Pomen in koristi nenasilne komunikacije

V zahtevnem tempu življenja doživljamo obremenilne situacije na mnogih področjih in če se predolgo ponavljajo, je normalno, da se srečujemo z različnimi duševnimi stiskami. Izkušnje kažejo, da je za duševno zdravje izjemno pomembno, da stisk ne držimo v sebi, ampak se povežemo in stiske zaupamo drugim.

Društvo Zaupni telefon Samarijan je humanitarna organizacija, ki na številki 116 123 (na kateri deluje tudi društvo Sopotnik) že 28 let zagotavlja 24 urno dosegljivost brezplačne telefonske linije ljudem v stiski, vse dni v letu. Bistvo našega načina dela je v poslušanju. Ljudje, ki imajo različne stiske, bolečine ali težave, te lahko zaupajo nekomu, ki je pripravljen prisluhniti. Vseskozi imamo veliko klicev, v letu 2024 smo jih imeli več kot 22.400, povprečno 22 ur pogovorov dnevno. Zato smo prepričani, da naša družba res potrebuje takšno možnost pomoči. Plemenito delo izvajajo usposobljeni prostovoljci, ki so duša našega društva. Trenutno jih je aktivnih 193 in izjemno je doživeti pozitivno energijo, ki jo delijo.

Boljše počutje in razbremenitev

Ljudje težko spregovorimo o stiskah in na žalost je mnoge še vedno sram deliti z drugimi lastno slabše počutje oz. priznati, da imajo težave. Zadrževanje stisk v sebi je škodljivo in duševne stiske nikakor ne bi smele biti tabu, saj se lahko zgodijo vsem nam. Pogosti razlogi za stisko so osamljenost, življenje z boleznijo/invalidnostjo, težave v odnosih ali službi, nesreče … Zaupni telefon zagotavlja anonimnost tako klicalcev kot prostovoljcev, ki sprejmejo klic. V praksi se pokaže, da je anonimnost veliki večini klicalcev v pomoč in mnogi lažje zaupajo težave neznani osebi.

Na zaupnem telefonu se posvetimo klicalcu, poslušamo, sprejemamo in smo v oporo. Klicalca pričaka prijazen glas in občutek človeške topline je lahko v pomoč, ko smo v stiski. Izkušnje kažejo, da je tak način dela zelo uspešen in da ljudje v stiskah potrebujejo tak način pogovora. Poslušanje in pogovor omogočata, da se po nekem času klicalec lahko razbremeni in počuti bolje. Marsikoga, ki ne pozna takšnega načina dela (ali pa v bližini nima ljudi, ki bi res poslušali) bi presenetilo, kako je poslušanje lahko v pomoč.

Vabilo na usposabljanje za nove prostovoljce

Društvo Zaupni telefon Samarijan v mesecu frebruarju v Ljubljani organizira usposabljanje za nove prostovoljce, ki je pogoj za delo na telefonu in ki bodo na voljo na telefonu za klic v stiski. Za več o prijavi vabljeni na spletno stran www.telefon-samarijan.si. Iskren človeški stik med klicalcem in prostovoljcem je nekaj lepega in posebnega.Mnogi prostovoljci pri nas delajo več kot 15-20 let. Dobro se počutimo če s poslušanjem pomagamo klicalcem in mnogi klicalci so hvaležni prostovoljcem.

Zaupni telefon za klic v duševni stiski pomembno prispeva k blaženju socialnih stisk, število klicev pa dokazuje, da v družbi obstaja potreba po telefonu za pomoč v duševni stiski, saj nudi dragoceno oporo ranljivejši populaciji. V društvu obstaja velika povezanost in vsi novi prostovoljci bodo zelo dobrodošli.

Zaupni telefon za klic duševni stiski je certificiran, javni socialnovarstveni program. Sofinancirani smo s strani Ministrstva za delo družino, socialne zadeve in enake možnosti, FIHO, občin, Telekom pa zagotavlja brezplačnost klica. Na žalost pa obstaja veliko starejših ljudi, ki imajo stiske in bi jim naša storitev lahko pomagala, pa nas ne poznajo. Vsak človek je dragocen in lepo je doživeti spremembo počutja klicalca v stiski.

Avtor: Društvo Zaupni telefon Samarijan

Tagi