Sneženje, ki je dopoldne zajelo naše kraje je ekipe, ki so pristojni za pluženje naših cest, poslalo na teren. O tem kako poteka pluženje in posipanje po naših cestah, smo se prepričali tudi sami, saj smo se podali z enim od petih šoferjev tovornjakov s plugom, podjetja Grasto d.o.o. ki so bili takrat na terenu in so plužili ter posipali naše ceste.
Prisedli smo v kamion s plugom, ki ga upravlja Edo Subašić, ki to delo opravlja že 13 let. In kot pravi, za to delo, ki ga z veseljem opravlja, potrebuješ kar nekaj časa, da se privadiš. Dobiti moraš namreč občutek za plug, ki meri 3,20 m, potem so tu robniki, širina cest, križišča in podobno. Pozoren pa moraš biti tudi na ostale udeležence v prometu. Pluženje pričnejo izvajati, ko se na cestišču pojavi 10 cm snega ali več. Prej pa le v primeru, da se pričakuje večje količine snežnih padavin, saj je večji učinek, kot če bi samo posipali.
Edo Subašić delo upravljalca pluga opravlja že 13 let.
Edo nam pove, da ekipe upravljavca cest podjetja Grasto, plužijo po regionalnih cestah I. reda v občini Domžale. Vsak izmed šoferjem pa pokriva ceste v določenem območju občine. Tako smo se Edom iz Domžal peljali proti Ihanu. Pove nam, da trenutno v smeri proti Ihanu samo pluži, ko se bomo peljali nazaj, pa bo tudi posipal s soljo, saj je posipalnik takšen, da naenkrat posipa oba pasova. Če bi posipal sedaj, bi namreč nazaj grede sol s plugom odrinil stran.
Pot nas je peljala čez Ihan do občine Dol pri Ljubljani.
Ko smo prispeli do table, kjer se začne občina Dol pri Ljubljani, je Edo s plugom naprej odrinil sneg iz ceste in nato obrnil, saj je v drugi občini pristojen za pluženje drug izvajalec. Sedaj pa je priklopil tudi posipalnik, s katerim je posipal oba pasova. Za posipanje uporabljajo čisto sol in natrijev klorid. Na vprašanje, če uporabljajo tudi pesek, pravi da ni potrebe, ker dovolj dobro deluje že sama sol.
Za posipavanje uporabljajo čisto sol in natrijev klorid.
Na vprašanje, kako dolgo bo zdržalo pluženje in posipanje te ceste, nam je odgovoril, da je to odvisno tudi od gostote prometa. Več je prometa, bolj se sneg topi. Ko pa sol nima več dovolj učinka, gredo ponovno na teren. Ponavadi jih pokliče šef Danilo Cerar, ki skrbi za to, da so pravočasno na terenu. Edo nam še zaupa, da bo ob takem sneženju, potrebno na isto lokacijo čez dobro uro ali uro in pol.
Ko smo se peljali mimo hiš, je Edo vedno upočasnil tovornjak, da sneg, ki ga je plužil ni metalo na dvorišča ali v hiše. Hitreje je pa šlo izven naselij. V križišču pa se je ponavadi potrebno peljati trikrat, štirikrat, da se ga očisti, odvisno od širine križišča. Najprej se gre po sredi, potem pa proti robu. Ko smo se pripeljali do avtobusne postaje je naprej splužil vozni pas, potem pa še avtobusno postajo.
Plug sneg odriva na desni rob vozišča.
Edo pravi, da moraš biti pozoren tudi na druge udeležence v prometu in pešce. Velikokrat se zgodi, da drugi udeleženci mislijo, da se jim moraš ti umikati, kar pa je zelo težko, saj plužiš. Povedal nam je tudi prigodo, ki se mu je pripetila pred dvema letoma ponoči, ko je plužil. Takrat je namreč na polno v njegov plug priletela voznica, ki ni prilagodila svoje hitrosti razmeram in tudi širini ceste, ki je v tistem delu malo ožja. In ravno tam mimo smo se takrat peljali, ko nam je to pravil.
Poleg cest se spluži tudi avtobusne postaje.
Največkrat se ljudje razburjajo nanj in mu mahajo z rokami takrat, ko očistijo svoje dovoze. »Velikokrat se zgodi, da ljudje očistijo svoj dovoz in takrat se pa ravno pripeljem mimo in je dovoz ponovno zasut s snegom«, pripomni naš sogovornik. "Vendar nič ne morem, če bi bilo možno kako drugače, bi to z veseljem storil«, še doda Edo.
Med potjo smo srečali tudi njegovega delovodjo Gorana Malića, ki koordinira zimsko službo. Ta nam pove, da se sneg zelo prijemlje cestišča. To smo hitro ugotovili tudi mi, ko smo se peljali iz Ihana nazaj proti Domžalam, kjer se je sneg že prijemal cestišča, ki je bilo spluženo pred desetimi minutami.
Delovodja Goran Malić skrbi za koordinacijo zimske službe.
Mi smo se v Domžalah nato poslovili od Edota in mu zaželeli srečno pot. Smo se pa na lastne oči prepričali kako poteka delo zimske službe in da opravljanje takšnega dela zahteva celega človeka, saj je potrebno biti pri tem delu pozoren na marsikaj.