Jan Rode, podjetje Rodex: Na prvo mesto postavljamo zadovoljstvo kupcev

Tradicija, prijaznost in ustrežljivost,” je bil takojšen odgovor Jana Rodeta, ki skupaj z očetom Alešom Rodetom vodi družinsko podjetje Rodex iz Radomelj, ko smo ga vprašali, katere so ključne vrednote podjetja. Podjetje Rodex je eden večjih centrov Peugeot v Sloveniji, ki se s popravilom in servisiranjem vozil Peugeot ukvarjajo že štiri desetletja. O vodenju podjetja, uspehih in izzivih na poti smo se pogovarjali z Janom.

Vaše podjetje Rodex iz Radomelj je bilo že večkrat nagrajeno, ob tem že trikrat za najboljšega Peugeot koncesionarja. Kaj vam ta nagrada pomeni in zakaj je pomembna?

Vsaka nagrada je seveda dobrodošla in težko zaslužena. V podjetju nam to predstavlja potrditev oziroma dokazilo, da delamo dobro ter da še naprej opravljamo storitve kot smo jih do sedaj, na visokem nivoju in kvalitetno. Pri tem stranko vedno postavljamo na prvo mesto. Nagrada predstavlja tudi motivacijo za nadaljnjo delo in seveda izziv, da ostanemo vsaj na takšnem nivoju oziroma še boljši.

Gre za družinsko podjetje, ki se s popravili vozil Peugeot ukvarja že 40 let. Bi rekli, da družinski način vodenja podjetja ustvarja priložnosti ali izzive?

Lahko rečemo da oboje, vendar vedno poskušamo vsak izziv spremeniti v priložnost. Pri družinskem podjetništvu je vključenih več različnih generacij, kar pomeni, da ima vsaka generacija svoj pogled na nastale situacije. To nam občasno predstavlja izziv, a obenem tudi priložnost, saj ima vsaka generacija svoja znanja in izkušnje, predvsem pa svoj način razmišljanja. Kljub dolgoletnim izkušnjam je ključno, da podjetje sledi novostim na trgu na vseh področjih, zato se trudimo pri poslovanju ves čas združevati dolgoletne izkušnje ter hkrati »mlade« ideje.

Jan in Aleš Rode – sin in oče, ki vodita družinsko podjetje Rodex iz Radomelj

V času korona krize avtomobilska branža trpi zaradi neizdobavljenih sestavnih delov, prav tako so težave z zalogami vozil. Istočasno rastejo cene rabljenih vozil. Kako globalni trendi in epidemija vplivajo na poslovanje, kako se s tem soočate?

Korona kriza je kar velik izziv za nas in za celo avtomobilsko industrijo. Pomanjkanje sestavnih delov je pripeljalo do daljših dobavnih rokov novih vozil in predvsem manjše zaloge le-teh. Pri rabljenih vozilih je zadeva dokaj podobna; zaradi manjšega števila proizvedenih novih vozil je posledično na trgu manj rabljenih vozil. Cene rabljenih vozil so šle tako rečeno v nebo, nekatere cene modelov so celo višje od cene novih vozil. Vsaj kar se tiče servisiranja se na srečo ne soočamo s pomanjkanjem materiala in le-to poteka nemoteno.

Ker se razmere spreminjajo praktično iz dneva v dan, se kar se da prilagodljivo soočamo tudi z nastalimi situacijami. Delamo seveda vse, kar je v naši moči, da pridobimo kakšna dodatna nova vozila za zalogo in seveda čim prej uredimo dobavo že naročenih vozil za končne kupce.

S čim bi rekli, da v vašem centru Peugeot pridobite zaupanje strank, ki se vračajo?

Zaupanje se razvija skozi leta, ko s strankami gradiš dober odnos oziroma lahko rečemo že prijateljski odnos. Za zaupanje je tako kot na osebnih področjih pomembna korektnost, prijaznost in spoštljivost, predvsem pa ustrežljivost ter prilagodljivost stranki in njenim potrebam ter željam. Z našim visoko usposobljenim kadrom z znanjem in veseljem svetujemo stranki in se ji ob obisku strokovno in predano posvetimo, kar seveda stranke tudi opazijo in jim to veliko pomeni. Z vsem tem si poskušamo pridobiti zaupanje stranke in ga tudi ohraniti skozi nadaljnja srečanja.

O neuspehih Slovencih ne govorimo radi, a ravno ti so pogosto največje priložnosti. Kaj ste se vi naučili iz svojih na svoji poslovni poti?

Neuspehi so sestavni del podjetništva, katerim se ni mogoče izogniti, lahko pa se od njih veliko naučimo. Pri vseh neuspehih je najbolj pomembno, da smo vztrajni in nas to ne ustavi na poti do našega zastavljenega cilja. Pomembno je, da si postavljamo kratkoročne, dosegljive cilje, na poti do njih pa posegamo po veliki meri inovativnosti. Zavedati se moramo namreč, da je trg danes že nasičen s produkti vseh vrst ter da je konkurenca res ogromna, zato je toliko bolj pomembno, da najdemo svojo »prednost« oz. lastnost, v kateri se razlikujemo od ostalih ponudnikov, in na tem vsakodnevno tudi gradimo.

Odločilna poteza, ki je vašo pot spremenila v zgodbo o uspehu oz. vaš največji podjetniški “AHA” moment?

V vsej zgodovini bi izpostavil dva glavna trenutka. Prvi je, ko je padla odločitev, da bomo postali pooblaščeni prodajalec in serviser vozil Peugeot, drugi pa 25 let nazaj z odločitvijo, da se postavi novo poslopje, v katerem danes izvajamo prodaja in servis vozil. 

Kaj bi sporočili podjetnikom, ki šele začenjajo podjetniško pot?

Nobeni začetki niso lahki, gotovo boste naleteli na ovire in padce na svoji poslovni poti. 

Poleg zastavljeni dolgoročnih ciljev so velikokrat celo bolj pomembni kratkoročni, ki vam bodo v takšnih trenutkih dajali moč in voljo za nadaljevanje. Zato je pomembno, da delate korak po korak in da ste pri svojem delu vztrajni ter da ga opravljate s srcem, saj vam bo tako vse skupaj veliko lažje in bo eno samo veselje. Nikoli pa ne pozabite na zadovoljstvo kupcev – naj vam bo to pri vašem poslovanju vedno na prvem mestu.

Avtorica: Maja Šter

 

Tagi