TOP 10 dejavnikov optimizacije spletnih strani za Google v letu 2022 – Kateri vas ponesejo na najvišja mesta?
Vsak lastnik spletne strani si želi biti na spletu viden točno tam, kjer se zgodi največ klikov, saj to pomeni, da bo imel več obiska, ki bo rezultiral v več popraševanj in v končni fazi boljšo prodajo. Eden izmed načinov za doseganje boljše vidnosti na spletu oziroma na iskalniku Google je predvsem SEO optimizacija. S procesom optimizacije poskrbimo, da iskalniki spletno stran preberejo hitreje in lažje, ter da na njej najdejo informacije, ki jih za določen iskalni termin želijo najti.
Vendar ni vse tako preprosto. Googlov algoritem za razvrščanje spletnih mest se nenehno prilagaja in spreminja. Da bi uporabnikom zagotovil najboljšo možno izkušnjo in preprečil, da bi tehnike t.i. “črnega SEO” motile rezultate iskanja, si prizadeva prepoznati kar najboljšega ponudnika za določene iskalne poizvedbe.
Procese prilagajanja Googlovim algoritmom za visoke organske uvrstitve imenujemo optimizacija spletnih strani oz. SEO.
Z razvojem novih tehnologij se spreminja tudi optimizacija spletne strani. Trenutne SEO smernice postavljajo v ospredje predvsem dobro uporabniško izkušnjo – nenazadnje imate SEO in uporabniška izkušnja veliko skupnih imenovalcev.
Morda ste celo slišali, da Google uporablja 200 faktorjev razvrščanja v svojem algoritmu za določanje najvišje uvrščenega spletnega mesta. Dobra novica pa je, da vam ni treba obvladati ali celo poznati vseh 200 dejavnikov, da bi vas Google umestil na visoka mesta.
Ko gre za SEO optimizacijo spletnih strani in zavzemanje prvih mest, je v ospredju niz desetih Googlovih najpomembnejših dejavnikov razvrščanja spletnih mest. Katerih točno, izveste v nadaljevanju!
10 napomembnejših faktorjev optimizacije spletnih strani za Google v letu 2022
1. Visokokakovostna relevantna vsebina
Googlovi algoritmi pri optimizaciji spletnih strani vedno nagradijo izčrpno vsebino, ki je relevantna in odgovarja na iskalne poizvedbe uporabnikov. Vaša vsebina naj bo globoka in zanimiva, da uporabniki ne zapustijo spletnega mesta.
Najboljši način za pripravo dobre in relevantne vsebine je ta, da si odgovorite na preprosto vprašanje – ali je moja vsebina koristna za mojo ciljno publiko? Ali odgovarja na njihove iskalne poizvedbe? Ali jim pomaga razrešiti njihove težave?
Večina uporabnikov se ne želi soočiti z ogromno količino besedila. Namesto tega želijo privlačno vsebino, ki jo lahko preberejo enostavno in jih ne bo prestrašila že na prvi pogled.
Za boljšo optimizacijo ter uporabniško izkušnjo v vsebino vključite:
- Alineje oz. oštevilčene sezname. Ti razbijejo vašo vsebino in olajšajo prepoznavanje ključnih točk.
- Multimedijske vsebine. Slike ali video posnetki ne le razbijejo besedila, temveč dajejo Googlu tudi močne signale ustreznosti.
- Googlov faktor svežine daje prednost nedavno objavljenim ali posodobljenim vsebinam, saj so za uporabnika bolj uporabne. Pri tem velja opozoriti, da vsebino ne boste osvežili zgolj z nekaj slovničnimi popravki in dodanim stavkom ter spremembo datuma, temveč z novim poglavjem, slikami ali video posnetkom, ki bodo smiselno nadgradili vašo vsebino. Hkrati bo dobrodošlo tudi, če boste nekaj stare, manj relevantne oz. pomembne vsebine odstranili.
2. Začrtana strategija ključnih besed
Optimizacija spletne strani temelji na kvalitetni in obširni analizi ključnih besed in implementacija izbranih ključnih besed v celotno vsebino je zagotovilo, da bo Google razumel kaj je pravzaprav pomembno v vaši vsebini.
To lahko storite tako da:
- Ključne besede vstavite v naslovno oznako oz. SEO naslov. Vaša naslovna oznaka je eden od najpomembnejših signalov optimizacije vašega spletnega mesta. Naslovne oznake s ključno besedo na začetku običajno delujejo bolje kot tiste s ključno besedo na koncu.
- V SEO opis vključite ciljno ključno besedo. SEO opisi ne vplivajo direktno na Googlove dejavnike razvrščanja, vendar vplivajo na vaš CTR, ki vpliva na uvrstitev.
- Ključno besedo vstavite v glavni naslov H1. Poleg naslovnih oznak Google vidi glavni naslov in podnaslov kot pomembne signale ustreznosti.
- V prvih 100 besed vsebine vključite svojo ključno besedo. Ciljne ključne besede, ki se pojavljajo v prvem odstavku, so povezane z vsebino, ki se pojavlja na prvi strani Googlovih rezultatov.
- Zagotovite pravilno gostoto ključnih besed (približno 3-4% je optimalna gostota). Če vašo ključno besedo večkrat vključite v celotno vsebino, Google lažje razume vaš namen vsebine. Vendar bodite previdni pri gostoti ključnih besed – če ste pri tem preveč vsiljivi, nenaravni in se ključna beseda prevečkrat ponovi, to lahko povzroči več škode kot koristi.
3. Zanesljivo in varno spletno mesto
Če želite biti visoko uvrščeni na iskalniku, mora Google zaupati vašemu spletnemu mestu! Varnost spletnega mesta je pomembna od trenutka, ko se odločite za izdelavo spletne strani.
Varno in zaupanja vredno spletno mesto bo Googlu precej olajšalo iskanje po vsebini in indeksiranju strani. Ne pozabite, da Google po navadi nagrajuje spletna mesta, ki stvari poenostavijo in pospešijo.
Katere so glavne prednosti varnega spletnega mesta, si lahko ogledate v spodnjem posnetku:
Varnost in zanesljivost spletnega mesta zagotovite tako, da:
- Pri izdelavi spletne strani uporabite zanesljiv in preverjen CMS sistem.
- Ustvarite datoteko robots.txt, ki bo Googlu povedala, kje naj išče informacije o spletnem mestu.
- Ustvarite zemljevid spletnega mesta t.i. sitemap, ki navaja vse vaše spletne strani.
- Omogočite varnostni SSL certifikat, tako da ima vaš spletni naslov predpona »https«, kar zagotavlja vašim uporabnikom varnost pri brskanju po vašem spletnem mestu.
4. Kakovostne povratne povezave
Pridobivanje visokokakovostnih povratnih povezav iz avtoritativnih domen je dolgoročna strategija, s katero bo vaša vsebina v Googlovih očeh videti privlačna, kakovostna predvsem pa relevantna.
Več povratnih povezav kot ima vaše spletno mesto, lažje bo Google zaznal vašo vsebino kot avtoriteto za to ključno besedo.
Pravzaprav je eden najpomembnejših dejavnikov razvrščanja število napotitvenih domen (t.i. Refering domains). Večje število domen, ki se povezujejo z vašim spletnim mestom, je neposredno povezano z višjim položajem na Googlu.
Vendar ne pozabite, da lahko povratne povezave slabe kakovosti dejansko povzročijo več škode kot koristi, ko gre za razvrščanje na Googlu. Moč in zanesljivost napotitvene strani je ključni element pri določanju vrednosti povezave.
Če Google meni, da so napotitvena spletna mesta neželena ali nizke kakovosti, se bo to slabo odražalo na vašem spletnem mestu. Prav tako bodite pozorni, da povratnih povezav ni preveč v kratkem obdobju ter da so narejene smiselno in pravilno.
5. Prijaznost za mobilne naprave
Po Googlovih navedbah so strani za mobilne naprave, ki zagotavljajo slabo izkušnjo za uporabnika, uvrščene veliko nižje od tistih strani, ki zagotavljajo dobro mobilno uporabniško izkušnjo.
Ljudje vse pogosteje uporabljajo svoje pametne telefone, ko gre za iskanje ustreznih informacij. Kar 50 % vseh iskanj se zdaj izvede iz mobilnih naprav.
Kako veste, ali je vaše spletno mesto prijazno za mobilne naprave?
Kako prijazno je vaše spletno mesto do mobilnih naprav, lahko ugotovite z enim od Googlovih brezplačnih orodij kot je na primer Mobile-Friendly Test.
Če vaše spletno mesto ni dovolj prijazno in prilagojeno za mobilne naprave, vam bo orodje ponudilo tudi seznam priporočil, ki vam bodo pomagala pri optimizaciji spletnega mesta za mobilne naprave.
6. Optimizirane slike
Optimizacija spletnih strani vključuje tudi optimizacijo slik, kar je ključnega pomena za pošiljanje pravih signalov iskalnikom, ko gre za preverjanje ustreznosti vsebine določene strani.
Preden naložite slike na svoje spletno mesto, jim dajte natančno ime datoteke, ki naj vključuje ključno besedo, po kateri optimizirate vašo vsebino (izogibajte se oznakam kot so »slika 1«, »slika 2« in podobno).
Ko vstavite slike na svoje spletno mesto, vključite tudi opise in naslove. Za nadomestno besedilo (t.i. Alt text), vnesite svojo ključno besedo, vendar le, če je smiselno – Google bo hitro prepoznal če boste določeno ključno besedo vstavljali prevečkrat in vas za
7. Hitrost spletnega mesta
Hitrost strani je Googlov zelo pomemben faktor uvrščanja. Pajek iskalnika oceni hitrost spletnega mesta na podlagi HTML kode strani.
Za natančne rezultate lahko uporabite več orodij, eno takšnih je Googlovo orodje PageSpeed Insights.
Hitro nalaganje spletnega mesta je ključnega pomena za ohranjanje uporabnikov na vašem spletnem mestu. Če se bo vaše spletno mesto nalagalo počasi, bodo uporabniki mesto hitro zapustili, in nadaljevali z brskanjem po iskalniku na drugih spletnih mestih.
Nekaj namigov, kako lahko pospešite delovanje vaše spletnega mesta:
- Vse fotografije in video posnetki na vaši spletni strani naj bodo kompresirani – osnovno pravilo je, da manjše kot so datoteke, hitreje se bodo naložile. Poskusite doseči, da nobena od fotografij ne bo večja od 70 kb, zgornja meja resnično velikih fotografij je 100 kb.
- Izogibajte se uporabi animacij, saj so te navadno zelo zahtevne in močno upočasnijo stran.
- Prav tako se izogibajte motečih pop-upov, PDF-jev in prevelikih infografik, ki na mobilnih napravah niso berljive.
- Na spletno stran vključite Browser Cache in CDN, ki lahko močno pripomoreta k hitrosti vaše strani.
- Poskrbite, da so vtičniki oz. moduli posodobljeni na zadnjo različico.
8. Odlična uporabniška izkušnja na celotnem spletnem mestu
Ko se uporabniki odločijo za ogled vaše vsebine, da bi našli odgovore na svojo specifično iskalno poizvedbo, želijo imeti dobro in pozitivno izkušnjo.
Slab dizajn, slabo postavljena vsebina in neodzivne strani slabo vplivajo na uporabniško izkušnjo.
Ko uporabnik klikne na vaše spletno mesto, Google upošteva njegov čas zadrževanja kot način spremljanja, kako dolgo uporabniki ostanejo na vašem spletnem mestu, preden kliknejo nazaj na iskanje drugih rezultatov.
Lažje ko se uporabniki pomikajo po vašem spletnem mestu in hitreje kot najdejo vsebino, ki jim ustreza, več časa bodo preživeli na vašem spletnem mestu.
Vstavljanje ustreznih notranjih povezav, urejanje menijev z vsebino in ustvarjanje estetsko prijetne postavitve so vse osnovne tehnike, ki jih lahko uporabite za spodbujanje uporabnikov, da ostanejo na vašem spletnem mestu.
Ne pozabite izpostaviti jasnih kontaktnih podatkov vašega podjetja, ki jih mora uporabnik z lahkoto najti. Raziskave potrjujejo, da kar 44 % obiskovalcev spletno mesto zapusti, če ne hitro ne najdejo telefonske številke ali kontaktnih podatkov.
Prav tako se je treba izogibati oglasom, ki pokrivajo kakršno koli vsebino ali uporabnikom preprečujejo učinkovito uporabo spletnega mesta.
9. Starost domene in njena avtoriteta
Starost domene je manj znan Googlov dejavnik razvrščanja. Čeprav Google navaja, da starost domene ni tako pomembna, je naravno, da se bo starejša domena (stara eno leto ali več) obravnavala kot bolj zaupanja vredna od tiste, ki je bila ustvarjena prejšnji teden.
Po študiji, ki jo navaja Ahrefs je povprečna stran med prvimi desetimi zadetki stara več kot 2 leti.
Omeniti velja, da so domene z natančnim ujemanjem (tiste s ciljno ključno besedo v URL-ju) bolj uspešne pri uvrstitvah.
Avtoriteto vaše domene lahko preverite z brezplačnim orodjem Moz Link Explorer.
10. Označena shema
Označevanje sheme je vrsta strukturiranih podatkov, ki iskalnikom olajša iskanje po vsebini in prikazovanje spletnih strani v rezultatih iskanja.
Izvajanje označevanja sheme spremeni način, kako so vaše spletne strani prikazane v rezultatih. Uporabnikom daje več informacij, vključno s slikami in ocenami, kar poveča CTR. Višji CTR pa ima zelo velik vpliv na uvrstitev vašega spletnega mesta.
Povzamimo:
Dejavniki razvrščanja SEO optimizacije spletnih strani se nenehno razvijajo in spreminjajo, zato morate dosledno pregledovati svojo vsebinsko strategijo, da ohranite boj za najvišja mesta.
Če upoštevate ključne dejavnike razvrščanja spletnega mesta in jih uporabite na celotnem spletnem mestu, se bo vaše spletno mesto uvrščalo višje na Google iskalniku. Kako visoko, je odvisno predvsem od tega, kako kvalitetno boste izvedli vsa priporočila in od tega, kako kvalitetno bodo to izvedli vaši konkurenti.
Začnite z ustvarjanjem ustrezne, optimizirane vsebine na varnem spletnem mestu, ki postavlja uporabniško izkušnjo na prvo mesto. Z doslednim upoštevanjem vseh navedenih smernic, boste opazili dolgoročno izboljšanje uvrstitve vašega spletnega mesta.
Naročnik oglasa: Spletnik