Nakup ali popravilo alu platišč – kaj je bolje?

Jekleni konjiček marsikomu med nami ne predstavlja le prevoznega sredstva, temveč ljubljenčka, za katerega preprosto želimo kar se da dobro poskrbeti. Delno seveda zaradi želje po njegovem lepem izgledu, neodvisno od tega pa zaradi varnosti, na katero vplivajo številni dejavniki, med drugim platišča vozila.

Da bi bila ta vedno brezhibna in sijoča, poskrbi Felnar, zanesljiv ponudnik platišč, pnevmatik ter dodatne opreme za vozila, ki med svoje storitve uvršča avtoservis, vulkanizerstvo, polnjenje avtoklim in popravilo ter obnovo platišč.

Zakaj in kako do poškodbe platišča vozila?

Nasprotno od mnenja večine, do poškodbe platišča vozila prihaja nadvse pogosto, čemur med drugim pritrjujejo strokovnjaki, ki zadnja leta opažajo precejšnjo porast poškodovanih platišč, skupno vsem njim pa je, da se razlog za poškodbe skriva v človeškem faktorju.

V resnici je vzrokov več, a med najpogostejše sodijo:

  • porast alu platišč, ki so skoraj v celoti izpodrinila jeklena platišča, pri čemer je treba poudariti, da so alu platišča estetsko privlačnejša, vendar tudi bolj občutljiva,
  • neustrezna nega, vzdrževanje in čiščenje, saj za nastanek poškodb na platišču zadostuje že uporaba grobe krtače,
  • nepravilno parkiranje, zaradi katerega pride do trka ob pločnik, ki lahko povzroči odpadanje nanosa barve, to pa rjavenje,
  • zimske razmere, v katerih so ceste posute s soljo ali peskom,
  • vožnja po cesti z večjim številom udarnih jam, ki, če so te pogoste, platišče poškodujejo, in
  • prometna nesreča.

Poškodbe alu platišč še zdaleč niso le estetske, kajti vožnja vozila s poškodovanimi platišči ima lahko resne, celo usodne posledice. V najboljšem primeru poškodbe alu platišč vplivajo na uničenje pnevmatik, obrabo ležajev, amortizerjev in podvozja vozila, v najslabšem pa zaradi tresenja volana, ki velja za najzanesljivejši znak poškodbe platišča, izgubo nadzora nad vozilom.

Kakršnokoli poškodbo platišča je treba čim prej odpraviti in tako sebi ter svojim sopotnikom zagotoviti varnost na cesti.

Popravilo platišča ali nakup novega?

Čeprav je popravilo platišč še vedno dokaj zapleten postopek in zahteva svoj čas, je ta proces skupaj s tehnologijo izredno napredoval, kar pojasnjuje, zakaj je dandanes nakup novih platišč vozila potreben le redkokdaj.

Mojstri, ki se jeklenim konjičkom posvečajo pri podjetju Felnar, ocenjujejo, da je približno 10 % poškodb platišč, najpogosteje kot posledica prometne nesreče, tako velikih, da jih ni mogoče odpraviti oziroma finančni vložek praviloma presega nakup novih platišč. Preostale, tiste, ki zahtevajo popravilo, pa delijo na:

  • kleparska popravila, katerih obseg dosega 60 %, saj so napake platišča posledica vožnje čez udarne jame ali udarjanja ob druge ovire na cesti,
  • estetska popravila, katerih obseg dosega 40 %, saj so napake platišča posledica drsenja ali udarjanja ob robnik, zarez ali blažjih udarcev, ki privedejo do odpadanja laka.

V primeru prve, platišča zahtevajo ravnanje, v primeru druge pa struženje robov, da ti znova postanejo gladki in brez prask, vendar poškodba sredine platišča – ne glede na to, za kakšno popravilo gre – terja pripravo ter barvanje.

Postopek ravnanja platišča

Ravnanje platišča je že vrsto let avtomatizirano, strojno opravilo, zaradi česar je postopek tako z gledišča kakovosti kot vizualne dovršenosti enakovreden nakupu novih platišč.

  1. Izvede se demontaža pnevmatike.
  2. Odstranijo se vse uteži in vsi ventili.
  3. Platišče se vpne na stroj za uravnoteženje, s pomočjo katerega se ugotovijo in ocenijo nastale poškodbe.
  4. Platišče se pritrdi na stroj za ravnanje platišč.
  5. Po izvedenem ravnanju se nazaj na platišče namesti pnevmatika.

Postopek barvanja platišča

Barvanje velja predvsem za estetsko opravilo, ki ne vpliva na trdnost platišča, s tem pa tudi v nobenem pogledu ne zmanjša varnosti samega vozila.

  1. Pnevmatika se odstrani z avtomobila, izvede se demontaža platišča, odstrani uteži in ventilčke ter preveri in oceni nastale poškodbe.
  2. Izvede se priprava platišča, s katerim se odstrani barva s platišča.
  3. Sledi barvanje in lakiranje platišča.
  4. Ko se platišče posuši se nazaj na platišče namesti pnevmatika.

Mojstri v podjetju Felnar poudarjajo, da je popravilo platišč, če poškodba le ne ogroža varnosti vozila ter ljudi v njem, najcenejša in najhitrejša, posledično prava izbira. Pri ravnanju platišča je treba upoštevati, da se ga sme popraviti največ dvakrat.

Platišča sicer vplivajo na izgled vozila in njegovo varnost, s tem pa tudi na njegovo ceno, kar v primeru prodaje avtomobila ni zanemarljivo. Nepoškodovana platišča lahko vrednost vozila precej zvišajo, zato je napake več kot vredno odpraviti s strokovnim posegom izkušenih mojstrov, ki za minimalen vložek poskrbijo za kakovostno izvedbo popravila.

Naročnik oglasa: Felnar Center d.o.o.

 

Tagi