“Marketinška agencija je bila neizbežna!” – Rok Štupar in Matej Novak, Agencija Pakt

Matej Novak in Rok Štupar sta ustanovitelja mlade, a izredno perspektivne digitalne agencije Pakt, ki v ospredje postavlja stranke ter verjame v dolgoročni, celostni pristop k marketingu – in deljenje znanja. Vsak svojih 15 let izkušenj v digitalnem marketingu sta združila v premium agencijo, ki presega pričakovanja in je locirana v Poslovni coni Komenda.

Nastanek Agencije Pakt je bil skoraj neizbežen – vsak od vaju specialist za svojo “polovico” področij digitala, sta združila znanje in skupne vrednote in ustanovila digitalno agencijo. Kako se je začela zgodba Agencije Pakt?

Rok: Z Matejem sva bila sodelavca v manjši marketinški agenciji. Že tam sva preizkusila medsebojno sodelovanje, saj sva bila odgovorna za izvedbo projektov in sva zelo dobro funkcionirala. Hitro sva našla skupni jezik in delovala kot uigran dvojec – sam sem pokrival področje dizajna, medtem ko je Matej skrbel za tehnično izvedbo. Prišla je odločitev, da to energijo preneseva naprej tudi na nove sodelavce v agenciji Pakt, saj verjameva, da smo lahko ljudje najbolj zadovoljni in posledično učinkoviti le, če so odnosi znotraj ekipe na visoki ravni.

Matej: Informacijska doba je močno vplivala na marketing, vse več časa preživimo na spletu in posledično se razvija digitalna veja marketinga. Vse do danes se je digitalni marketing z vsemi prednostmi razvil tako daleč, da bi lahko rekli, da je digitalni marketing postal “marketing v osnovi”. Število digitalnih kanalov se je povečalo in ti prinašajo boljše (ter cenejše) rezultate, bolj učinkovito ciljanje kupcev, merjenje rezultatov in prilagajanje kampanj. 

Sam sem v tehničnem aspektu že več kot 15 let, še posebej v spletnih tehnologijah. Na drugi strani podobno Rok, ki je v kreativni branži (foto, video, dizajn) prav tako več kot 15 let. Vmes sva bila oba samostojna podjetnika, delala sva za različna podjetja, tudi za marketinške agencije. Tekom let sva razvila smisel za podjetništvo in posledično za marketing. Ko sva se spoznala, so se vsa znanja prepletla v skupek in takoj je bilo jasno, da morava s svojim znanjem pomagati drugim podjetjem. Marketinška agencija je bila neizbežna!

Ključna načela, ki jim kot agencija sledite, so stranke v središču in dolgoročni, kakovostni, celostni pristop k marketingu. Kakšna podjetja bodo imela korist od vaših storitev?

Rok: Vsako podjetje, ki razume, da danes ni čudežnih receptov za uspeh in da na internetu veljajo podobni zakoni kot drugje – da uspeh prinašajo iskrenost do strank in dolgoročna gradnja blagovne znamke v kombinaciji z učinkovitim oglaševanjem. Tu niti ne gre toliko za denarne vložke kot za osnovno razumevanje, kako celoten digitalni ekosistem deluje. In ja, naše izkušnje kažejo, da imajo največjo korist od sodelovanja z nami srednja in večja podjetja, ki že imajo predhodno kilometrino na teh področjih in želijo “le” združiti vse pod eno streho.

Matej: Marketing ima na slovenskem trgu še vedno izjemno veliko priložnosti. Po izkušnjah sodeč se še vedno veliko podjetij “ne razume” z marketingom. To opažamo tako pri malih kot pri srednjih in velikih podjetjih. Ali ne vedo točno, kako se stvarem streže, ne delujejo dolgoročno, se oklepajo tradicionalnih pristopov, ne razumejo obsega ali pa ne zaupajo v rezultate in si ne upajo investirati, itd. Nekateri celo zaposlijo eno osebo “za vse”, ne vedo pa, da en sam niti slučajno ne more delovati na vseh kanalih, pokrivati vseh področij in imeti vsega potrebnega znanja za pravilno – kaj šele uspešno – delovanje v marketingu. 

Dotaknil bi se še enega problema; podjetja nas včasih najamejo, v smislu, “tukaj imaš avto in ga popravi”. Na žalost je takšno razmišljanje povsem napačno. Mogoče bi to delovalo v prodaji, vsekakor pa ne v marketingu. Marketing je nastop podjetja, komunikacija podjetja, razmišljanje podjetja, itd. Če vse to zapakiraš in pravilno predstaviš na pravilnih kanalih, žanješ uspeh. Kje tukaj leži problem? To, da agencija sama ne more in ne zna tako dobro razumeti podjetja kot podjetje samo; ima pa marketinška agencija vsa potrebna orodja, kanale, taktike za uspeh. Zato je edina prava pot, da se podjetje vključi in resno sodeluje z marketinško agencijo, šele nato pridejo pravi rezultati.

Za kaj si kot agencija prizadevate?

Rok: Na eni strani zasledujemo visoko kulturo odnosov znotraj agencije, po drugi pa te lastnosti tudi prenašamo na naše partnerje. Zato jih želimo na nek način tudi izobraževati, z njimi deliti znanje. Tako se morda nekateri znebijo strahov, povezanih z neznanjem in nerazumevanjem marketinga, mi pa jim lahko nudimo popolno podporo, kadar jo potrebujejo. Ravno v te namene smo pred kratkim izdali celostni marketinški priročnik – Kako uspeti v digitalnem svetu?, ki ga lahko beremo kot vodič po digitalnem marketingu. Tam smo na poljuden način predstavili vsa področja marketinga, delili koristne namige, taktike in nasvete ter odgovorili na vprašanje, zakaj celovit pristop do marketinga prinaša največje uspehe podjetjem na dolgi rok.

Podjetniki in zaposleni ta nov digitalni priročnik lahko berejo kot vodič po digitalnem marketingu. Prenos je brezplačen!

Matej: Prizadevamo si za uspešnost in rezultate! To dosegamo s pravilnimi pristopi, ki se začnejo pri osnovah. Posel so ljudje in ljudje so posel. Zato začnemo najprej pri odnosih. Želimo, da naša agencija deluje “interno”, kot da smo del podjetja naročnikov. Sodelavci/prijatelji – in ne samo poslovni partnerji. S takšnim pristopom bolje spoznamo ljudi in dušo podjetja, komunikacija preide na najvišjo možno raven in šele takrat lahko uspešno delujemo. 

Ker je marketing tako obsežen, pa se lotimo tudi deljenja znanja. Prizadevamo si, da naše stranke zares razumejo tako naše delo kot tudi to, kako mora njihova branža v soodvisnosti z  načeli v marketingu delovati za uspeh … zato se ne zapiramo in delimo znanje v vseh oblikah. Zdaj, ko smo ekipa, imamo znanje, sledi še strategija in delo na dnevni ravni. Rezultati so tako neizbežni in za njimi 100 % stojimo.

Agencijo Pakt vodita v tandemu – bi rekla, da je to izziv ali priložnost?

Rok: Bi rekel, da kar oboje. Seveda je na tak način na trenutke lažje voditi agencijo in se soočati z izzivi, saj imaš vedno na voljo drugo mnenje in oporo. Ob tem imava zaenkrat tudi enotno vizijo za naprej, zato ne prihaja velikokrat do nesoglasij. Vse skušava reševati s pogovorom, ko dava vse karte na mizo in sediva toliko časa, da se na koncu strinjava s sklepi [smeh].

Matej: Verjamem, da je najin tandem res nekaj unikatnega, kot tudi najino prijateljstvo. Kar dela unikatno tudi agencijo. Zavedam se, da je rast tako še veliko hitrejša, dejanja so bolj premišljena, izzivi pa bolj lahkotni. Prihodnost je skladna [smeh].

Ste korona krizo v agenciji zelo občutili in kakšen je vaš recept za uspešno krmarjenje skozi turbulentne čase?

Rok: Koronavirus in zaprtja so se pričela ravno v trenutku, ko smo dobro štartali z agencijo. Zato težko ocenim, kaj je to pomenilo za nas, res pa je, da smo v tistem času res težko pridobivali nove stranke. To je seveda povezano tudi s samim štartom in neprepoznavnostjo na trgu. Po drugi strani pa smo imeli dovolj razumevanja in podpore pri naših tesnih partnerjih, kar nam je olajšalo, da smo prebrodili to obdobje.

Matej: Zares kočljiva situacija: ko odpreš novo marketinško agencijo in se ves svet zapre. Pa vendar smo se soočili z izzivi in ne samo preživeli ampak izstopili iz krize z rastjo in odličnimi rezultati na vseh področjih (tudi pri naših strankah).

S čim bi rekla, da pri svojih naročnikih pridobite zaupanje, da ostanejo in z vami rastejo in razvijajo svoj marketing?

Rok: Nekaj časa zaupanje lahko vzdržujemo z deljenjem znanja in z dostopnostjo. Vedno pa pride trenutek, ko svoje povedo rezultati. Pa tu ne govorim le o čistem “performancu”, ko gledamo zgolj številke, ampak tudi o dolgoročnih vplivih brandinga, optimizacije, celostne podobe itd. Torej tistega, kar se težko izmeri, je pa za podjetje lahko neprecenljive vrednosti.

Matej: Vse naše znanje, odlična ekipa in izkušnje nimajo vpliva, če stranka najprej ne zaupa sebi, svoji viziji in lastnemu uspehu. Kakšna je mentaliteta? Vse to hitro opazimo že na prvih sestankih in izbiramo podjetja, ki vedo kaj hočejo, v obratnem primeru s podjetjem raje ne sodelujemo. Tako držimo dobro razmerje s podjetji, ki ostajajo z nami, nam zaupajo ter s katerimi skupaj rastemo.

Ob vzponih v poslovnem svetu vedno pridejo tudi padci. O neuspehih Slovenci ne govorimo radi, a ravno ti so največje priložnosti, da se naučimo novih stvari. Kateri so bili vaši največji oz. kaj ste se iz njih naučili?

Rok: Morda bi namesto “neuspeh” bilo bolje vstaviti besedo “izkušnje”. Tako namreč vidim razvoj vsakega mladega podjetnika. Mislim, da smo tudi koncept startup podjetij napačno razumeli. Previsoka pričakovanja in uspešne zgodbe, ki jih gledamo na družbenih omrežjih, to podobo le še dodatno izkrivljajo. V resnici je v večini primerov pred kakršnimkoli uspehom kopica propadlih idej in neštetih ur, ki jih investiraš v nekaj, v kar sicer verjameš, a nimaš nobenega zagotovila, da bo uspelo. Za seboj imava vsak posebej kar nekaj neuspelih projektov, iz katerih pa vem, da sva se veliko naučila.

Matej: Moj neuspeh oz. napačno mišljenje bi lahko definiral kot nekaj, česar včasih nisem popolnoma razumel. Človek & Čas. Vsak dan generiramo na milijarde idej, pa vendar jih večino ostane le v naših mislih. Ideja sama po sebi ni vredna nič, dokler je ne začnemo realizirati. Prvi pomemben člen je, človek. Vse je odvisno od človeka in ko se pogovarjamo o vrednosti ideje, moremo najprej pogledati, kdo stoji za to idejo, kakšne so njegove izkušnje, znanja, vizije, sposobnosti in povezave. Tukaj sloni resnična vrednost. Drug pomemben člen pa je, čas. Včasih sem mislil, da lahko spreminjamo svet iz danes na jutri, pa vendar moramo dati času čas. Idejam pustiti da (do)zorijo, razumeti, da bo razvoj ideje terjal večino našega časa (naslednjih nekaj let) in da uspeh pride šele takrat, ko drugi zaupajo v tvojo idejo, za kar je potrebno veliko časa.

Agencija Pakt: “Sodelovanje z naročniki začnemo pri odnosih. Želimo, da naša agencija deluje “interno”, kot da smo del podjetja naročnikov.”

Vajin največji podjetniški ‘AHA’ moment? Glede poslovne ideje, rešitve izziva ali novega pogleda na situacijo?

Rok: Kar se mene tiče, sem imel morda te momente pri preteklih projektih, ki pa se nato niso izšli po mojih željah [smeh]. Ideja o štartu agencije pa se je vame vselila zelo naravno, kot nek logični “next step” na poti. Zato tudi ne doživljam veliko evforičnih trenutkov, z jasno vizijo le delam kljukice [smeh].

Matej: Ni AHA momentov, razen če dobiš na loteriji. Ni magične palčke ali instant rešitve za doseganje uspeha, življenje je veliko bolj realno in logično … Vsak dan znova in znova, reševanje problema za problemom. »Kamen na kamen palača, zrno na zrno pogača«.

Kaj bi sporočila podjetnikom, ki šele začenjajo svojo podjetniško pot?

Rok: Mislim da se v našem okolju še premalo spodbuja podjetništvo in ta način razmišljanja. Jaz bi celo priporočal vsem mladim, da se na določeni točki odločijo za realizacijo lastne ideje. Izkušnje bodo zagotovo neprecenljive, morda bodo tudi drugače gledali na delovanje podjetij in lažje razumeli delovanje trga. Zgodbe o uspehu čez noč so redke, zato bi bil moj glavni nasvet – vztrajajte, a ne brezglavo [smeh].

Matej: Oglasite se v agenciji Pakt, z veseljem spijemo kavo, podelimo mnenja in znanje. Če boste res prepričljivi, se lahko zmenimo tudi za mentorstvo ali celo za skupno sodelovanje.

Avtorica: Maja Šter

 

Tagi