udarce, če bi se zdaj še kdo odločil za tak bridki konec življenja. Prav take blažilnike so postavili tudi na razcepih cest, na primer na celotnem območju ljubljanske obvoznice.

Torej, zdaj je na potezi Dars, da skupaj s policijo in prometnimi strokovnjaki končno uredi še to očitno zelo pomembno področje prometne varnosti. Če že plačujemo uporabo cest – enkrat pri registraciji vozila in drugič z nakupom vinjete – potem tudi zahtevamo tak varnostni sistem, da ne bomo s strahom (pravilno) zapeljali na avtocesto v svojo oziroma pravo smer.

Za vožnjo v nasprotno smer namreč po mojem mnenju ni prav nobenega opravičila. Taki vozniki tudi po svoji strani ne bi smeli voziti. In ob podatku, ki smo ga pred dnevi slišali na slovenski TV, da tretjina Slovencev v tem trenutku čaka na obisk pri psihiatru – kriza je seveda pustila tudi precejšnje psihične posledice na številnih ljudeh – se lahko samo vprašamo, koliko psihičnih bolnikov in pomoči potrebnih vsak dan (še) vedno seda za volan.

Avtor: Primož Hieng; Foto: siol.net, arhiv Domžalca
Tagi