Strokovni delavci OŠ Roje so nova znanja pridobivali po celotni Evropi

Projekt V tebi vidim potencial, poglej!

Osnovna šola Roje je bila uspešna na razpisu projekta Erasmus+ KA112 (sofinanciran s strani EU). Tim strokovnih delavcev je načrtoval mednarodni projekt (mobilnost osebja v splošnem šolskem izobraževanju) z naslovom »V tebi vidim potencial, poglej!«. Projekt poteka že od začetka leta 2025 in bo trajal do konca junija 2026.

Glavni namen projekta je pridobitev novih znanj in kompetenc na področju dviga samopodobe otrok s posebnimi potrebami. Verjamemo, da lahko z mednarodnim sodelovanjem in izobraževanjem izboljšamo pedagoške prakse ter prispevamo k večji samozavesti tako učencev kot tudi strokovnih delavcev.

Pozitivna samopodoba je namreč bistvenega pomena za celostni razvoj in socialno vključenost vseh učencev, še posebej pa učencev s posebnimi potrebami, saj povečuje njihovo motivacijo za učenje, izboljšuje socialne veščine, prispeva k čustveni stabilnosti in večji neodvisnosti. Samozavestni učenci lažje obvladujejo stres, dosegajo boljše akademske rezultate in se uspešneje vključujejo v družbo.

V projektu sodeluje 12 strokovnih delavcev, ki smo se udeležili 17 izobraževanj v tujini, kjer smo spoznavali inovativne pristope in metode dela na področju samopodobe otrok s posebnimi potrebami. Pridobljene izkušnje že vključujemo v vsakodnevno delo z učenci in delimo s sodelavci, s čimer bomo prispevali k širjenju novih in izboljšanju obstoječih pedagoških praks.

Večina potovanj v tujino je že ta nami, saj smo za mobilnost in izobraževanje večinoma izkoristili poletne počitnice. Sama sem se odpravila na Tenerife, kjer smo v skupini s Poljaki, Italijani, Portugalci, Čehi in Slovaki razmišljali o različnih načinih preventive nasilja med učenci in o pomenu čustvene inteligence.

Vanda je v Valenciji spoznavala, kako lahko igranje in ustvarjalne igre vnesemo v vsako učno uro, da naredimo učenje še bolj zabavno. Natalija se je v sončni Lizboni naučila, kako pomembno je povezovanje ritma, gibanja in narave za naše mentalno in čustveno ravnovesje. Anja pa se je odpravila čisto na drugi konec, na Islandijo, kjer so se osredotočili na prepoznavanje stresorjev, tehnike sproščanja in gibalne aktivnosti za krepitev pozornosti pri pouku. Vse to lahko pomembno prispeva k dvigu samopodobe učencev in učiteljev. Istočasno se je Maja na čudovitem portugalskem otoku Madeira posvečala kreativnosti – kako jo prepoznati, spodbujati in uporabiti pri poučevanju. V sosednji Italiji, v Firencah se je Darja izobraževala o pozitivnem razmišljanju in hvaležnosti, Filip pa je spoznaval terapevtsko moč likovne umetnosti in njen pomen pri poučevanju učencev s posebnimi potrebami. Tadeja in Bernarda sta v Valenciji obiskali tečaj osredotočen na učenje z raziskovanjem preko projektnega dela, ki spodbuja aktivno vlogo učencev. Slavko se je na Tenerifih seznanil s konceptom in prakso izkustvenega učenja. Mata pa se je udeležila uspodabljanja, ki je temeljilo na pristopu nenasilne komunikacije. Filip je odšel še na Irsko, kjer je spoznal vrsto novih načinov za povečanje sodelovanja, motivacije in zaupanja v razredu. Osvojil je tudi razumevanje drame kot učnega orodja ter spoznal, kako postati moderator in ne učitelj. Anja in Meta sta se skupaj odpravili v Malago po nova znanja in strategije za spodbujanje dobrega počutja v šolah. Natalija se je v Rimu učila razmeti vlogo glasbe in umetnosti pri razvoju čustvene inteligence in ustvarjalnosti. Do konca šolskega leta pa se bosta na pot odpravili še Maja in Vanda, po nova znanja o različnih digitalnih orodjih, umetni inteligenci in o strategijah njihove uporabe pri šolskem delu.

V nadaljevanju izvajanja projekta nas čaka pomemben del prenosa pridobljenega znanja med ostale sodelavce in lokalno skupnost. Predvideno bomo izvedli različna predavanja, predstavitve in delavnice za sodelavce na šoli, na razlčnih aktivih in sejah učiteljskega zbora. Od začetka šolskega leta na naši šoli poteka nova interesna dejavnost z naslovom V tebi vidim potencial, poglej!, kjer učenci razvijajo samopodobo s pomočjo različnih pristopov, ki smo jih spoznali v tujini. V naslednjem koledarskem letu načrtujemo organizacijo aktivnega popoldneva in delavnic za otroke in mladostnike v Domžalah. Prav tako pa bomo izdali tudi zbornik. Preko anketnega vprašalnika bomo v evalvaciji projekta konkretno preverili vpliv projekta na samopodobo učencev in učiteljev.

Erasmus+ mobilnost ni le priložnost za nova znanja, ampak tudi za izmenjavo izkušenj, krepitev samozavesti in stopanje iz cone udobja. Ko učitelj spoznava nove kulture, širi obzorja in se uči, postane vzor svojim učencem. Šola je s tem projektom postala bolj odprta, inovativna in povezana z evropskim prostorom, kar koristi tudi učencem. Lokalna skupnost pa pridobi bolj izobražene mednarodno usmerjene učitelje, ki lahko s svojim znanjem in izkušnjami prispevajo k razvoju okolja, večji strpnosti in sodelovanju.

Avtor: Katja Strajnar, udeleženka projekta Erasmus+; Foto: arhiv OŠ Roje

Tagi