V Domžalah je izzvenel Božični oratorij

Poseben čar božičnega in prednovoletnega časa se razkriva v več kot pol tisočletni zgodovini moderne evropske glasbe, če sledimo skladateljem za nazaj, ki so zaslužni za nastanek številnih skladb. S tem so bili glasbeni večer posvečeni ustvarjanju božične idile ter širjenju ljubezni in miru, ki ju v tem nemirnem svetu žal ni nikoli v preobilju.

N dan svetih treh kraljev je v cerkvi Marijinega vnebovzetja v Domžalah izzvenel čudovit koncert Camille Saint-Saënsa »Božični oratorij«, ki ga je v sodelovanju s solisti Collegium Vocale Celje, harfistko Leto Križanič Žorž ter domačimi solisti Urško Urbanija Žun (sopran), Anjo Avbelj (mezzosopran), Špelo Kink (alt), Matejem Avbljem (tenor) in Matevžem Kinkom (bariton) izvedel Mešani pevski zbor Šentviški zvon iz Šentvida pri Lukovici.

Ob spremljavi orgel, na katerih je igrala Metoda Kink ter dirigentke skupnemu zboru Bernarde Preložnik Kink, je zazvenel odličen koncert Camille Saint-Saënsa (1831–1921), ki velja za mojstra francoske pozne glasbene romantike, poleg velikih glasbenih formatov se je intenzivno posvečal tudi skladanju cikličnih sakralnih del in miniatur, bodisi izključno za vokalne zasedbe, kot mu rečemo »a cappella« ali z instrumentalno spremljavo. Saint-Saëns je že v zgodnji mladosti zaslovel zaradi svojega izrazitega glasbenega talenta, saj je bil izreden virtuoz na klavirju in orglah, bil pa je tudi mojster improvizacije.

Oratorij se imenuje glasbena oblika dramskega, večdelnega svetega besedila, pri katerem običajno sodeluje več vokalnih solistov, zbor in orkester. In ker je oratorij  dramska pripoved, prepredena z akcijskimi elementi, so nam zbor in solisti pričarali pravo vzdušje božiča in z njim povezanim glasbenim obdarovanjem.

Ob koncu koncerta so želeli mirne a tudi vesele in ljubezni polne dneve v družbi ubrane glasbe in naj se utrne tudi kakšna zvezda sreče v novem letu 2019!

Avtor: Miro Pivar; Foto,video: Miro Pivar

 

Tagi