Kako preprečiti digitalne napade?
Posodabljajmo napravo ter pazimo pri pravicah za dostopnost
V zadnjem času banke in hranilnice opažajo naraščanje števila digitalnih napadov na mobilne telefone, katerih namen je zloraba mobilnih bančnih aplikacij. Prevaranti oškodovance prepričajo, da na mobitel namestijo programsko opremo za oddaljeni dostop, ki jim potem omogoča nakazilo sredstev z bančnega računa žrtev.
Iz Združenja bank Slovenije so sporočili, da se digitalni napadi navadno začnejo s telefonskim klicem osebe, ki trdi, da je strokovnjak iz finančnega oddelka banke. Oškodovancu povedo, da imajo sredstva v kripto denarnici, le ta pa je potrebno odkleniti, preden se lahko nakažejo na račun. Prevaranti navadno zahtevajo, da žrtev namesti aplikacijo za oddaljen dostop (Anydesk ali TeamViewer), s katero potem dobijo nadzor nad napravo ter izpeljejo nakazilo na svoj račun brez vednosti oškodovanca. Članice Združenja bank Slovenije zato strankam svetujejo, naj redno posodabljajo svoje mobilne naprave in imajo nameščen protivirusni program. Previdnost ne bo odveč tudi pri nameščanju programske opreme z zaupanja vrednih spletnih strani ter pri dodeljevanju pravic za dostopnost. S tem namreč posamezni programi pridobijo pravice za branje vsebine zaslona in izvajanje klikov brez uporabniške interakcije, kar napadalcem omogoča popoln prevzem nad napravo.
Ob tem poudarjajo, da banke ali hranilnice od potrošnikov nikoli ne bodo zahtevale, da vnesejo svoje prijavne podatke ali podatke o karticah v spletne povezave, poslane prek elektronskih ali SMS-sporočil. Opozarjajo, da je to prvi znak prevare. Lani je Združenje bank Slovenije izpeljalo kampanjo Pazi.se, ki je bila namenjena seznanjanju javnosti o digitalni varnosti. Le znanje o tem lahko posledično vodi k uspešnemu boju proti kibernetskemu kriminalu.
Avtor: Doris Bubnjič, Foto: unsplash.com