Rodex opozarja: Priporočila proizvajalca pnevmatik so pomembna
Včasih nas opomnijo vremenske razmere, drugič datum na koledarju. Ponudba na tržišču je ogromna, dostopnost do informacij preprosta, v poplavi izsledkov in rezultatov številnih raziskav, pa se vozniki pogosto znajdejo v dilemi, komu zaupati in koga izbrati. Sprašujejo se, kaj morajo dejansko vedeti, da bodo na spreminjajoče se vremenske razmere v prometu kar se da dobro pripravljeni, na cesti pa varni.
Dvakrat letno jih torej čaka odločitev, ali na jeklenem konjičku obdržati ali menjati obstoječe pnevmatike in si tako med drugim zagotoviti zakonsko določeno zimsko opremo za motorna in priklopna vozila, ki velja med 15. novembrom in 15. marcem, ter v zimskih razmerah, ki se pojavijo zunaj omenjenega obdobja.
V želji, da bi iz poplave dostopnih podatkov ter informacij, izluščili tiste, ki so za nas voznike dejansko relevantne, koristne in uporabne, ter se tako izognili nepotrebnim težavam, napakam ali celo morebitnim kasnejšim zapletom, smo obiskali podjetje Rodex, d.o.o.
Pogovarjali smo se z gospodom Bojanom Pestotnikom, vodjo servisa v podjetju Rodex, d.o.o., ki nas je še posebej opozoril na spoštovanje in upoštevanje priporočil proizvajalca pnevmatik, saj so le ta vedno podana z razlogom. Namreč, opažanja in izkušnje kažejo, da je »nepravilna izbira glede priporočil proizvajalca« eden izmed ključnih razlogov pri zmedi, ki nastane takrat, ko je o pnevmatikah dostopnih izjemno veliko podatkov in informacij.
So vozniki, ki so se že odločili menjati pnevmatike in tisti, ki so raje izbrali zimsko – letne gume, kar pomeni, da jih ob prihodnji zakonsko določeni menjavi le te ne bo potrebno menjati. Ne glede na odločitev, kaj svetujete, na kaj naj bodo kupci še posebej pozorni?
Pri izbiri pnevmatik je vsekakor potrebno upoštevati veljavne predpise in priporočila proizvajalca vozila. Tukaj je govora o dimenzijah, indeksih nosilnosti, oznakah hitrosti in sami zgradbi pnevmatike.
Vozniki naj pnevmatike izberejo glede na letni čas in sicer: zimske pnevmatike za vožnjo pozimi (od 15. novembra) in letne pnevmatike za toplejše vreme (od 15. marca). Izberejo lahko tudi zimsko-letne pnevmatike (celoletne), vendar jih priporočamo za kraje, kjer ni ekstremnih zimskih pogojev.
Pri nakupu novih pnevmatik, najsibodi zimskih ali letnih, naj kupci na podlagi rezultatov vsakoletnih testov izberejo model pnevmatike, ki bo izpolnila njihove zahteve.
V kolikor se oseba odloči za nakup zimsko – letne pnevmatike tako imenovane celoletne pnevmatike, kaj in v kolikšnem časovnem obdobju je priporočljivo, da določene stvari vseeno preveri?
Vsekakor je priporočljivo redno kontroliranje tlaka, ki naj bo izvedeno vsaj enkrat mesečno. Tlak v pnevmatikah naj bo v mejah, določenih s strani proizvajalca izbranega avtomobila. Pnevmatike se na različnih pozicijah obrabljajo neenakomerno, zato naj bo rotiranje pnevmatik izvedeno na vsakih 5.000 do 10.000 km. V kolikor pnevmatike kažejo neenakomerno obrabo, je potrebno preveriti geometrije koles. Vse zgoraj našteto pa pnevmatikam podaljša življenjsko dobo.
Kakšne so najpogostejše napake pri izbiri pnevmatik? Pogosto namreč na »regionalnih« cestah vidimo vozila, ki so glede na specifike primernejša za zahtevnejše terene in takrat kaj hitro pomislimo na pnevmatike.
Pnevmatike izberemo glede na okoliščine uporabe. Za večji del uporabe v mestu in naselju, so priporočljive pnevmatike z dobrimi zaviralnimi lastnostmi in manjšo obrabo. V kolikor bo večji del uporabe potekal na AC, se priporoča pnevmatike z najkrajšo zavorno potjo na mokri in suhi podlagi, ki omogočajo majhno obrabo in varčujejo z gorivom. Pri uporabi v hribovitih predelih, pa svetujemo priporočamo pnevmatike z odličnim oprijemom.
Rabljene ali nove? Gre za vprašanje, ki se pogosto poraja voznikom, ko tehtajo in premišljujejo o prednostih oziroma slabostih ter razlogih, za nakup enih ali drugih. Kaj bi v tem primeru svetovali oziroma odsvetovali?
V kolikor je mogoče, naj si stranka raje kupi nove. Pri nakupu rabljenih je lahko razpon zelo velik. Pnevmatike so lahko skoraj nove ali pa so le še za na odpad. V primeru nakupa rabljenih pnevmatik, je le te potrebno predčasno temeljito pregledat. Potrebno je namreč preveriti, ali so bile kje poškodovane in ali je profil enakomerno obrabljen.
V kolikor montaža pnevmatik ni pravilno izvedena, v mislih imam bolj kot ne »improvizirane« domače garažne izvedbe menjav, kakšne so lahko kasnejše težave?
Zaradi nepravilnega vpetja ali uporabe orodja, lahko nastanejo poškodbe platišč. Napačna neuravnoteženost koles ima za posledico prenašanje vibracij na ključne sestavne dele podvozja.
Zato je zelo pomembno, da montažo opravi strokovno usposobljena oseba, ki razpolaga z ustrezno opremo. Le ta bo znala oceniti stanje pnevmatike (globino profila , starost ter morebitne poškodbe)
Zakaj je priporočljivo hraniti pnevmatike pri vulkanizerjih?
Ker so pravilno skladiščene. Namreč, pri skladiščenju pnevmatik velja, da prostor ne sme biti na prepihu. Prav tako ne smejo nastopiti velike temperaturne razlike. Visoke temperature niso koristne in pnevmatike morajo biti umaknjene s sončne svetlobe. V kolikor so pnevmatike hranjene doma, poleg težav z zagotavljanjem pogojev, jemljejo dodaten prostor.
Kakšne so napovedi za v prihodnje, glede na hitro spreminjajoče se razmere na svetovnih trgih? Se v kratkem pričakujejo morebitne občutne podražitve, zamude in težave z dobavljivostjo? Je priporočljivo pohiteti z nakupom?
Pnevmatike so se sicer že lani nekajkrat podražile, letos pa se napovedujejo dodatne podražitve in tudi manjša izbira na račun manjše zaloge proizvajalcev.
Naročnik oglasa: podjetje Rodex, d.o.o.