Goljufi izkoriščajo čustva in zaupanje v družinskem krogu
Povečano število poskusov SMS prevar z lažnim predstavljanjem za družinske člane

Banke in hranilnice, članice Združenja bank Slovenije, opozarjajo na porast prevar, pri katerih goljufi pošiljajo lažna SMS sporočila in se predstavljajo kot družinski člani, najpogosteje kot sin ali hči. Prevaranti običajno trdijo, da so izgubili telefon in da uporabljajo novo številko.
Sporočila pogosto vsebujejo besedila, kot so:
- »Živjo mama, to je moja nova številka.«
- »Mami, izgubil sem telefon, piši mi na novo številko.«
Pošiljatelji žrtve nagovorijo k nadaljnji komunikaciji prek aplikacij, kot so WhatsApp ali Viber, kjer nato prosijo za denarno pomoč. Pogosto navajajo, da so v stiski ali nujni situaciji, s čimer želijo izkoristiti skrb in pripravljenost na pomoč, ki jo starši običajno čutijo do svojih otrok.
Prevara z osebnim pristopom
Glavni cilj tovrstnih prevar je pridobiti denar ali občutljive osebne podatke, kot so podatki o bančnih karticah ali dostopi do spletnega bančništva. Gre za zelo osebno obliko manipulacije, pri kateri goljufi načrtno igrajo na čustveno noto.

Kako ukrepati in se zaščititi?
Združenje bank Slovenije svetuje vsem, da ostanejo previdni in v primeru sumljivih sporočil ukrepajo razumno in preudarno:
- Ne odgovarjajte na sporočila z neznanih številk.
- Vedno preverite verodostojnost pošiljatelja, tako da ga pokličete na znano telefonsko številko.
- Ne posredujte podatkov o bančnih karticah ali drugih občutljivih informacij.
- Ne nakazujte denarja, dokler se stoodstotno ne prepričate, komu ga pošiljate.
Več informacij in konkretne primere tovrstnih prevar najdete na povezavi.
Združenje bank Slovenije vse uporabnike bančnih storitev poziva, da so pri komunikaciji še posebej previdni, predvsem kadar gre za prošnje za denar. Vsako morebitno zlorabo je treba nemudoma prijaviti banki, policiji ali pristojnim organom za kibernetsko varnost.
Ohranimo zaupanje, a ostanimo previdni. Čustva naj nas ne zaslepijo pred prevaro!
Vir: ZBS