Županja Lukovice državnemu sekretarju na MJU predstavila administrativne ovire, s katerimi se srečujejo pri svojem delu

Vlada Republike Slovenije se je v torek, 8. marca 2022, mudila na delovnem obisku v Osrednjeslovenski statistični regiji, v njenem severnem delu, kjer so vladni predstavniki obiskali enajst občin. Državni sekretar na Ministrstvu za javno upravo Boštjan Jambrovič je najprej obiskal Občino Komenda, kjer se je srečal z županom Stanislavom Poglajnom, nato pa je obiskal še Občino Lukovica in se srečal z županjo mag. Olgo Vrankar ter občinsko upravo.

V uvodu pogovora je županja mag. Olga Vrankar državnemu sekretarju na MJU Boštjanu Jambroviču predstavila Občino Lukovica in njene glavne značilnosti. Ker je država pristopila k zmanjševanju administrativnih ovir, je županja navedla nekaj teh ovir, s katerimi se še vedno srečujejo pri svojem delu. Izpostavila je delovanje skupne občinske uprave s sedežem v Trzinu in probleme s katerimi se srečujejo pri vsakdanjem delu.

Imajo skupno občinsko upravo šestih občin, vključno z Občino Lukovica, kjer opravljajo skupne naloge medobčinskega redarstva, nadzorstva in inšpekcijskih postopkov, zato v občini Lukovica menijo, da država nameni premalo sredstev za delovanje skupnih občinskih uprav. Enako velja za sedežne občine, ki morajo s svojim kadrom zagotavljati administrativne naloge skupni občinski upravi. Kot je dejala mag. Olga Vrankar, bi bilo pri refundaciji dela sredstev za delovanje skupnega organa potrebno upoštevati tudi različnost struktur skupnih občinskih uprav, ki so se z leti oblikovale v Sloveniji. Sedaj je vse usmerjeno samo na deljenje sredstev  po vsebini oz. pristojnostih, ne pa po velikosti občin vseh ustanoviteljic določenega skupnega organa. Velikost občin namreč pogojuje oblikovanje skupne uprave za vsebinsko izvrševanje nalog. Zato v Občini Lukovica predlagajo, da se pri refundaciji sredstev za delovanje skupnega organa upošteva tudi delovna mesta zaposlenih na sedežnih občinah, ki sedaj skozi povečan obseg del opravljajo dela za skupni organ in niso neposredno sistemizirani pri skupnem organu. Hkrati pa bi želeli, da se taki primeri uredijo preko uslužbenskih razmerij s posebnim institutom.

Državnemu sekretarju so postavili tudi vprašanje, ali vlada, glede na spremenjene razmere in dvig cen energentov ter surovin, razmišlja o spremembi – dvigu mejnih vrednosti pri postopkih javnega naročanja. Ob tem so povedali, da je Občina Lukovica ena izmed tistih občin, ki še ni uspela sprejeti občinski prostorski načrt – OPN kot strateški razvojni in izvedbeni prostorski akt občine. Postopki se vlečejo že od leta 2004, v letu 2018 pa so morali zaradi novih predpisov začeti z novim postopkom. V tem postopku morajo na Občini Lukovica pridobivati mnenja kar 25 nosilcev urejanja prostora, sočasno tudi v postopku CPVO. Zakon sicer natančno določa roke za vsa dejanja v tem postopku, katerih se nekateri nosilci urejanja prostora (NUP) držijo, z nekaterimi pa je sodelovanje zelo oteženo, ker na njihov odziv čakajo tudi več mesecev.  Dolgotrajnost teh postopkov občina pred občani ne more opravičiti. Urejanje prostora pa je ključnega pomena za vsa ostala področja življenja in dela v občini. Osnovni problem prostorskega načrtovanja vidijo v parcialnem načrtovanju, to pomeni ločeno po posameznih področjih, zaradi česar se nemalokrat zgodi, da določenih prostorskih rešitev sploh ni možno uskladiti z vsemi NUP in jih mora občina opustiti, kljub temu, da so zanjo velikega pomena. Medresorsko sodelovanje in oblikovanje skupnih rešitev bi moralo biti vodilo od začetka priprave OPN.

Na področju odmere nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča je neurejena zakonodaja, saj se pri odmeri upošteva Zakon o stavbnih zemljiščih iz leta 1984 in gradbena zakonodaja, ki med seboj nista usklajena. Zato prihaja do različnih tolmačenj v pritožbenih postopkih. Prav tako pa v zadnjih letih dobivamo različna priporočila s strani Ministrstva za okolje in prostor in Ministrstva za finance v zvezi s temi postopki, ki največkrat izpodbijajo določbe veljavnih občinskih predpisov in posledično tudi samo odmero nadomestil. Občina se sooča tudi z dolgotrajnimi postopki, ki potekajo na Finančni upravi RS in Ministrstvu za finance, nanje pa neposrednega vpliva nima, na koncu pa ti postopki zaradi neaktivnega delovanja državnih organov, zastarajo. Pri dodelitvi subvencije tržnih najemnin in doplačilu domske oskrbe pristojni CSD izda odločbo, ki ima retroaktivno veljavnost, zato se občina sooča s problematiko zagotovitve sredstev v ta namen.

Državni sekretar Ministrstva za javno upravo Boštjan Jambrovič je po srečanju v izjavi za javnost izpostavil izčrpen pogled županje in občinske uprave Občine Lukovica, ki so mu ga podali na srečanju. “Dosti tem so odprli, med njimi tudi težave, s katerimi se srečujejo. Omenjene teme bomo obravnavali na sestankih, ki jih imamo skupaj z ministrom za Javno upravo. Zelo sem vesel, da dobimo informacije iz terena, informacije s strani županj in županov. Moram pa poudariti, da so ukrepi, ki so bili sprejeti v času te vlade, omogočili lažje delo občinam, saj so lahko več sredstev namenili v konkretne probleme, ki jih imajo v svojih občinah. Je pa seveda potrebno te teme nadgrajevati. Probleme, ki jih imajo, smo vzeli na znanje in seveda je sedaj to na nas, da skušamo v nadaljevanju reševati težave, s katerimi se srečujejo občine. Tako, da se jim zahvaljujem za izčrpno predstavitev težav, s katerimi se srečujejo pri svojem delu,” je povedal Boštjan Jambrovič.

Avtor: Miro Pivar; Foto, video: Miro Pivar

Tagi