Triki in nasveti za podjetnike: spletno oglaševanje

Vsako resnejše podjetje ima danes spletno stran, Facebook in/ali Linkedin profil. Za podjetje je to vstopnica do trga, prvi stik do potencialnih poslovnih partnerjev, strank, potrošnikov in generiranja poslovnih rezultatov. Ali kot pravi sodobni rek: Če vas ni na spletu, ne obstajate!

Vendar – samo spletna stran ali Facebook profil brez vsebine in uporabniku prijaznih storitev ne bo dovolj za uspeh. Sploh če v obzir vzamemo dejstvo, da je svetovno gledano vsak dan ustvarjenih več kot 250 tisoč spletnih strani in da ima v Sloveniji vsaj en profil na družbenem omrežju 82 odstotkov prebivalcev Slovenije v starosti od 16 do 74 let (raziskava Media+, Valicon). Naložbe v digitalno oglaševanje pospešeno rastejo. Podjetja se vse bolj zavedajo pomembnosti spletnega oglaševanja. Se sprašujete, kje v vašem podjetju začeti z oglaševanjem?

Spletno oglaševanje

Da bi bolje razumeli, kaj spletno oglaševanje zajema, pričnimo z definicijo: “Spletno oglaševanje je vsaka plačana oblika neosebne predstavitve in promocije idej, izdelkov ali storitev za znanega naročnika”. Spletno oglaševanje je del kompleksnega digitalnega oglaševanja/marketinga in je eden izmed najbolj merljivih in učinkovitih aktivnosti. 

Kaj lahko merimo pri spletnem oglaševanju? Merimo lahko, na kaj se naši uporabniki odzivajo, kako dolgo so na strani, kaj klikajo in kam se po spletni strani premikajo. Tako ugotovimo tudi, kje stranke izgubljamo in kaj je skupnega tistim uporabnikom, ki so na strani izvedli določeno akcijo (npr. nakup ali vpis za prejem novic). Te podatke lahko uporabimo za vse nadaljnje procese oglaševanja in poslovanja. 

Pomembni elementi spletnega oglaševanja

Za učinkovito rabo spletnih kanalov za oglaševanje o blagovni znamki, izdelkih ali storitvah podjetja potencialnim strankam je potrebno predhodno opraviti:

  • analizo spletne strani – ter izboljšanje vsebine in uporabniške izkušnje;
  • določanje ciljnega občinstva glede na lokacijo, starost, interese in vedenje na spletu;
  • izbiro vrste/tipa spletnega oglaševanja – Google Ads (AdWords), oglaševanje na družbenih omrežjih;
  • določitev ciljev oglaševanja,
  • določitev stroškovnega in časovnega okvira oglaševanja.

Najbolj učinkoviti in donosni vrsti spletnega oglaševanja sta Google Ads oglaševanje in oglaševanje na družbenih omrežjih. Prednost obeh je poleg natančnega targetiranja občinstva tudi merljivost oglasov, možnost prilagajanja oglasov in pridobivanje dragocenih informacij o uporabnikih. Poglejmo si nekaj značilnosti omenjenih vrst oglaševanja.

Google Ads (Adwords) oglaševanje

Google AdWords je odličen način oglaševanja, s katerim si izborite spletni prostor – ponuja več različnih vrst oglaševanja, med katerimi so iskalni, prikazni (vizualni) in video oglasi ter naprednejši tipi oglasov: dinamični remarketing, gmail sponzorirane objave, DSA, RDSA, oglaševanje znotraj mobilnih aplikacij. Cena oglasov je za slovenski prostor razmeroma nizka, doprinos pa s pravo nastavitvijo oglaševanja zagotovljen.

Oglaševanje na družbenih omrežjih

Najbolj pogosto je oglaševanje na sledečih kanalih: Facebook, Twitter, Instagram, Linkedin in Tik Tok. Pomembno je, da izberete tisti kanal, ki je primeren za potrebe, ki jih imate. Tako bo denimo LinkedIn najboljši kanal za podjetja, medtem ko je oglaševanje na Facebook-u primerno tako za oglaševanje B2C (business to clients) podjetij, ki želijo povečati prodajo kot B2B (business to business) podjetij, ki iščejo nove stranke. Z razmeroma majhnim finančnim vložkom in kvalitetno izbiro ciljne skupine si boste zagotovili razmeroma hitre in zadovoljive rezultate (npr. prepoznavnost blagovne znamke).

4 primeri spletnega oglaševanja

Za boljšo predstavo poglejmo dva primera spletnih kampanj:

  • Podjetje A oglašuje ključne besede za iskanja, povezana s »fotografijo« v iskalnikih Google, Yahoo in Bing. Tako lahko oglašuje svoje fotoaparate ustreznemu občinstvu in pritegne promet na svojo spletno stran.
  • Podjetje C ustvarja Google oglase (prikazne oglase s fotografijami) in jih vključuje na različne spletne strani. Tako dviguje prepoznavnost svoje blagovne znamke in izdelkov.

Strokovnjaki za spletno oglaševanje

Trendi kažejo, da večina podjetji izvede vsaj eno vrsto spletnega oglaševanja (preko družbeih omrežij, Google Ads ipd.). To posebno velja za mikro in majhna podjetja. Ta so pogosto na začetku poslovanja omejena s finančnim in človeškim kapitalom. Večina srednjih in večjih podjetij se odloči za najem zunanjih sodelavcev ali specializiranih agencij za namen oglaševanj, ki pripravijo celostno strategijo spletnega oglaševanja – dovršeno kreativo, vrste oglasov in razporeditev sredstev za največji učinek in najboljše rezultate.

Pri tem gre za medsebojno sodelovanje in vnos idej, želja iz obeh strani – tako s strani agencije kot s strani podjetja. Ne glede na velikost in področje poslovanja podjetja je v današnjem času spletna prisotnost izredno pomembna, saj je konkurenca vse bolj razvita in nepredvidljiva. Da boste izstopali in boste v prednosti pred drugimi (tudi dolgoročno) ne pozabite izvajati kakovostnega in donosnega spletnega oglaševanja.

Avtorica: Maja Šter

Tagi