Gradnja mostu na Viru poteka v skladu s terminskim planom – končna izvedba brez stebrov

Avgustovske poplave leta 2023 so na območju Občine Domžale na javni cestni infrastrukturi najbolj prizadele most čez Kamniško Bistrico na Viru. Glede na obseg in stopnjo poškodovanosti je Direkcija RS za infrastrukturo (DRSI) že avgusta 2023 nemudoma pristopila k postavitvi začasnih montažnih mostov, s čimer so razbremenili predvsem tovorni promet na ostalih občinskih cestah. 

Po vzpostavitvi prometnega režima na obeh začasnih mostovih so se pričele aktivnosti za odstranitev poškodovanega mostu. Na njem so bili nameščeni infrastrukturni vodi različnih upravljavcev (JKP Prodnik, Elektro Ljubljana, Telemach in Telekom Slovenije), ki jih je bilo potrebno prestaviti na začasne mostove. Rušitev poškodovanega mostu je potekala marca 2024.

Projektno dokumentacijo za izvedbo novega mostu (PZI), je pripravilo projektantsko podjetje IKB d.o.o., Cesta v Gorice 36, 1000 Ljubljana. Občina Domžale in DRSI sta v vmesnem času sklenili sporazum o sofinanciranju projekta. Občina bo namreč financirala izgradnjo vodovoda ter izvedbo kolesarskih povezav pod mostom v rednosti 1 milijona evrov. Pred začetkom gradnje je bilo potrebno odkupiti posamezne dele zemljišč, na katere  posega nova infrastruktura.

Po izvedeni recenziji in reviziji projektne dokumentacije je DRSI aprila 2025 na portalu javnih naročil objavila razpis za gradnjo premostitvenega objekta. V postopku javnega naročila je bil kot izvajalec izbrano podjetje IPI, ki deluje v okviru skupine GIC iz Rogaške Slatine. Pogodbena vrednost del znaša 5,3 milijona evrov z DDV, rok za izvedbo gradbenih del pa je 10 mesecev od uvedbe v delo.

Novi most je zasnovan tako, da premošča Kamniško Bistrico preko treh osnih razponov dolžin 10 metrov + 34 metrov + 10 metrov, skupaj 54 metrov. Za potrebe prečkanja obstoječih kolesarskih poti, ki potekajo vzdolž Kamniške Bistrice, bo rekonstruiran obstoječi kolesarski koridor, ki bo potekal pod mostom.

Izvajalec del je od začetka gradnje odstranil temelje porušenega mostu, izvedel šest začasnih pilotov za začasno podporo, šest krajnih pilotov fi 120 ter šest pilotov fi 150, ki bodo ob nadaljnjih fazah gradnje odstranjeni. Za izvedbo konstrukcije vmesnih podpor in prekladne konstrukcije je v strugi izvedel začasni delovni nasip, ki omogoča pristop gradbeni mehanizaciji. Trenutno poteka izdelava opaža prekladne plošče. Predvidena prekladna konstrukcija je polna, naknadno prednapeta plošča debeline 0,70 metra in skupne širine 17,5 metra. Betoniranje prekladne plošče je predvideno v januarju.

Izdelani sta že obe konstrukciji jeklenih lokov, ki sta trenutno v postopku krivljenja in antikorozijske zaščite. Dobavljene so tudi sidrne plošče za vešalke ter tudi same vešalke.

Občina Domžale od začetka gradnje aktivno sodeluje pri projektu in je prisotna na tedenskih koordinacijah strokovnega inženirja, izvajalca del ter vodilnega naročnika – DRSI. Vsa dela potekajo v skladu s terminskim planom. Ob močnejših padavinah in visokem vodostaju  Kamniške Bistrice pa se zaradi varnosti delavcev in mehanizacije dela izvajajo v skladiščih, kjer potekajo predpriprave in obdelava jeklenih konstrukcij.

Predviden rok zaključka del je konec julija 2026.

Zavedamo se, da gradnja vpliva na potek prometa na tem območju, zato se vsem zahvaljujemo za strpnost in razumevanje.

Začasni podporni piloti bodo ob koncu gradnje odstranjeni; foto arhiv Občine Domžale

Avtor: Občina Domžale

Tagi