Pozimi, tudi ob navidezno lepem vremenu, lahko na strehi polpriklopnika, kabini tovornjaka ali strehi avtobusa nastaneta sneg in led. Za to je dovolj že malo dežja ali visoka vlaga čez dan, skupaj z nizkimi temperaturami ponoči. Vsako leto se na slovenskih cestah zgodijo prometne nesreče, ki jih povzroči led, ki pade s tovornjakov.
Sneg in led kot nevarnost v prometu
Če prevozno podjetje ali voznik ne poskrbi za odstranitev snega in ledu, lahko ledene plošče in sneg padejo z vozil na ceste, kar ogrozi druge udeležence v prometu. Kljub temu, da so padajoči led in sneg znana nevarnost, jim prevozniki še vedno posvečajo premalo pozornosti. Plošče snega in ledu so lahko velike, njihova hitrost ob padcu pa se poveča zaradi hitrosti vozil, kar lahko povzroči resne poškodbe, materialno škodo ali celo smrtne nesreče.
Sneg in led, ki se nabirata na vozilih, sta na prvi pogled neškodljiva, vendar predstavljata resno tveganje. Ko sneg ali led padeta s strehe vozila na cesto, lahko pride do številnih neprijetnosti:
- Poslabšana vidljivost: Sneg, ki se odpihne s strehe vozila, lahko močno zmanjša vidljivost drugih voznikov.
- Poškodbe ali materialna škoda: Led, ki pade z vozila, lahko povzroči poškodbe drugim vozilom ali povzročil prometno nesrečo.
Zaradi teh tveganj je nujno, da vozniki tovornih vozil in avtobusov pred vožnjo odstranijo sneg in led s svojih vozil, da bi zagotovili varnost vseh udeležencev v prometu. Odgovornost za to nosijo tako posamezni vozniki kot delodajalci, ki morajo zagotoviti ustrezne pogoje in sredstva za varno odstranjevanje snega in ledu.
Nadzor nad varnostjo v cestnem prometu
Od 17. februarja 2025 Inšpektorat Republike Slovenije za delo (IRSD) izvaja usmerjene nadzore v dejavnosti cestnega prometa. Ti nadzori vključujejo preverjanje, ali so delodajalci ustrezno ocenili tveganja v zvezi z varnim odstranjevanjem snega in ledu s streh in nadgradenj vozil ter kakšne ukrepe so sprejeli za zagotovitev varnosti.
V skladu s 3. alinejo 1. odstavka 17. člena Zakona o varnosti in zdravju pri delu (ZVZD-1) morajo biti v oceni tveganja ustrezno opredeljene nevarnosti, povezane z odstranjevanjem snega in ledu s streh ter nadgradenj tovornih vozil. Nadzorovani subjekti morajo sprejeti učinkovite varnostne ukrepe za zmanjšanje tveganja in zagotovitev varnih delovnih pogojev za svoje zaposlene. Neupoštevanje teh ukrepov lahko vodi v kazni ali sankcije.
Vsak voznik tovornjaka ali avtobusa nosi odgovornost, da pred vožnjo poskrbi za varnost sebe in drugih. Odstranjevanje snega in ledu ni le previdnostni ukrep, temveč nujna obveznost, ki lahko prepreči nesreče in reši življenja. Prevozniki in vozniki morajo dosledno ravnati v skladu z varnostnimi predpisi, da bi zagotovili varno in brezskrbno vožnjo na slovenskih cestah.
Vir: gov.si