Kako si povečati bazo e-naslovov?

Gradnja baze e-naslovov je pomembna za ogrevanje vaših kontaktov, da se počasi spremenijo v kupce. Še posebej to postaja pomembno v času, ko se napoveduje zaton uporabe piškotkov, ki so nam do sedaj omogočali večino marketinških aktivnosti. V letu 2024 naj bi piškotki tretjih oseb – ki so v zadnjih dveh desetletjih poganjali ekonomijo spletnega oglaševanja – kmalu postali zgodovina. Podatki kažejo, da blagovne znamke že povečujejo izdatke za gradnjo e-mail baz, saj bodo te najbolj učinkovito orodje za direkten digitalni marketing.

Kako bomo nagovarjali potencialne kupce v času po zatonu piškotkov?

Zakaj je e-mail marketing pomemben?

Nekatere raziskave kažejo, da ima e-mail marketing največji ROI (return on investment) med vsemi marketinškimi prijemi. Govora je o skoraj 40 dolarjih izkupička na en porabljen dolar. Dejansko pa profit ni vse – elektronska pošta je nekaj, na kar so vse generacije že precej dobro navajene, in po nekaterih podatkih svoje poštne predale posameznik preveri celo 20-krat na dan. Komunikacija preko e-pošte je osebna in ljudem blizu, zato je logično, da deluje. Tretja lastnost e-mail marketinga pa je cena. Pošiljanje e-poštnih sporočil je v primerjavi z oglasi ali navadno pošto izjemno poceni. Si predstavljate, koliko bi stala priprava 30.000 letakov in njihova distribucija? In to naj bi počeli vsak teden? Če lahko z e-pošto poceni in učinkovito pripravite potencialne kupce do nakupa, potem je čas, da se  lotite zbiranja naslovov.

Ne pošiljajte pošte “na roke”

Pošiljanje velike količine e-pošte bo vaš poštni ponudnik hitro prepoznal kot neželeno pošto. Taka sporočila letijo v spam (neželeno pošto), vam pa lahko hitro blokirajo račun. Če do tega ne pride, pa tudi od samega pošiljanja ne boste imeli kaj dosti, saj ne boste vedeli, koliko sporočil je odprtih, kdo je najbolj zagret za vašo ponudbo in kdo je kliknil na povezavo, ki ste jo poslali. Zato se za pošiljanje masovne e-pošte uporablja specializirane programe, ki vse to omogočajo – in še več.

Ko preverjate ponudbo, kaj določen ponudnik omogoča, imejte v mislih funkcije, ki vam utegnejo priti prav:

  • preprostost uporabe
  • cena naročnine
  • integracija vašega CRM programa
  • napredne funkcije, kot je ustvarjanje pristajalnih strani
  • A/B testiranje
  • mobila optimizacija
  • analitika
  • integracija socialnih medijev
  • trening in podpora

Ko preverjate ponudbo, kaj določen ponudnik avtomatiziranega pošiljanja e- pošte omogoča, imejte v mislih funkcije, ki vam utegnejo priti prav.

Zakaj zgraditi kakovostno bazo naslovov?

Obstaja več načinov, kako priti do baze e-naslovov. Je pa pri tem pomembnejše, da najdete podatke ljudi, ki jih vaša ponudba dejansko zanima, kot pa da imate ogromno bazo naključnih ljudi in podjetij, ki jih vaša ponudba ne gane.

Druga stvar pri bazi je segmentacija. Niso namreč vsi ljudje v vaši bazi enaki. Vsak med njimi ima specifične potrebe, nahaja se v povsem drugi nakupni fazi in še kup drugih lastnosti je,  po katerih lahko oblikujete skupine, ki jim boste pošiljali enaka sporočila. Segmentacijo lahko preprosto naredite po 2 kriterijih: kdo so in kaj so naredili. Oblikujete lahko skupine glede na starost, spol, dohodke ali lokacijo. Dodatno pa jih razdelite glede na to, kaj počnejo na vaši spletni strani – so prvič prišli na stran, so si pogledali določen izdelek, so si prenesli kakšno brošuro in tako naprej. Tako lahko nekomu, ki vas prvič obišče, pošljete sporočilo, ki bo vaše podjetje predstavilo z nekimi osnovnimi informacijami, tisti, ki pa je prenesel brošuro, lahko dobi sporočilo z detajli tega izdelka. 

Kje dobiti e-naslove?

Priti do osebnih podatkov ni preprosto. Dobite jih lahko le tako, da vam jih nekdo da prostovoljno in s hkrati strinja, da te podatke uporabljate za promocijske namene. Vse to ureja GDPR ali ZVOP-2. Pri pridobivanju naslovov in pošiljanju sporočil se je treba teh pravil natančno držati. Tukaj pa je nekaj idej, kako do prvih kontaktov:

  • Brezplačni vzorci, preizkusi in brošure: ko ugotovite, kdo je vaš idealni kupec in česa si najbolj želi, mu lahko ponudite nekaj brezplačnega v zameno za njegove osebne podatke in e-naslov.
  • Nagradne igre: te lahko izvajate na socialnih omrežjih ali na posebnih pristajalnih straneh, kjer v zameno za e-naslov pripravite žrebanje ali tekmovanje. Pri tem morate biti pozorni, da delujete v skladu s pravili konkretnega omrežja, prav tako pa tudi z lokalno zakonodajo, ki se tiče organizacije in izvedbe nagradne igre in seveda tudi davčnih obveznosti.
  • Plug-in orodja za spletno stran: pojavna okna z obrazci se lahko pojavijo, ko obiskovalec strani premakne miško na določeno mesto, ko prebere polovico bloga ali ko hoče zapreti stran.
  • Postavite CTA gumbe na prave lokacije: povabilo, da se obiskovalci strani naročijo na e-novice naj bo postavljeno strateško – na mesta, kjer je razvidno, da nekoga nekaj zelo zanima. Če si nekdo že tretjih ogleduje isti izdelek, potem ga mogoče zanima več o njem. Prijava na novice lahko sledi objavi na družbenih omrežjih. Če je nekomu všeč vaša objava, je zelo verjetno, da si želi več podobnih vsebin. 

Povzemimo

Digitalni marketing vse bolj sloni na e-mail marketingu. To je zelo oseben način ogrevanja potencialnih kupcev za nakup. Zato je pomembno zgraditi dobra bazo. Ta naj bo raje sestavljena iz manjšega števila oseb, ki jih vaš ponudba res zanima, namesto večjega števila zainteresiranih, ki vam le jemljejo čas in prostor. E-naslove je mogoče dobiti na različne načine, vedno pa imejte v mislih, da morate pri tem upoštevati GDPR pravila. Če imate vse urejeno, lahko z rednim in segmentiranim pošiljanjem dosežete ljudi v ravno pravem trenutku, da se ogrejejo in na koncu odločijo za vas. Celoten postopek pa lahko vedno za vas prevzame Agencija Pakt in poskrbi, da vaš digitalni marketing dobi nov zagon.

 

Tagi