Nadgradnja železniške postaje v Domžalah z izgradnjo podhoda je zaključena. S tem smo v Domžalah po letu 1891, ko je železniška proga Ljubljana – Kamnik pričela z obratovanjem, dobili sodobno in privlačno železniško postajo. Obenem je mesto Domžale, ki ga železnica deli na dva dela, po več desetletjih prizadevanj dobilo tudi podhod, preko katerega bodo lahko občani in pa tudi otroci iz bližnje šole varno prečkali progo.
Na začetku letošnjega leta je Ministrstvo za infrastrukturo, Direkcija RS za infrastrukturo pričelo s temeljito prenovo železniške postaje v Domžalah. Investicija je obsegala celovito obnovo obstoječih tirov, gradnjo dveh novih pokritih peronov, prilagojenih gibalno oviranim osebam. Zgrajen je bil podhod za dostop do otočnega perona in povezavo obeh strani postaje. V podhodu so vgrajena dvigala za dostop gibalno oviranim osebam. Celovite obnove je deležno tudi postajno poslopje z razširjenimi svetlimi čakalnicami ter novimi sanitarijami za večje udobje vseh potnikov. Prav tako so zgradili avtobusno obračališče s postajališčem ter parkiriščem in obnovili signalnovarnostne in telekomunikacijske naprave, vključno z obnovo nivojskega prehoda na Ljubljanski cesti. Nadgradnja obenem omogoča tudi optimizacijo delovnih procesov na območju železniške postaje in zmanjšanje stroškov vzdrževanja ob višji stopnji varnosti v železniškem prometu.
S temeljito prenovo se je povečala zmogljivost postaje, dvignili so osno in dolžinsko obremenitev, zagotovili interoperabilnosti, povečali stopnje varnosti prometa, zagotovili uporabnikom prijaznejšo infrastrukturo, fleksibilnejšo odvijanje prometa ter omogočili obratovanje daljših tovornih vlakov. S podhodom pa je zagotovljena tudi večja varnost otrok, ki hodijo v OŠ Venclja Perka.
Novo pridobitev pozdravlja županja Občine Domžale mag. Renata Kosec, ki nam je povedala, da jo veseli, da smo v Domžalah dobili sodobno železniško postajo prijazno uporabnikom. Z izgradnjo podhoda pa bo sedaj končno zagotovljena varnost prečkanja proge za občanke in občane in pa otrok iz bližnje šole. Županja se ob tej priložnosti zahvaljuje nekdanjemu ministru Jerneju Vrtovcu, ki je začel s projektom nadgradnje železniške postaje z izgradnjo podhoda in aktualni ministrici Alenki Bratušek za dokončno izvedbo projekta. Prav tako se županja zahvaljuje vsem, ki so kakorkoli pripomogli, da so se uresničila dolgoletna prizadevanja občank in občanov po izgradnji ustreznega prehoda čez železniško progo.
Zgodba o izgradnji ustreznega prehoda čez železniško progo v Domžalah ima “dolgo brado”
Več kot šest desetletij so si namreč občani, ki živijo zahodno od železnice prizadevali, da bi se zgradil ustrezen prehod, ki bo omogočil varno prečkanje železniške proge. Vse do izgradnje novega podhoda pri železniški postaji so imele Domžale samo dva uradna prehoda čez železniško progo; na Ljubljanski cesti pri občinski stavbi in na Cankarjevi ulici pri domžalski cerkvi. Se pravi, da vsepovsod drugje ni bilo nobenega prehoda, prečkanje proge izven uradnih dveh prehodov pa je predstavljalo nevarnost. Kljub temu je veliko občank in občanov in pa tudi otrok iz bližnje šole vsakodnevno prečkalo progo pri železniški postaji in pa vzdolž proge proti Rodici.
Na začetku delovanja našega portala, sem večkrat pisal o problematiki “neprehoda” čez železniško progo. Moje pisanje so zasledili nekateri znani Domžalčani, v številnih pogovorih z njimi pa sem prišel do spoznanja, da ima ta zgodba po izgradnji podhoda pri železniški postaji v Domžalah zares izredno dolgo brado. Zelo veliko o tem so mi povedali Domžalčani Mitja Šircelj, Jože Dovč in Borislav Tanasič, od njih pa sem prejel tudi nekaj dokumentacije. Se pravi, da zgodba o dolgoletnem prizadevanju za izgradnjo varnega prehoda pri železniški postaji ni iz trte izvita. Za izgradnjo podhoda je bil uveden tudi samoprispevek in sicer na začetku 70-ih let prejšnjega stoletja. Gre za zadnji samoprispevek v nekdanji skupni občini Domžale, zbiral pa se je za gradnjo nove OŠ Venclja Perka in podhoda pri železniški postaji. Po takratnih načrtih naj bi bil podhod vodil vse do nekdanje Veleblagovnice, znotraj podhoda pa so bile načrtovane trgovine. Iz samoprispevka je bila nato zgrajena samo šola, podhod pa ne. Po mojih informacijah naj bi se zataknilo pri enem izmed zemljišč, kjer naj bi bil vhod oz. izhod iz podhoda. Lahko pa, da je bil razlog kakšen drug. Skratka, na koncu ni bilo ne podhoda in ne denarja, ki je bil zbran za njegovo izgradnjo. V kasnejših letih so na podlagi različnih pobud nastajali razni načrti, kako naj bi izgledal podhod in pa celo nadhod. To je bilo pa tudi vse. Vse do leta 2014, ko se je le začelo premikati.
Projekt izgradnje podhoda razširili s temeljito prenovo in nadgradnjo železniške postaje.
Na podlagi številnih pogovorov in prejete dokumentacije s strani Mitje Širclja, Jožeta Dovča in Borislava Tanasiča ter še nekaterih občanov, sem pripravil celovit pregled aktualnega stanja na tem področju. O omenjeni problematiki sem nato seznanil mag. Renato Kosec (sedanjo županjo), ki je takrat opravljala funkcijo podžupanje pri Toniju Dragarju. Na njeno željo sem ji posredoval celovit pregled aktualnega stanja, s tem pa je seznanila tudi župana Tonija Dragarja. Slednji jo je pooblastil, da prevzame omenjeno pobudo (projekt). Pričela je z delom, pri tem pa je bilo potrebno vstopiti skozi številna vrata državnih institucij. Da so se nekatera vrata še bolj odprla na stežaj, je poskrbel poslanec Državnega zbora RS v Cerarjevi vladi Kamal Izidor Shaker. Zadeva se je počasi odvijala naprej in že nekaj let kasneje, je bilo na železniški postaji v Domžalah moč videti ljudi, ki so opravljali razne oglede in meritve. Se pravi, da je vse skupaj kazalo na to, da se bo premaknilo na tem področju. In res je je. Ključen prispevek k realizaciji in razširitvi projekta s temeljito prenovo železniške postaje pa je dodal minister za infrastrukturo v prejšnji vladi, Jernej Vrtovec, tudi Domžalčan. Da projekt s prihodom nove vlade lansko poletje ni ostal v predalu, je poskrbela aktualna ministrica Alenka Bratušek, saj so v začetku letošnjega leta pri postaji zabrneli gradbeni stroji. Dela so zaključena, Domžale pa so sedaj dobile sodobno in prijazno železniško postajo s podhodom. S tem so prebivalci vzhodnega in zahodnega dela mesta Domžale veliko bližje, dostop iz enega dela mesta v drugega pa veliko varnejši.
Avto: Miha Ulčar; Foto, video: Miro Pivar