Mobilnost v Domžalah
Na pustni torek 25. februarja 2020, smo v odličen lokal v središču Domžal, imenovan Blunout, povabili tri strokovnjakinje, s katerimi smo se pogovarjali o mobilnosti v občini Domžale. Smart Mobility Slovenija in Klub poslovne odličnosti Domžal in okolice sta se skupaj odločila, da je potrebno odpreti to temo, če nam je mar za okolje in dobro mobilnost v prihodnosti. Skupaj se zavedamo, da nas bo kmalu preplavila pločevina in da bodo naši prelepi parki postali nova parkirišča.
V Sloveniji je kar 1,1 milijonov avtomobilov, kar je zaskrbljujoče. Trenutno v Evropi še vedno velja prepričanje, da je avtomobil prestiž. Ljudje se ocenjujemo po avtomobilih, ne pa po drugih vrednotah. Veseli smo, da generacije, ki prihajajo za nami, že razmišljajo drugače. V svetovnem merilu je lep primer mesto Honk Kong, ki ima 7 milijonov prebivalcev in le 640.000 avtomobilov. To bogato mesto ima najbolj razvit javni prevoz na svetu. Čas je, da se s takih primerov kaj naučimo.
Predsednica Kluba poslovne odličnosti Domžal in okolice Petra Arnež je prepričana, da bi s skupnimi močmi lahko naredili premike tudi v Domžalah in okoliških občinah. Pri lokalni debati so sodelovale Lucija Sajevec, direktorica AMZS in naj mlada managerka 2019, Darja Kocjan, direktorica SŽ – Potniški promet, ter mag. Renata Kosec, podžupanja Občine Domžale.
Lucija je izpostavila: »Slovencem dober avto še vedno veliko pomeni, mlajši se vseeno lotevajo vozniškega dovoljenja kasneje in s precej manj entuziazma kot prej. Pravega stroška avtomobila večina ljudi ne pozna, za manjši avto je ta 0.24 evra na kilometer. Veliko hodim po tujini in tam imajo napreden mobilnostni sistem, ki mi omogoča hiter premik s točke A do točke B.«
Darja je povedala: »Proga Kamnik/Domžale je zelo uspešna, ima 50% rast v zadnjih petih letih. Kmalu pridejo novi vlaki, ki bodo skrajšali pot od Kamnika za 5 minut. Poleg večjega udobja bo na vsakem prostora za 10 koles, 2 invalidska vozička, skiroje in zložljiva kolesa. Prav tako bo na vlaku brezžični internet.« Vlak je odlična hrbtenica za multi-modalnost, kar so potrdili tudi lokalni udeleženci.
Renata nam je predstavila: »Občina se zaveda problematike in išče rešitve. Zavzemamo se za zmanjšanje avtomobilskega prometa v Domžalah. V finančnem planu je že predviden mini-bus, ki bo povezoval okoliške kraje v občini in tako omogočil, da se bodo lahko občani s tovrstnim prevozom pripeljali v Domžale in nato naprej in jim ne bo potrebno v Domžalah pustiti avtomobila. Prav tako se dela na boljši infrastrukturi za kolesa. Želimo si kvalitetno kolesarsko pot, ki bo povezovala Domžale in Ljubljano.« Pri tem je Renata še opozorila na nujnost povezovanja in sodelovanja med različnimi akterji v javnem sektorju.
Petra, ki je dogodek povezovala, je delila svojo prvo izkušnjo z električnim car-sharingom in ustvarila zelo pozitivno vzdušje v debati. Lokalci, ki so bili prisotni na debati, so se strinjali, da se je danes težko odločiti za zamenjavo osebnega avtomobila z javnim prevozom. Vendar si želijo, da bi se v prihodnosti javni prevoz razširil in povezal z različnimi oblikami prevozov. Tako bi bila mobilnost lahko hitrejša, cenejša in učinkovitejša kot je danes.
Vse dame na odru so si bile ob koncu posveta enotne, da so povezovanje, sodelovanje in premiki v prihodnosti več kot potrebni za zadovoljne občane, da bodo čim hitreje, udobneje in na zdrav način prišli od točke A do točke B.
Članice Kluba poslovne odličnosti Domžal in okolice in ekipa Smarty Mobility Slovenia se zahvaljujejo fotografu Rok Majhenič, Studio 55; klubu Blunout ter Cvetličarni Omers, da so podprli dogodek, ki bo podlaga za marsikatero novo debato na tem področju. Želimo si, da bi skupaj pustili pečat v prihodnosti občine Domžale in da bi besede čim hitreje spravili v dejanja.
Avtor: Petra Arnež, Kljub poslovne odličnosti Domžal in okolice; Foto: Rok Majhenič