V Mestnem kinu Domžale so vztrajali

Vztrajanje je mozaična pripoved o dogodkih, ki so zaznamovali glavne like. Vsaka posamezna zgodba odslikava misli, cilje, strahove in želje svojega junaka ter jih skuša ubesediti skozi notranje monologe, redkobesedna izpraševanja o samem sebi, skozi spomine in izpovedi. Filmski kolaž raznolikih intimnih življenjskih zgodb želi pripovedovati o fenomenu človeka. Ravno zato si liki v filmu ne delijo kraja ali časa dogajanja, ne vedo drug za drugega in nikoli ne bodo. Kolaž s krivdo prežetih zgodb je na lanskem 20. festivalu slovenskega filma prejel nagrado Vesna za najbolj izvirni avtorski prispevek – eksperimentalno avdiovizualno delo. Zelo lepo mozaično pripoved o dogodkih, ki so zaznamovali glavne like, so zavrteli tudi v Mestnem kinu Domžale.

Na domžalsko premiero so se v četrtek, 19. aprila 2018, na pogovor po projekciji slovenskega filma Vztrajanje, ki ga je vodil  Jure Matičič  odzvali režiser in scenarist Miha Knific, direktor fotografije Aljoša Korenčan ter kostumografinja Tina Bonča.

Film nam da misliti, da v življenju prevečkrat zamolčimo zelo različne spomine, včasih tudi ekstremno veselje, morda kakšno ekstremno predrznost, ki smo jo naredili v življenju in nam je prinesla kaj lepega. Velikokrat pa zamolčimo tudi žalost, predvsem pa vse tisto, zaradi česar se počutimo krive, to je  zlo, ki smo ga prizadejali komu, in sploh vse tisto, kar nas je osramotilo. Vztrajanje je niz trenutkov, ko se sramujemo sami sebe, ker pa je kolaž sestavljen iz niza intimnih zgodb, hkrati torej govori o tem, česa je sram človeštva. Med pogovorom se je odzval vodja Galerije Domžale Jurij Smole ter izročil Mihu Knificu kos gline, iz katere je moral do konca pogovora izdelati torzo. Miha je namreč obiskoval kiparsko šolo, Jure Smole, ki je akademski kipar, pa mu je bil učitelj.

Režiser Miha Knific med izdelovanjem torze.

“Imeli smo čas, zato smo si lahko privoščili, da smo prve epizode snemali samo zase in jih pozneje, ko smo že vedeli, da delamo film, dosnemavali. Zgodbo o odvisniku smo, denimo, začeli snemati leta 2009, potem pa jo dokončali šele čez tri leta – na srečo so igralci ostali dovolj podobni,” je potek snemanja opisal Knific, medtem, ko je izdeloval torzo iz gline. Vse posnete zgodbe pa ravno zaradi spontane narave filmskega nastajanja niso ostale v končnem izdelku. Režiser razlaga, da so odpadle zgodbe, ki so jih snemali v Avstraliji in Turčiji.

Ali nas prav neizrečeni spomini oblikujejo v tisto, kar smo? Vztrajanje je mozaična pripoved, v kateri vsaka zgodba odslikava misli, strahove in želje svojega glavnega lika. S kolažem usod nam film predstavi izkušnjo človeškega življenja v vsej globini čustvovanja, čutnega, spominskega in idejnega bogastva. Poetično potovanje po kolektivnem spominu človeštva išče odgovore na vprašanja, kdo smo, od kod prihajamo in kam gremo. Dobitnik nagrad Vesna za najbolj izviren avtorski prispevek, najboljšo stransko žensko in stransko moško vlogo.

Aljoša Korenčan nam je zaupal, da so v teh osmih letih, ko so snemali posamezne dele filma, mimo grede, dva kadra sta posneta tudi v Domžalah, zamenjali kar nekaj kamer. Od začetka so snemali na trak, zatem pa so že prešli na HD tehniko. Tina Bonča pa nam je zaupala podrobnosti  o izdelavi in rabi kostumov in kostumske tehnike.

Ekipa filma na pogovoru v Mestnem kinu Domžale.

Vztrajanje je slovensko-srbsko-hrvaška in italijanska koprodukcija in prinaša kolaž raznolikih intimnih življenjskih zgodb, ki pripovedujejo o fenomenu človeka. V filmu nastopa številna mednarodna igralska ekipa, med drugimi Štefka Drolc, Ivanka Mežan, Katarina Čas, Aliash Tepina, Demeter Bitenc, Bine Matoh, Matevž Biber, Omaki Yuya, Ivica Knez, Huong Lu Q, Teja Britovšek, Rok Arsovič, Pia Bratož, Jure Bergant in Ana Mesec.

Miha Knific (1976) je diplomiral na ALUO UL, smer kiparstvo, in zaključil podiplomski študij na univerzi Kungliga Konshogskolan v Stockholmu. Leta 2007 je sledil premik od konceptualne umetnosti k filmu, saj se je s prvencem Noč (Let me sleep/ En Natt) predstavil kot filmski režiser in v filmskih vodah ostal vse do danes. Režiral je številne kratke filme, TV oglase in videospote. V svojih filmih se osredotoča predvsem na človeške zgodbe ter raziskovanje ekstremnih situacij in njihovih izidov, s posebnim zanimanjem za koncept svobode, ki jo te situacije ustvarijo.

Avtor: Miro Pivar; Foto, video: Miro Pivar

Tagi