Na mengeški obvoznici je začel delovati nov radar

Pred dnevi smo poročali, da je na območju občine Mengeš nameščen nov merilnik hitrosti, ki je že začel začel z delovanjem. Najnaprednejši merilnik hitrosti je na mengeško obvoznico namestil Urad Republike Slovenije za meroslovje. Posebnost tega merilnika je, da združuje dve vrsti merjenja hitrosti: merjenje povprečne hitrosti na odseku in točkovno merjenje hitrosti z uporabo Dopplerjeve radarske antene.

Nov merilnik, imenovan Celeritas MVD 2022, je prvi tovrstni sistem v Sloveniji in velja za tehnološko najnaprednejšega. Prvo uradno overitev so pri Uradu za meroslovje opravili že 6. januarja, zdaj pa je radar pripravljen na uporabo. Sistem omogoča merjenje hitrosti na razdalji 550 metrov, kar omogoča natančno spremljanje hitrosti vozil.

Postavljeni merilnik hitrosti je le preizkusne narave in ga bodo po zaključku testnega obdobja predvidoma marca odstranili. Trenutno gre tudi za edino delujoče sekcijsko merjenje hitrosti v državi.

Kako deluje napredni radar?

Merilnik hitrosti deluje na dva načina:

  1. Merjenje povprečne hitrosti: Sistem uporablja kamere na vstopni in izstopni točki določenega odseka. Kamera na vstopni točki zabeleži čas, ko vozilo vstopi na odsek, medtem ko kamera na izstopni točki primerja čas izstopa. Na podlagi časovnega intervala in dolžine odseka sistem izračuna povprečno hitrost vozila. Če ta presega dovoljeno hitrost, radar zabeleži kršitev.
  2. Točkovno merjenje hitrosti: Dopplerjeva radarska antena meri hitrost vozila v realnem času na določenem mestu. Če voznik na tem območju preseže dovoljeno hitrost, sistem takoj zazna kršitev, posnetek pa se samodejno pošlje v nadzorni center.
Foto: gov.si

Sekcijsko merjenje hitrosti spodbuja voznike k bolj doslednemu upoštevanju prometnih predpisov na celotnem odseku, ne le na točkah merjenja.

Sorodni prispevek:

Občina Mengeš pridobila sodoben merilnik hitrosti za večjo prometno varnost

Tagi