Ali je zaviranje ob pogledu na radar smiselno?

Ko voznik opazi radar ali kamero za merjenje hitrosti, instinktivno pritisne na zavoro in zmanjša hitrost. Ali je to dovolj, da se izogne kazni? Vse kaže, da ne, saj različne naprave za merjenje hitrosti zaznavajo prekoračitve na različnih razdaljah, kar pomeni, da lahko radar vašo hitrost zabeleži, še preden ga lahko sploh opazite.

Po poročanju nemške avto-moto revije imajo laserske naprave za merjenje hitrosti v Nemčiji sposobnost zaznavanja prekoračitve hitrosti že na razdalji do 1000 metrov. To pomeni, da lahko nekatere naprave zabeležijo vašo hitrost že precej pred tem, ko sami sploh opazite radar ali kamero.

V Nemčiji poznajo osem različnih modelov radarjev, ki se razlikujejo po razdalji zaznavanja prekoračitve hitrosti. Med njimi so:

  • Multanov MU VR 6FAFB: zazna hitrost na razdalji do 15 metrov.
  • Multanov MU VR 6F: deluje na razdalji od 3 do 40 metrov.
  • Eso ES 1.0: zaznava hitrost do 18 metrov.
  • Eso μP 80: doseže do 25 metrov.
  • LaserPatrol/TraffiPatrol: zajema razdaljo od 30 do 500 metrov.
  • Riegl LR90-235/P: meri hitrost na razdalji od 30 do 500 metrov.
  • Riegl FG21-P: lahko zazna hitrost tudi do 1000 metrov.
  • Traffipax speedoPhot: pokriva do štiri pasove in deluje na razdalji do 45 metrov.

Zato zaviranje, ko opazite radar, ni nujno dovolj, da bi se izognili kazni. Prekoračitev hitrosti je namreč lahko zabeležena že veliko prej. Zato je pomembno, da vozite v skladu z omejitvami hitrosti, ne glede na to, ali se nahajate v Nemčiji, Sloveniji ali kjerkoli drugje. S tem ne le povečate svojo varnost, ampak se tudi izognete morebitnim kaznim.

Vir: slovenskenovice.si

Karin Božič Zupančič; Foto: Karin Božič Zupančič

Tagi