Na AMZS testu 12 otroških koles z 20-palčnimi kolesi. Le četrtina koles prejela oceno dobro

Avto-moto zveza Slovenije je v sodelovanju s partnerskimi evropskimi avtomobilskimi klubi in potrošniškimi organizacijami opravila test 12 otroških koles z 20-palčnimi kolesi različnih cenovnih razredov, pri čemer so bila glavna merila ocenjevanja vožnja, primernost za otroka, varnost in vzdržljivost ter prisotnost škodljivih snovi. Pet dražjih otroških koles je zaradi varnostnih pomanjkljivosti dobilo oceno slabo. Test je tako znova dokazal, da visoka cena ne zagotavlja nujno večje kakovosti. Le četrtina koles je prejela oceno dobro.

20-palčna otroška kolesa so v trgovinah precej iskana, saj z njimi otroci naredijo še korak dlje v smeri odraslosti in neodvisnosti od staršev – nenazadnje je oprema 20-palčnih koles primerljiva z opremo koles za odrasle. Blaž Poženel, odgovorni urednik AMZS Motorevije, v kateri so objavljeni rezultati AMZS testa 12 otroških koles z 20-palčnimi kolesi, je pojasnil: »Nekatera kolesa so opremljena s pravimi terenskimi pnevmatikami, menjalniki z do osmimi prestavami, nastavljivimi blažilniki spredaj in z bogato svetlobno opremo. Velja opozoriti, da takšna oprema ni zastonj, kar se pozna tudi pri ceni koles. Cenovni razpon preskušenih koles sega od 270 do 650 evrov.«

Rezultati AMZS testa: preveč škodljivih snovi v sedežih!

»Pomembna ugotovitev testa, pri katerem so bila štiri glavna ocenjevalna merila vožnja, primernost za otroka, varnost in vzdržljivost ter prisotnost škodljivih snovi, je, da cena ni merilo za kakovost. Oceno dobro – zaslužijo si jo le kolesa z lastnostmi, ki nimajo večjih slabosti, so med 12 preskušenimi kolesi sicer dobila le tri, a med njimi je tudi najcenejše. Štiri kolesa, ki so dobila skupno oceno zadovoljivo, so se izkazala z nekaj izrazitimi slabostmi pri vsaj enem od štirih glavnih ocenjevalnih merilih. Preostalih pet koles, četudi najdražjih oziroma tistih med dražjimi, je dobilo skupno oceno slabo, kar pomeni, da jih v AMZS ne priporočamo.«

Med pomembnimi slabostmi, odkritimi na testu, je prevelika koncentracija škodljivih snovi. Na površini sedežev sedmih koles so namreč strokovnjaki našli policiklične aromatske ogljikovodike (PAH), ki so kancerogeni. Našli so tudi mehčalec DPHD oziroma ftalat za elastičnost plastičnih mas. Čeprav ni prepovedan, svetujemo, da se mu izognemo. Slabo ocenjena kolesa so nepriporočljiva tudi zaradi težav pri zaviranju in tehničnega stanja, kar vpliva na njihovo vzdržljivost.

Otroška kolesa morajo biti drugačna od koles za odrasle

Pri praktičnem preskusu koles, izvedenem na kolesarskem poligonu v sodelovanju z osnovnošolskimi otroki, so strokovnjaki zabeležili še nekaj splošnih ugotovitev. Test je hitro pokazal, da se otroci bolje znajdejo na lažjih kolesih. Otroci so se težje vzpenjali na kolesa z nameščenimi kolesarskimi prtljažniki nad zadnjim kolesom, saj so ti ovirali dvigovanje nog. V večini primerov se otroci niso posluževali uporabe prestav. Pri preizkušanju zaviranja so ugotovili, da je učinkovito zaviranje odvisno od pravilnega položaja zavorne ročice, ki bi se moral prilagoditi otroški roki; podobna ugotovitev je bila tudi pri uporabi nekaterih kolesarskih zvončkov. Kolesa z notranjimi prestavami in nožno zavoro v pestu so se izkazala kot manj primerna za otroke, saj je bilo speljevanje težje. Ugotovili so tudi, da je bočna zaščita verižnikov dobrodošla, saj ščiti verižnike pri prevračanju kolesa, s protidrsno površino zaščitena pedala pa preprečujejo zdrs stopala.

AMZS priporočila za starše in uporabnike koles:

  • Ob nakupu naj otrok opravi testno vožnjo, strokovnjak v trgovini pa naj pravilno nastavi kolo glede na velikost otroka.
  • Nekaj prvih voženj naj otrok naredi na prostih in za promet zaprtih površinah.
  • Otrok mora imeti pri kolesarjenju na glavi čelado, pri čemer naj mu bodo z uporabo čelade vzor starši.
  • Preden kolo starejšega otroka predate mlajšemu, ga temeljito preglejte zaradi morebitnih poškodb. Po možnosti naj ta pregled opravi kolesarski serviser.

Avto-moto zveza Slovenije

 

Tagi