Obisk Regionalnega nadzornega centra DARS v Dragomlju

Člani Odbora za prostor in varovanje okolja in Odbora za komunalne zadeve sta skupaj s predstavniki Oddelka za urejanje prostora Občine Domžale dne 11. junija 2024, obiskala Regionalni nadzorni center Direkcije za avtoceste Republike Slovenije v Dragomlju. Uslužbenca nadzornega centra sta predstavila delovanje enote, ki je namenjena upravljanju prometa. V centru deluje tudi enota Direkcije za infrastukturo in Prometno informacijski center za državne ceste.

Med glavne naloge regionalnega nadzornega centra sodijo: nadzor prometa, upravljanje prometa preko portalov, kontrolirano upravljanje s prometnimi podatki, zaznavanje vozil s preveliko težo, prepoznava prevozov nevarnih snovi, obveščanje uporabnikov avtocest in državnih cest o stanju na cestah, podpora pri intervencijah prometnih in drugih nesreč, izvajanje strokovno-razvojnih nadgradenj in obnov, usklajevanje s sosednjimi državami pri povečanih prometnih tokovih iz tujine in številne druge naloge. DARS ima več nadzornih centrov. Dragomeljski spremlja avtocestni obroč okrog Ljubljane, vse do Vodic, Domžal in Brezovice ter celotni krak dolenjske avtoceste, ki vključuje dva daljša predora od 500 metrov in več predorov krajših od 500 metrov, s preko 400 videonadzornimi kamerami in preko 260 SOS napravami ob avtocestah.

Objekt nadzornega centra stoji na nekdanjem območju osnovne šole v Dragomlju, ki je bila porušena, na tem mestu pa zgrajen aktualni objekta Darsa, v katerega so se vselili leta 2006. V prihodnosti bodo objekt v celoti prenovili s sodobno nadzorno tehnološko opremo, prav tako bo vložek v energijsko obnovo stavbe, na streho pa bodo namestili fotovoltaične elemente.

G. Zavasnik in g. Smrdelj sta nam predstavila tudi nekatere nepravilne odzive voznikov, ki povzročajo težave v prometu, kot na primer, če je na portalu pred predorom označena rdeče prekrižana oznaka, ki prepoveduje vožnjo na izbranem voznem pasu ali gre za zmanjšano omejitev hitrosti, je treba le-to upoštevati, saj je opozorilo objavljeno z namenom. V primeru prisilne zaustavitve vozila v predoru, se je potrebno umakniti v predorne niše, ki so praviloma na levi strani smeri vožnje. Še to, če gre za priključevanje na avtocestni priključek po sistemu zadrge, je potrebno vožnjo nadaljevati vse do izteka zadrge.

Na koncu je bila predstavljena tudi aplikacija Promet+, ki si jo lahko vsak uporabnik prenese iz spletne trgovine in namesti na pametni telefon. Omogoča tekoče spremljanje stanja prometa na slovenskih avtocestah, izredno natančno avtokarto in še veliko drugih pomembnih potovalnih informacij.

Avtor: dr. Tomaž Lavrič; Foto: Občina Domžale

Tagi