Arven Šakti Kralj Szomi: V deželi ogledal

Po daljšem premoru v Menačenkovi Domačiji v Domžalah gostuje umetnica Arven Šakti Kralj Szomi iz Mengša. Domžalam že poznana fotografinja, prevajalka strokovnih besedil o umetnosti iz slovenskega jezika v angleški jezik, mati in predvsem ustvarjalka s prefinjeno vizualno govorico na področju avtorske fotografije, videa in medija knjige umetnika, nas v svojih svojevrstnih pripovedih vsakokrat preseneti z izvrstnim naborom dialogov o umetnosti, kulturi, družbi, človeku skozi fotografske podobe, dosledno uvrščene v razstavne prostore. Inscenacije idej razvija premišljeno in jih procesira v osebno izraznost. V njeni umetniški fotografiji prevladuje subjektiven pristop, saj se največkrat predstavlja z odlomki iz svojega zasebnega življenja ter na tak način dokumentira fragmente lastnega prostora in časa.

Virtualno odprtje razstave Arven Šakti Kralj Szomi, ki jo je poimenovala “V deželi igral”, bo potekalo v ponedeljek, 21. decembra 2020, ob 18. uri na našem portalu (video zgoraj), spletni strani Kulturnega doma Franca Bernika Domžale in FB strani Menačenkove domačije. Odprtje razstave sta s glasbenimi vložki popestrila Zsuzsika Szomi Kralj (harmonika) in Kika Szomi Kralj (klarinet).

Razstava bo za kratek čas na ogled tudi V ŽIVO v galeriji Menačenkove domačije v prilagojenem odpiralnem času: 22., 23., 29. decembra 2020, med 10. in 12. uro in med 17. in 19. uro ter 24. decembra 2020, med 10. in 12. uro. Vstop je prost. Skladno z ukrepi proti širjenju COVID-19 bodo poskrbeli za vaš varen obisk. Ko bo zdravstvena situacija zopet odprla galerijska vrata, vas bodo povabili na ponovni ogled.

V razstavišču Menačenkove domačije bo Arven Šakti Kralj Szomi predstavila niz črnobelih fotografij večjega formata kot nadaljevanje že razstavljenega cikla Alice v čudežni deželi, junakinje angleškega pisatelja Lewisa Carrolla. “Domišljijska zgodba, v kateri logično je nelogično (in obratno), ter bi jo morali prebrati vsi v otroštvu in ponovno v odrasli dobi, je prispodoba za izgubljenost otrok v nesmiselnem svetu odraslih in njihovih pravil. Tudi avtorica v tematsko ospredje fotografij podaja lik odraščajočega dekleta v različnih simboličnih interakcijah s tematskimi detajli iz knjige in sicer tako, da vsaka podoba, ki jo je ujelo avtoričino selektivno oko, služi kot vizualno okno v Aličin svet, poln mističnih nasprotij. Pripovedni dialog med posameznimi motivi je podkrepljen tudi tehnično, saj z raziskovanjem različnih likovnih elementov in njihovih medsebojnih odnosov (razgibane kompozicije, igra svetlobe in senc, različni perspektivni pogledi, fokusiranje podob in njihovo večplastno sestavljanje itd.) fotografsko podobo vedno pripelje do dovršenosti. Tako pač, kot Arven Šakti zna in nam želi predstaviti – kot slikovno pripoved, ki jo beremo skozi odnos podajanja in sprejemanja vidnih dražljajev in še vedno nam dopušča toliko prostora, da vanjo vnašamo lastne interpretacije,” je ob odprtju razstave zapisala Katarina Rus Krušelj, kustosinja Menačenkove domačije.

Arven Šakti Kralj Szomi (1974) je vizualna umetnica, ki deluje v polju fotografije in sorodnih umetnostnih praks. Diplomski študij Fine Art, Studio Practice and Contemporary Critical Theory je končala z odliko na Goldsmiths’ College – University of London. Magistrski študij iz videa in fotografije je opravila na ljubljanski ALUO. Z njeno prepoznavno likovno govorico se srečujemo že od leta 2002, ko se je prvič predstavila slovenski javnosti s fotografsko razstavo v Bežigrajski galeriji. Od leta 2004 je samozaposlena v kulturi na podlagi kriterijev izjemnosti Ministrstva za kulturo RS. Od istega leta je članica strokovnega društva DLUL in ZDSLU. Redno razstavlja doma in tujini. Zadnjič v Domžalah je razstavljala leta 2014 v Menačenkovi domačiji, ko se je predstavila z razstavo Šelest in tišina. Med njene zadnje projekte štejemo fotografsko postavitev v prostoru Ne tu ne tam na lendavskem gradu, ki je bila umeščena v spremljevalni program razstave Marca Chagalla Galerije-Muzeja Lendava, fotografsko instalacijo Berem te v cerkvenem ambientu Galerije Krško, razstavo velikih formatov črno-belih fotografij V deželi ogledal v mariborskem Foto-stolpu in razstavo Dekle jesenske nebine v ljubljanski galeriji ZDSLU, za katerega je bila nagrajena z delovno štipendijo Ministrstva za kulturo RS. Leta 2019 je za svoj opus del tudi prejela najvišje priznanje ALUO UL.

Miha Ulčar; Foto, video: Miro Pivar

Tagi