Raziskave so pokazale, da se vozila premium znamk amortizirajo najhitreje
Ko nov avtomobil odpeljete iz prodajnega salona, takoj izgubi dober odstotek maloprodajne cene. Medtem ko se vrednost vozila sčasoma še naprej zmanjšuje, nekaterim blagovnim znamkam pade vrednost bolj kot drugim.
Avtomobilski strokovnjaki pri podjetju carVertical so opravili raziskavo in analizirali več kot 72 milijonov podatkovnih enot v obdobju med 2019 in 2022 v Evropi, ZDA in Avstraliji, da bi ugotovili, katere avtomobilske znamke izgubijo največjo vrednost. Tukaj povzemamo ključne ugotovitve:
Porsche ohranja najboljšo vrednost
Porsche (–64,4 %), Jeep (–84,4 %) in MINI (–85,5 %) so 3 blagovne znamke, ki najmanj zgubijo na vrednosti, saj se najvišji znesek njihove vrednosti ohrani, ko se najnižja tržna vrednost avtomobila odbije od njegove začetne cene. Tako recimo Porsche z leti izgubi le 64,4 % svoje vrednosti, Lexus pa 89,9 % svoje vrednosti.
»Medtem ko Porsche proizvaja športne avtomobile, so njegovi modeli dovolj praktični za vsakodnevno vožnjo. Model 911 je verjetno eden najbolj ikoničnih avtomobilov v avtomobilski zgodovini, ki ima široko bazo oboževalcev. Zato ni presenetljivo, da povpraševanje po njem presega ponudbo. Porschejevi avtomobili so zanesljivi, vzdržljivi in imajo prepoznaven videz, ki privablja kupce,« pojasnjuje Matas Buzelis iz podjetja carVertical.
Med vozila z visoko preostalo vrednostjo se uvršča tudi več drugih tradicionalnih blagovnih znamk, kot sta Hyundai in Toyota. Ta vozila so cenovno ugodnejša in imajo običajno nižje stroške vzdrževanja, zaradi česar so bolj priljubljena med kupci rabljenih avtomobilov.
Medtem ko nekatere blagovne znamke premium razreda, kot so Jaguar, Land Rover in Lexus, ponavadi manj izgubijo na vrednosti, to ne drži vedno.
Številne avtomobilske znamke v premium razredu izgubijo večjo vrednost v primerjavi s cenejšimi blagovnimi znamkami iz istega razreda
Kot je razvidno iz grafa, se Chrysler, Audi in Seat uvrščajo med avtomobilske blagovne znamke z največjim padcem vrednosti iz leta v leto. Največja amortizacija novega Chryslerja se na primer sčasoma zmanjša na –96,8 % (v povprečju v 25 letih), zaradi česar je to blagovna znamka, ki izgubi večino svoje tržne vrednosti. Pravzaprav je približno polovica blagovnih znamk, ki so na slabem koncu te lestvice amortizacije avtomobilov, v premium razredu. Čeprav imajo potrošniki radi blagovne znamke Infiniti, BMW in Volvo, se njihova vrednost sčasoma bistveno znižuje.
Za primerjavo naj navedemo, da avtomobili blagovne znamke Toyota dosežejo najnižjo vrednost pri starosti 19 let, medtem ko BMW doseže to raven pri 21 letih. Kljub temu vozila blagovne znamke Toyota izgubijo približno 88,7 % svoje vrednosti, medtem ko se blagovni znamki BMW vrednost zniža za –93,8 %. Kateri dejavniki privedejo do teh razlik?
»BMW in druge blagovne znamke luksuznih avtomobilov se običajno odlikujejo po značilnostih in tehnoloških izboljšavah, ki jih kupci rabljenih avtomobilov ne cenijo. Če si lahko privoščite novo vozilo znamke BMW, Mercedes-Benz ali Land Rover, verjetno želite imeti razkošje in novosti, ki jih lahko dobite za to ceno. Oseba, ki išče rabljen avtomobil, pa daje prednost ceni in stroškom vzdrževanja pred vsemi nepotrebnimi funkcijami. Zato je rabljena Toyota za številne stranke privlačnejša od vozila znamke BMW,« pravi M. Buzelis.
Lastniki Audija (–96,2 %), Seata (–95,8 %) in Škode (–95 %) tudi ne bi smeli pričakovati dobre ponudbe pri prodaji svojih starih vozil.
Rabljeni avtomobili dosežejo najnižjo vrednost v različnih fazah
Po podatkih raziskave, opravljene pri podjetju carVertical, je povprečna starost vozil z najnižjo vrednostjo 20–23 let. Vendar pa različne avtomobilske blagovne znamke dosežejo najnižjo vrednost v različnih fazah.
Vozila blagovne znamke Porsche in MINI, ki dosežejo starost 15 let, stanejo najmanj. Ko dosežejo to starostno mejo, začne njihova vrednost ponovno rasti. Dobro ohranjeni modeli so lahko dragocena naložba. Isuzu, Suzuki, Kia in Dacia se nahajajo na nasprotni strani spektra – dno dosežejo pri starosti 30 let.
Vrednost modela avtomobila, ki se šteje za redkega, lahko sčasoma znatno naraste. V 90. letih je BMW izdelal zgolj 891 enot modela M5 E34 Touring. Od tega jih je 20 imelo posebno ime – Elekta – in so bili proizvedeni za italijanski trg. Ti modeli karavanov, ki jih poganja 3,8-litrski motor z zmogljivostjo 335 konjskih moči, pa so bili opremljeni s posebno notranjo opremo in barvo. Iskanje rabljenega vozila Elekta je danes kot iskanje igle v senu. Ljubitelji avtomobilov bi morali biti pripravljeni odšteti najmanj 100.000 USD za parkiranje tega konjička v svoji garaži.
Medtem ko bo običajen avtomobil čez 20–30 let najverjetneje končal na odlagališču, lahko Porsche ali Jaguar s preverjeno servisno knjižico in brezhibno zgodovino sčasoma postane še bolj dragocen.
Raziskavo je opravilo podjetje carVertical