Kam na poti zložiti različna kolesa?
Električna kolesa postajajo vse bolj priljubljena in pričakovati je, da se bodo vse pogosteje znašla kot »obvezna« prtljaga skupaj s preostalimi kolesi na poti na enodnevne izlete ali daljše poletne oddihe. Ne glede na izbrano destinacijo pa velja pred odhodom na pot posebno pozornost nameniti ne le nalaganju in razvrščanju izbranih koles na zato predvideno mesto, ampak tudi izboru primernega “prtljažnika” zanje. Povedano drugače, pred samo namestitvijo na jekleni konjiček, se je priporočljivo pozanimati tako o lastnostih kakor tudi specifikah posameznih opcij, ki so na voljo in upoštevati posebnosti samih koles, ki jih bomo vzeli s seboj na pot.
V izogib morebitnim zapletom ali nevšečnostim, ki se nam lahko pripetijo med iskanjem primernega prostora zanje v kombinaciji z ostalimi kolesi, smo se po nasvet obrnili k strokovnjakom iz podjetja Rodex d.o.o, ki imajo v času pred prihajajočimi poletnimi počitnicami 30% popust na nosilce za prevoz koles. Vprašali smo jih, na kaj naj bomo še posebej pozorni, ko iščemo in izbiramo najbolj primeren načina prevoza različnih koles, kako naj jih pravilno zlagamo in ali so vsi “prtljažniki” primerni za vse znamke avtomobilov? Vabljeni k branju.
“Pred nakupom ustreznega sistema za prevoz koles se je najbolje s prodajalcem posvetovati glede vaših želja. Tukaj je v prvi vrsti pomembno, kakšno vozilo imate (oblika, višina, opremljenost s kljuko), katero kolo imate (cestno, gorsko, električno ), za koliko koles potrebujete prevoz in kako pogosto jih nameravate prevažati. Ker so električna kolesa težja, zaenkrat še ni primernih nosilcev za na streho. Zato se električna kolesa prevažajo na nosilcih, ki se pritrdijo na vlečno kljuko.”
Avtomobilska in kolesarska industrija uvajata dizajnerske novosti, ob tem pa skušata dodati še opremo, ki bo kar se da uporabna voznikom in kolesarjem. V želji, da bi maksimalno izkoristili in združili prednosti tako enih, kot drugih, ob tem pa sočasno še vključili naše želje in predstave o količini stvari, ki jih potrebujemo in želimo vzeti s seboj na počitnice, se marsikaj postavi pod vprašaj in tukaj pride na plano kreativnost posameznikov. V mislih imam predvsem načine, kako se kolesa »pospravi« in »pritrdi« na prevozna sredstva? Na kaj naj bodo vozniki še posebej pozorni? Katere so prednosti in slabosti različnih nosilcev?
Prednosti strešnih nosilcev za prevoz koles:
- brez težav prevažamo 4 kolesa,
- ohranitev prostornosti prtljažnika in neoviran dostop do prtljažnika tudi ob kolesih na nosilcu.
Slabosti strešnih nosilcev za prevoz koles:
- težja namestitev koles,
- med vožnjo je potrebno paziti na višino (parkirne garaže, nadvozi …),
- vozilo je bolj občutljivo na sunke vetra,
- večja poraba goriva.
Prednosti nosilcev koles za na kljuko:
- enostavna namestitev nosilca in kolesa,
- bolj udobna vožnja,
- poraba goriva se bistveno ne poveča,
- možnost prevoza električnega kolesa.
Slabosti nosilcev koles za na kljuko:
- višja cena, še posebno, če je potrebno montirati vlečno kljuko,
- v primeru dežja bodo kolesa umazana,
- previdnost pri parkiranju – daljše vozilo.
Prednosti nosilcev koles za prtljažna vrata:
- cenovno dostopnejši nosilci,
- poraba goriva se bistveno ne spremeni,
- lažja namestitev zaradi nižje pozicije kot strešni.
Slabosti nosilcev koles za prtljažna vrata:
- nosilec ni primeren za vsa vozila,
- večja obremenitev na vodilih prtljažnih vrta – poškodba ali zlom.
Ali so nosilci za kolesa univerzalni ali so kakšne specifike glede združljivosti?
Nosilec kolesa za na vlečno kljuko ni določen samo za eno znamko vozila, ampak eden paše na vse znamke. Seveda, če imamo vlečno kljuko, kar je pred pogoj. Nosilci se med seboj razlikujejo tudi po dovoljeni obremenitvi. Zelo pomemben podatek je tudi največja obremenitev (električna kolesa imajo običajno preko 20 kg).
Kolikšna je največja teža, ki jo lahko prenese nosilec kolesa za na vlečno kljuko ?
Za primer ima nosilec za 3 kolesa nosilnosti 60kg. Če imamo nosilec za več koles ali manj, se sorazmerno s tem spremeni tudi nosilnost. Zato ni odveč opozorilo, da smo pozorni na težo koles, še posebej pri električnih.
Paziti je treba tudi na dovoljeno obremenitev vlečne kljuke, nosilcev – podatke o tem najdemo v dokumentih, ki smo jih dobili ob nakupu vozila in nosilcev.
Kako je glede hitrosti in pa stabilnosti, v kolikor primerjamo nosilce na vlečni kljuki s strešnimi nosilci? Ali hitrost, količina in pa razporeditev koles vplivajo na njihovo »ustreznost« oziroma večjo ali manjšo primernost? Povedano drugače, kaj naj upoštevamo, ko zbiramo in se odločamo?
Če radi vozimo hitreje, so bolj primerni nosilci za vlečno kljuko, saj je tam manj upora. Kot že rečeno na začetku, je tudi nakladanje kolesa lažje, saj se nam ni potrebno stegovati na streho.
Strešni nosilci imajo omejitev 120 km/h, tukaj je največji problem sam upor koles med vožnjo. To se posledično opazi na porabi in ob stabilnosti vozila. Hitro se nam lahko zgodi, da ob kakšnem sunku vetra občutimo kako nam vozilo zanese.
Kakšne so najpogostejša vprašanja strank in kako je trenutno z dobavljivostjo tako nosilcev za kolesa kolesa za na vlečno kljuko, kakor tudi strešnih nosilcev?
Največkrat se vprašanja navezujejo na postopek namestitve, nosilnost in obremenitev.
Trenutno je dobava nemotena.
Na kaj naj bomo pozorni, ko nalagamo in razlagamo kolesa iz avtomobila?
Pri nameščanju koles na streho vozila naj po možnosti sodelujeta dve osebi, saj za pritrditev prav prideta dodatni dve roki. Pred namestitvijo koles na nosilce, pa preverite ali sta prečni palici trdno pritrjeni na streho vozila oziroma na vzdolžni letvi.
S koles odstranite števce, zračne tlačilke, torbice in košare, ki ustvarjajo dodaten zračni upor in lahko med vožnjo odpadejo.
Pri nosilcih na vlečni kljuki lahko ena oseba samostojno uredi namestitev koles. Pozorni moramo biti, da kolesa pritrdimo s palico in jih s tem fiksiramo.
Je še kaj, kar bi radi sporočili bralcem Domžalca pred začetkom poletne sezone?
Trenutno imamo 30% popust na nosilce za prevoz koles, da bodo dopusti in izleti še bolj preprosti in brez skrbi.
Avtor: Petra Petravič, Foto: Rodex d.o.o