Po kamniški progi začel voziti nov Stadlerjev potniški vlak

Danes, 15. decembra 2020, ob osmi uri zjutraj, je iz Kamnika proti Ljubljani zapeljal novi potniški vlak Stadler, ki bo sedaj skupaj s starejšo garnituro vlakov povezoval relacijo Ljubljana – Kamnik – Ljubljana. Z vlakom znamke Stadler se je iz Kamnika do Domžal pripeljala delegacija, v kateri sta bila tudi Jernej Vrtovec, minister za infrastrukturo Republike Slovenije in Matej Slapar, župan Občine Kamnik. Stara garnitura vlaka, ki je počakala na novi Stadlerjev vlak na Železniški postaji Domžale, je po prihodu Stadlerjevega novega vlaka odpeljala proti Kamniku.

Do konca leta naj bi po slovenskih železnicah vozili novi vlaki, saj so Slovenske železnice za leto 2020 naročile 52 vlakov, od katerih je 21 enopodnih, 10 dvopodnih električnih ter 21 enopodnih dizelskih vlakov. Po besedah Jerneja Vrtovca, ministra za infrastrukturo je z nakupom novih vlakov storjen pomemben korak k modernizaciji potniškega prometa, kar je eden od najpomembnejših strateških ciljev Ministrstva za infrastrukturo in Slovenske železnice.

Novi vlaki so hitrejši, udobnejši in bolj varni. »Z nakupom novih vlakov se Slovenske železnice modernizirajo, ob tem pa zagotavljajo tudi udobnejšo in hitrejšo vožnjo. Vsi vlaki potnikom ponujajo sodobne rešitve, ki zajemajo vtičnice za elektronske naprave in dostop do brezžičnega omrežja. Predvideno je deset odstotno skrajšanje časa potovanja. Med drugim pri Slovenskih železnicah načrtujejo pogostejše regionalne povezave in manj postankov, kar naj bi povečalo zmogljivost prevoza. Novi vlaki so tako sodobnejši, udobnejši in tudi hitrejši. V prihodnjih letih se bo tako povečala pogostost regionalnih povezav z manj postanki in lokalnih vlakov z večjo zmogljivostjo, večja pa bo tudi udobnost in zanesljivost samega prevoza. Stadlerjev vlak je tudi prostornejši, vsa vrata imajo izvlečno stopnico za lažji vstop, prostore za osebe z omejeno mobilnostjo ter posebne toaletne prostore zanje, najmanj 10 mest za kolesa. Vsi novi vlaki tudi omogočajo sodoben informacijski sistem, imajo vtičnice za polnjenje telefonov in prenosnih računalnikov, avtomatsko klimo …. Opremljeni pa naj bi bili tudi s signalom W-Fi, ki bo omogočil dostopanje do interneta. Sedaj je samo še na občankah in občanih, da se odločijo za odhod na delo v ljubljanski konec z vlaki in avtobusi, avtomobile pa pustijo v Domžalah ali Kamniku,« je dejal minister Vrtovec, preden je odhitel novim izzivom naproti.

Minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec je povedal, da so novi vlaki hitrejši, udobnejši in bolj varni.

Matej Slapar, župan Občine Kamnik pa je za naš portal dejal, da se je rekonstrukcija postaje v Kamniku izvajala na pobudo Občine Kamnik in Ministrstva za infrastrukturo ter na podlagi izdelanega projekta, ki so ga Slovenske železnice naročile pri podjetju Tiring d. o. o., Motnica 11, 1236 Trzin. Na postaji se je izvajala rekonstrukcija tirov, gradnja novega perona ter izgradnja nadstrešnice za potnike, prav tako je peron tudi na novo razsvetljen, in sicer obstoječa zunanja razsvetljava se je zamenjala s sodobnimi LED svetilkami. Nadgradila se je tudi signalna varnost, ki tako omogoča varno vožnjo vlakov.

Župan Občine Kamnik Matej Slapar nam je predstavil investicije v železniško infrastrukturo v občini Kamnik.

»Občina Kamnik tako s številnimi ukrepi spodbuja k trajnostni mobilnosti, saj z njo prispevamo k zmanjšanju prometnih zastojev ter zmanjšanju emisij hrupa in škodljivih vplivov na okolje, h izboljšanju kakovosti življenjskega prostora v urbanem območju in s tem posledično tudi povečujemo prometno varnost. Ne nazadnje pa je pomembno tudi spodbujanje uporabe javnega potniškega prometa za potrebe dnevne mobilnosti za prevoz v urbana središča na delo in v šolo. Pri tem je potrebno poudariti, da so Slovenske železnice in Ministrstvo za infrastrukturo po nekaj letih vložile sredstva tudi v kamniško železniško progo, in tako imamo na območju postajališča Kamnik – Graben, kjer je tudi urejeno novo parkirišče, usmerjeno trajnostno mobilnost, občankam in občanom pa smo omogočili novo in sodobnejše železniško postajališče. Obenem smo poskrbeli tudi za ranljive skupine, starejše in invalide, nova peronska infrastruktura pa tako omogoča bolj kakovostno uporabo in sodobnejši dostop do železniških storitev,« je obrazložil Slapar ter dodal, da je sedaj samo na občankah in občanih in njihovi miselnosti, da namesto svojega prevoza čim več uporabljajo javni potniški promet.

Avtor: Miro Pivar; Foto, video: Miro Pivar

Tagi