Andreja Križman: “Zelo rada delam po naročilu in strankam sem izjemno hvaležna za zaupanje”

Andreja Križman je mlada in srčna ustvarjalka, ki je v stiku z glino odkrila svoje poslanstvo. V sebi je prebudila kreativnost in se podala na pot raziskovanja gline, ki je živa in polna življenja, saj v sebi nosi starodavni zapis in bogato sporočilo. Z izjemno predanostjo, strastjo, dušo in ljubeznijo se je lotila izdelovanja unikatnih glinenih izdelkov s pomočjo katerih v vsak dom vnese košček narave in obogati trenutek bivanja.

»Vsak personaliziran in ročno izdelan glineni izdelek skriva v sebi posebno energijo in edinstveno sporočilo, ki je namenjeno osebi, ki bo izdelek prejela«, svoje doživljanje med ustvarjanjem in pa ob pogledu na končan izdelek opiše naša sogovornica.

Pred kratkim je v Radomljah, natančneje na naslovu Cesta borcev 7 odprla svoj atelje, kjer lahko obiskovalci pobliže pogledajo edinstvene in ročno izdelane unikatne izdelke iz kamenine in ob tem dobijo navdih, idejo za naročilo nečesa novega. Drugačnega. Edinstvenega. Naročijo lahko glinen izdelek, ki je odraz njihovih želja in predstav.

Ker je izdelovanje personaliziranih in unikatnih glinenih izdelkov po naročilu poseben izziv, saj je interpretacija tujih želja in pa predstav prava umetnost, smo se odpravili v Radomlje, v Aleya Design studio k Andreji Križman, ki nam je z veseljem opisala in približala svoje bogate izkušnje. »Vsako naročilo mi predstavlja izziv, ne glede na to kakšno je in vedno znova sem hvaležna vsem mojim strankam za izkazano zaupanje. Zelo rada delam stvari po naročilu, z veseljem se približam željam naročnika in v okviru mojega načina dela se vedno pokaže pot do uresničitve teh želja.«

Kakšne so posebnosti pri izdelavi glinenih izdelkov po naročilu?

Pri naročilu izdelka iz keramike je pomemben podatek velikost, približna oblika, barvna kombinacija in kateri uporabi je izdelek namenjen. Pa seveda detajli, ki si jih je naročnik zamislil.

Predvsem je pomembno poudariti, da gre za ročno delo, da je vsak kos posebej ročno narejen in da je pomembno zavedanje, da so vedno malenkostna odstopanja od željenega.

Glina je tudi organski material, ki se skozi proces izdelave keramike po svoje odziva in temu primerno sodeluje ali pa ne. Je pa tako, da ljudje, ki jim je všeč moje delo, običajno obožujejo, ko izdelki pokažejo svoj karakter, ko se v njih izraža spontanost. To je tudi vedno moje vodilo pri ustvarjanju, svobodno izražanje, popolnost v nepopolnosti, spontanost in preprostost.

Zelo rada delam stvari po naročilu, z veseljem se približam željam naročnika in v okviru mojega načina dela se vedno pokaže pot do uresničitve teh želja.

Verjetno se je že vsak od nas znašel v situaciji, ko je želel naročiti določen izdelek, vendar brez konkretne predstave o želenem. Bila je prisotna nekakšna želja, vendar končne podobe ni bilo. Kako se »orientirate« v tovrstnih trenutkih?

V studiu Aleya Design je na voljo pestra izbira izdelkov. Stranke si lahko ogledajo različne barvne kombinacije, velikosti, vzorce, otipajo strukturo materiala… Na ta način lažje izberejo ali pa se jim ob tem utrne tista prava ideja.

Vzamemo si čas, če je potrebno in ob skodelici kavice ustvarimo vizijo najboljšega darila. Darilo mora biti seveda pisano na kožo tistemu, ki ga bo prejel.

V primeru, da je naša izbira popolnoma zgrešena, ima obdarjenec možnost menjava za nekaj, kar bo resnično grelo njegovo srce.

Na voljo pa so tudi darilni boni, ki so vsekakor elegantna rešitev pri tovrstnih situacijah.

Kdaj in za kakšne priložnosti se ljudje pogosteje odločajo za nakup glinenega izdelka? Ali stranke pred naročilom izdelke raje vidijo, oziroma je morebiti kdaj prisoten kakšen dvom, če bo izdelek res takšen, kot so si zamislili?

Ljudje smo zelo različni in tako so tudi želje mojih strank zelo raznolike. Lahko bi jih v grobem razdelila na 4 skupine.

  • Na tiste ki vidijo in vzamejo kar jim je všeč in nikoli ne naročajo po naročilu, ker ne vedo kaj zares si želijo oz ne znajo opisati željenega, si predstavljati izdelka.
  • Na tiste, ki vedo kaj bi radi, opišejo in naročijo, ob tem pa dopuščajo vso svobodo kreacije in obožujejo odstopanja od popolnosti ter komaj čakajo na končni izdelek.
  • Na tiste ki želijo točno določen izdelek, točno velikost in obliko, običajno pokažejo kakšno fotografijo in ne marajo ravno presenečenj.
  • Na tiste, ki imajo do unikatne keramike posebno strast, všeč jim je vse, začutijo jo z vsemi svojimi čutili, dopuščajo da jih pri izbiri vodi srce. Nemalokrat se tudi zgodi, da se jim ob pogledu na keramiko orosijo oči, tako globoko seže.

Pomembna informacija pri naročilu keramike je ta, da je za izdelavo potreben čas, ki ga zahteva glina. Tako da je potrebno vzeti v zakup, da se na izdelek čaka nekje 3-4 tedne.

Glede samih priložnosti za obdarovanje z glinenimi izdelki pa bi lahko rekla, da je vsaka priložnost lahko primerna. Še toliko bolj, če so tovrstni izdelki blizu obdarovancu.

Kako doživljate in kaj vam pomeni, da boste izdelek naredili po naročilu za nekoga, ki ga sploh ne poznate? Ali skušate ob tem pridobiti čim več informacij o osebi, kateri bo izdelek namenjen ali se morebiti raje prepustite navdihu ter intuiciji? V naročilu se vsekakor skriva izjemno zaupanje, ki ga do Vas in vaših spretnosti čutijo stranke, saj nikoli ne vedo, kakšna bo končna podoba naročenega izdelka.

V kolikor je to za naročnika pomembno, me zanimajo okvirni podatki, približna velikost, oblika, namen uporabe, izbira barv… V teh okvirjih pa se potem prepustim samemu ustvarjanju.

V kolikor mi naročnik prepusti izbiro in popolnoma zaupa, takrat pa izdelki nastajajo v popolni meditaciji in spontanosti. Zares so to najlepši kosi, kajti pri samem ustvarjanju nisem popolnoma nič omejena.

Velikokrat se zgodi da se izdelek skozi proces ponesreči, to dopuščam in se temu po potrebi prilagodim.

Vsako naročilo mi predstavlja izziv, ne glede na to kakšno je in vedno znova sem hvaležna vsem mojim strankam za izkazano zaupanje. Najsibo to en personaliziran izdelek ali pa veliko naročilo poslovnih daril. Vsak kos je narejen s strastjo in z ljubeznijo.

Ali se Vam prikrade kdaj občutek strahu ali negotovosti, da se morebiti niste dovolj približali ideji, zamisli ali podobi, ki so jo o naročenem izdelku imele stranke?

Vedno me pri izdelavi naročil spremlja občutek negotovosti. To je tista pozitivna trema, ki je nujno potrebna, če želimo delati dobro, kajti to pomeni, da nam je resnično mar.

Je pa res, da sem skozi leta ustvarjanja razvijala in spoznavala tudi sebe in se zares spoznavam še vedno. To pa zajema tudi trending zaupanja vase, v svoje darove in sposobnosti in tudi v samo spontanost življenja. Kar se tega tiče sem vedno bolj sproščena, kar pa se vsekakor kaže tudi v izdelkih samih.
Zaupanje v proces je ključno.

Kaj bi želeli sporočiti vsem, ki premišljujejo, da bi naročili personaliziran glineni izdelek v Aleya design studio? Kaj je pomembno, da vedo in kako Vam lahko pomagajo, da boste najlažje naredili to, kar želijo in da bo tudi stranka dobila to, ali vsaj največji približek tega, kar je naročila?

Mislim da bo srečanje v studiu rešilo marsikatero zagato. Vedno se najdejo rešitve, če je potrebno si zanje vzamemo potreben čas. Z veseljem sem na voljo za morebitni nasvet, ideje, predloge. Lepo vabljeni v Radomlje, v prostore studia Aleya Design na Cesti borcev 7. 

Neskončno sem hvaležna, da lahko skozi svoje poslanstvo, ki ga srčno rada opravljam, pripeljem košček narave tudi v vaš dom in obogatim vaš trenutek.

Lepo dobrodošli!

Avtor: Petra Petravič; Foto: Kristina Smodila

Tagi