Je širitev avtoceste med Domžalami in Ljubljano rešitev ali le kratkoročni ukrep?
Vsakodnevno se številni prebivalci Domžal in okoliških krajev vozijo v Ljubljano, pri čemer se na odseku avtoceste med Domžalami in Ljubljano, sploh v jutranjih konicah, soočajo z gostim prometom, ki bolj spominja na polžjo hitrost kot na tekočo vožnjo. Zaradi izrazite prometne obremenitve tega odseka se je Družba za avtoceste v Republiki Slovenij (DARS) že pred časom odločila za širitev avtoceste, kar naj bi izboljšalo pretočnost prometa.
Po poročanju RTV Slovenija je DARS pridobil dovoljenje za prenovo tega avtocestnega odseka, kjer dnevno potuje okoli 60 tisoč vozil. Na tem območju promet pogosto poteka v koloni, z rednimi zastoji. Cilj prenove je izboljšati prometno pretočnost, a strokovnjaki opozarjajo, da zgolj širitev avtoceste ne bo zadostna rešitev.
DARS poudarja, da bodo zastoji po prenovi preteklost, saj bo po rekonstrukciji na voljo dodatni tretji pas. Po načrtih naj bi se dela pričela prihodnje leto. Članica uprave DARS-a, Alenka Muhič, je za RTV Slovenija pojasnila: “Pričakujemo, da bi v prvi polovici prihodnjega leta podpisali pogodbo z izvajalcem, če ne bo pritožb na postopek. Gradbena dela bodo predvidoma trajala dve in pol gradbeni sezoni.”
Kljub optimizmu pa prometni strokovnjak Matej Ogrin opozarja, da širitev avtoceste dolgoročno ne bo zadostovala za reševanje težav z gostim prometom. V slovenski prometni politiki je namreč jasno zapisano, da je širitev avtocest skrajni ukrep, ko so drugi že bili izčrpani. “V resnici drugih ukrepov, v mislih imam predvsem izboljšanje javnega prevoza, še nismo zares začeli uresničevati,” je izpostavil Ogrin.
Širitev avtoceste med Domžalami in Ljubljano bo po ocenah DARS-a stala približno 66 milijonov evrov, brez nepredvidenih del in davka na dodano vrednost. Vprašanje, ki se poraja, je, ali bo ta investicija resnično rešila prometne težave, ali pa bo potreben celovit pristop, da se trajno razbremeni prometno omrežje.
Avtor: Karin Božič Zupančič; Foto: Canva