Za male podjetnike na začetku poslovne poti

Ob rojstvu nam starši določijo ime. To ime nosimo s sabo celo svoje življenje, se z njim predstavljamo svetu, se postavljamo z njim, itd. Seveda nam včasih to ime predstavlja oviro, ali nam ni všeč. Zato se lahko tudi kasneje v življenju odločimo za spremembo osebnega imena. Seveda to predstavlja določene težave pri ponovnem predstavljanju v svetu, spreminjanje dokumentov, itd.

Z podobno situacijo se srečajo podjetniki ob »rojstvu« svojega podjetja. Ravno tako je ta nov projekt njihov nov otrok, ki mu je potrebno določiti tudi ime.

Sam sem se odločil, da bom svojo prepoznavnost gradil na lastni blagovni znamki, v nadaljevanju LBZ. Smo majhno podjetje, zato smo sprejeli odločitev, da bomo zgradili korporativno blagovno znamko. Na internetu sem zbral veliko gradiva o blagovnih znamkah.

Moje izhodišče je bilo:

  • da podjetje nastopa, kot podjetje in so vsi izdelki in storitve označeni le z imenom oziroma logotipom podjetja,
  • druga skrajnost, ko podjetje prodaja vrsto izdelkov, ki imajo vsi svoje posebno ime (blagovno znamko), ime podjetja pa je povsem podrejeno,
  • vmes so prehodne možnosti, ko prisotnost imena podjetja upada, ko gremo z levo proti desni, in hkrati narašča prisotnost (pomen) blagovnih znamk.

Osredotočil sem se na to, da je ime podjetja (pravne osebe) manj pomembno, saj bomo s trgom komuniciral predvsem z imeni LBZ.

Večini grafičnim podjetjem, oblikovalcem logotipov, grafičnim oblikovalcem sem poslal elektronsko pošto. V kratkem sporočilu sem jim opisal poslovni načrt, ciljne skupine kupcev, naše izdelke, itd. Zanimivo je to, da je bil odziv relativno majhen glede na količino poslane pošte. Med vsemi prispelimi ponudbami sem že na začetku napravil selekcijo. Na razgovor sem povabil tri podjetja.

Z mladimi kreativci iz Gorenjske smo hitro našli skupen jezik. Za nas so izdelali celostno grafično podobo podjetja (CGP). CGB zajema poleg izdelave logotipa podjetja ali LBZ tudi oblikovanje vizitke, dopisnega lista, predloga spletne strani, oblikovanje vizitke. Zdi se mi pomembno, da je komunikacija z poslovnim svetom (poslovnimi partnerji, kupci, oglaševanje, itd.) urejena. Vedno, ko se naš izdelek pojavi v javnosti, se predstavi v točno določeni obliki, barve se ujemajo, velikost logotipa je določena, slogan je vedno isti.

Začetni stroški so na začetku relativno visoki. Vložek v izdelavo CGP se giba nekje med 1.500 € in 5.000 €. Kar nekaj denarja za stvar, ki je niti ne moreš prijeti v roke. Finančni vložek se tekom poslovanja povrne, saj je vizualna komunikacija z dobavitelji in kupci dobra. Stranke prepoznajo podjetje ali izdelek, se k njemu vračajo in ponavljajo nakupe. Kasnejši popravki logotipov vnesejo zmedo na trg, povečajo se stroški ponovnega obveščanja trga o spremembah, prepoznavnost se ne povečuje.

Za nove podjetnike je značilno, da so usmerjeni predvsem v pridobivanje novih poslov in gradnjo mreže poslovnih partnerjev. V takšnih razmerah so mala podjetja veliko bolj izpostavljena naključnim vplivom iz poslovnega okolja in zato bolj ranljiva kot velika podjetja, ki so usmerjena na trende, ki odražajo navade potrošnikov. Da bi lahko malo podjetje v takšnem nepredvidljivem okolju imelo oprijemljivo in stabilno točko, mora že v začetku svojega poslovanja razvijati lastno blagovno znamko.

Kot za zunanje partnerje in kupce je razvoj LBZ pomemben, tudi za same zaposlene v podjetju. Sodelavci se z filozofijo LBZ poistovetijo in se počutijo njen del. Naše podjetje proizvaja in prodaja izdelke namenjene za udobje v lastnem domu ali pisarni. Beseda free-dom v celoti predstavlja svobodo po kateri vedno hrepenimo in jo z življenjem v skupnosti dostikrat pogrešamo. Free-dom simbolno predstavlja vez med svobodo in drugim delom besede – domom. Poudarek je predvsem na domu in svobodni izbiri ter izdelkih, ki se logično navezujejo in nam ponujajo udobje doma: Vreče za počitek so namenjene neskončnemu uživanju, igri in udobju ter razbremenijo našo hrbtenico. Vodne postelje nudijo prepotrebno regeneracijo v nočnem času. Kvalitetno izbrana in logično razvrščena svetila dajejo prostoru prijeten in domač videz. Savna je prostor, kjer naše misli odtavajo daleč proč. Vsi izdelki so v celoti namenjeni vsem starostnim generacijam in njihov namen je, da se med seboj povezujejo oz. prepletajo. Celoten idejni koncept je zasnovan na udobju, svobodi in varnem občutku v objemu lastnega doma!

V podjetju se zavedamo, da z izdelavo CGP blagovna znamka ni izdelana. Znamka zaživi takrat, ko izdelki zaživijo med ljudmi, se o izdelkih in storitvah podjetja govori med ljudmi. S tem se veča tudi prepoznavnost med ljudmi. Kar je pa zame najbolj pomembno, da se povečuje zaupanje v izdelke, pod lastno blagovno znamko.

Zaradi zgoraj navedenega se vrednost LBZ povečuje. Skozi čas se lahko odločimo, da blagovno znamko prodamo, jo oddamo v najem ali širimo poslovanje preko franšize. S tem se ustvarja neposreden kapital. Zato je pomembno, da LBZ tudi zaščitimo. Sam sem se tega zavedel, zato sem vložil postopek za registracijo blagovne znamke. Na Uradu za intelektualno lastnino sem sprožil registracijo postopka. Po približno pol leta sem prejel odločbo o registraciji blagovne znamke. S tem dokumentom se tudi zavaruješ pred nepooblaščeno uporabo LBZ.

Avtor: Brane Kralj
Tagi