Jaz sem Frenk
Odličen film, ki pripoveduje perečo problematiko tajkunskih poslov. Nepričakovana dediščina po umrlem očetu sproži spor med Frenkom, upornikom, ki še vedno prisega na socialistične vrednote, in njegovim bratom Branetom, tipičnim post-tranzicijskim tajkunom. Medtem ko Frenk raziskuje izvor denarja, ki si ga je pokojni oče kot eden vidnih osamosvojiteljev prisvojil z raznimi sumljivimi posli, želi Brane do denarja s pomočjo odvetnikov in mreže očetovih “prijateljev”, ki jim niso tuje niti mafijske metode. Branetova žena Ines, ki je v resnici ves čas ljubila Frenka, se znova znajde med bratoma.
Domžalska premiera filma “Jaz sem Frenk” ter pogovor po filmu z režiserjem Metodom Pevecem je potekal v sredo, 11. decembra 2019, v Mestnem kinu Domžale, pogovor z gostom pa je vodil Jure Matičič.
Gre za sedmi celovečerni film režiserja Metoda Pevca, za katerega je vsestranski avtor napisal tudi scenarij. »Scenarij za film Jaz sem Frenk je nastal zaradi Frenka. Čeprav je zgolj izmišljen glavni junak, je nekega dne skoraj dobesedno potrkal na moja vrata. Ni ovinkaril, imel je jasno idejo, da o njem posnamem film. Iskreno povedano: spremljal ga je vonj po alkoholu in gostilniških zgodbah. Še preden sem se mu uspel upreti z utemeljenimi pomisleki, je začel govoriti o svojem bratu, o svojem očetu, o svoji ljubezni, o glasbi in spet o sebi. Zapeljal me je, verjel sem mu in zapisoval njegove zgodbe. Najbrž ni naključje, da sem v tistem času snemal dokumentarni film Dom. Tam je bilo veliko Frenkov, z majhnimi in veliki začetnicami, pa tudi z drugimi imeni,« je v pogovoru dejal Metod Pevec.
Vloga Frenka Mavriča je pripadla Janezu Škofu, njegovega brata igra Valter Dragan, med njima pa se skozi filmsko zgodbo pojavljajo zanimive ženske od Katarine Čas in Mojce Partljič do Mojce Ribič, Anje Novak, Maruše Majer in Nine Valič, pridruži pa se jim še cela vrsta drugih velikih igralskih imen, med njimi Radko Polič, Primož Pirnat, Davor Janjić in Uroš Smolej.
Zgodba o bratih, ki sta se imela nekoč rada, skupaj sta igrala v glasbeni skupini, ljubila isto žensko, se zaradi nenadejane dediščine obrne v povsem drugo smer. Eden zavije skrajno levo, drugi pa skrajno desno. »Osnovni namen filma je bil na neki točki tudi pokazati, da se pohlep, ki ga prinaša kapitalizem, in nenasitnost selita tudi v odnose,« priznava režiser Metod Pevec. Eno od ključnih sporočil je, da denar posamezniku ne prinaša sreče. V filmu, tako kot že v več filmih Metoda Pevca, pomemben pečat puščata glasba in priznana igralska zasedba.
Jaz sem Frenk spremlja zgodbo Frenka Mavriča, ki na zapuščinski razpravi po očetu ugotovi, da je pokojniku, ki je bil svojčas pomembna oseba v ozadju slovenskega osamosvajanja, na švicarskem bančnem računu ostalo nekaj milijonov pomanjkljivo opranega denarja. Frenkov nekoliko mlajši brat, ki se je pravočasno prilagodil družbenim spremembam, bi s pripadajočo dediščino brez predsodkov dokapitaliziral svoje poslovne ambicije, Frenk, ki ostaja zvest svojim luzerskim socialističnim vrednotam, pa začne odkrivati nečedno ozadje te dediščine. Milijoni med bratoma vnamejo nepomirljiv spor, v katerem se odražajo številni družbeni konflikti sodobne Slovenije.
Avtor: Miro Pivar; Foto: Miro Pivar, Janez Ravnikar; Video: Miro Pivar