Sozvočja tišine Jasne Samarin

V Galeriji Domžale je v četrtek, 21. oktobra 2021, potekalo odprtje razstave akademske slikarke Jasne Samarin. Na razstavi je na ogled postavljenih dvanajst velikih platen, razporejenih v tri enote z dvemi platni in dve enoti s tremi platni. Avtorica je svoje slike sestavila v velike slikovne površine, ki zaobjamejo vaš zorni kot in ga napolnijo z igro svetlo temnega kontrasta, velikih ukrivljenih volumnov zemeljske peščene barve. Tudi tokrat cikel slik, s katerim se predstavlja umetnica, skriva v ozadju realni utrip barvnih odtenkov.

“Na začetku je bila zemlja in tudi potem je bila zemlja. Sedaj je zemlja in kaže da bo zemlja še dolgo … česar se močno zaveda tudi slikarka Jasna Samarin. Začeli smo z zemljo, da bi si naredili prostor za meditacijo njenih slik: velikih platen – kot posameznih odsekov mapiranja univerzuma daleč tam onkraj, pa vendar čisto zraven,“ je v uvodu pogovora ob odprtju razstave akademske slikarke Jasne Samarin dejal akademski kipar Jurij Smole.

Postavitev razstave slikarke Jasne Samarin je natančno premišljena, saj slike objamejo gledalca in ga postavijo v središče slikarskega ambienta. Izredno premišljen ozek razmik med osrednjima dvema platnoma je prostor, v katerega gledalca ukleneta levi in desni krožni izsek na dveh osrednjih slikah v različnih odtenkih. Bolj kot so platna odmaknjena od središča, bolj se veča razmik med njimi. “Zdi se, kot da gledamo valovanje, ki ga je sprožil kamen, vržen v vodo, kjer se valovi vse bolj oddaljujejo ali približujejo. S ponavljanjem krožnega loka na vseh platnih in je ustvarjen občutek zgoščanja v središču. To umiri gledalca, ki iz središča suvereno obvladuje pogled na celotni ambient,” je povedal Jurij Smole.

To so fotografski detajli iz kamnoloma. Kot je v pogovoru dejala avtorica, že od mladosti rada hodi v kamnolom. Sledovi lesenih desk, ki se v marmornem prahu odtisnejo po obdelavi kamna, se s črno-belo fotografijo spremenijo iz tridimenzionalne reliefne strukture v dvodimenzionalni raster sivin. Loki, spretno oblikovani kot odseki velikanskih lijakov, z naslikanim reliefom na svetlem robu, zaradi svoje velikosti močno sugerirajo bližino in nas tako povabijo v neznane dimenzije, ki jih nismo vajeni. Avtorica uporablja tudi zobne ščetke primerne trdote, z njimi pa »z špricanjem« po platnu dodatno popestri dogajanje na platnu. Razstavljene slike so kot posledica posega človeka v naravo, tudi zato je njihov videz v oblikah blage krivulje.

Prav zato je motrenje teh velikih platen v miru galerije, mogoče en od pravih načinov gledanja in razmišljanja o vsebini slik. Po besedah Jurija Smoleta Jasna izhaja iz neverjetnih podob našega prostora galaktičnih dimenzij, ki jih po svoji viziji poustvari v velikih slikovnih poljih, da nam zasedejo vse, kar zmorejo oči: “Beremo jih lahko kot koncentrične kroge ali pa kot krožnico, ki v spirali navidezno izginja v neskončnih razsežnostih prostora, s čimer spominja na simbolno predstavitev časa. Loki na slikah asocirajo na oklepaj, ki nekaj zaklepa, s tem nepomembno izolira ali izloči, vsebino pa zgosti med oklepajskima znakoma.”

Vzemite si čas in si privoščite motrenje teh velikih vpogledov v globino teme in višine svetlobe, predvsem pa si pustite doživeti nov zagon skozi duha slik. Tega namreč bolj kot kdaj koli v obstoju našega sveta najbolj potrebujemo. Razstava bo v Galeriji Domžale na ogled do 12. novembra 2021.

Akademska slikarka Jasna Samarin je bila rojena 19. januarja 1966 v Ljubljani. Po končani gimnaziji je na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani študirala slikarstvo in diplomirala leta 1989. Istega leta je vpisala podiplomski študij slikarstva, ki ga je zaključila leta 1992 pod mentorstvom prof. Emerika Bernarda. V letih 1990 – 91 se je kot štipendistka francoske vlade študijsko izpopolnjevala na Beaux Arts v Parizu.

Avtor: Miro Pivar; Foto, video: Miro Pivar

Tagi